Consumentenplatform Adfiz in de lucht

Finfin

Het consumentenplatform op internet dat Adfiz enige tijd geleden aankondigde is in de lucht. Het heet finfin.

Finfin biedt de consument informatie vrij en zonder voorwaarden informatie bij financiële beslissingen. "Als je toch nog een vraag hebt, kun je deze anoniem stellen aan de onafhankelijk financieel adviseurs die aangesloten zijn bij branchevereniging Adfiz", leest de website. "Zo kun je je zelfstandig oriënteren en van daaruit bepalen wat je wel en niet weet, wat je wel en niet wilt en of je daar advies voor nodig hebt. Ook vind je informatie over wat een adviseur voor je kan doen, welke voordelen je dat op kan leveren, en waar je op moet letten bij je keuze voor een adviseur. Doordat je op finfin eerst anoniem een vraag kunt stellen, heb je een unieke kans om eerst te kijken of een adviseur bij je past. Ook kunnen klanten de adviseurs op finfin beoordelen. Zo kun je de kwaliteit van een adviseur beter inschatten. Uiteindelijk besluit je altijd zelf of je na het ontvangen van een antwoord op je vraag een afspraak wilt maken voor een persoonlijk gesprek."

Alleen wanneer de consument zelf zijn contactgegevens invult in het contactformulier en aangeeft dat hij in contact wilt treden met een specifieke adviseur, verleent Finfin de techniek voor de correcte verstrekking van (alleen deze) gegevens aan de door de klant uitgekozen adviseur. Finfin heeft geen commercieel belang

Adfiz: "Met Finfin willen we bijdragen aan beter inzicht in wat er komt kijken bij het nemen van verstandige financiële beslissingen. Ook willen we inzicht geven in de waarde van onafhankelijk financieel advies. Zo willen de leden van Adfiz bijdragen aan betere financiële keuzes van klanten en aan het vertrouwen in de financiële markt. Daar willen zij als onafhankelijk financieel adviseurs graag in investeren. Finfin hoeft daarom zelf geen geld te verdienen. Wanneer er een persoonlijk contact ontstaat tussen klant en adviseur, ontvangt finfin dan ook geen vergoeding. Finfin heeft geen commercieel belang bij de keuze die de consument maakt voor het contact leggen met een adviseur."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Leo Tol - 9 december 2013

Goed initiatief, gat in de markt. Kan wel beter .....

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....

Aan de slag met provisietransparantie

Aan de slag met provisietransparantie

(Adfiz in Ken je vak! VVP 6-2023) Adfiz biedt uitgebreide ondersteuning bij de implementatie van actieve provisietransparantie. Na jaren van discussie met de...

Adfiz: "Kostendrempel nemen we niet weg door kosten nóg zichtbaarder te maken"

Adfiz: "Kostendrempel nemen we niet weg door kosten nóg zichtbaarder te maken"

"Mijn oproep aan adviseurs, maar zeker ook aan verzekeraars, toezichthouder en politiek is deze: de kostendrempel nemen we niet weg door kosten nóg zichtbaarder...

"Toetsing niet uitbreiden naar vakbekwaamheid buiten vakgebied"

"Toetsing niet uitbreiden naar vakbekwaamheid buiten vakgebied"

"Stop met herhaald toetsen van eerder getoetste vakbekwaamheid en breid inhoud toetsing niet uit naar vakbekwaamheid buiten vakgebied financieel adviseur." Aldus...

a.s.r., de Vereende en NN genomineerd in categorie Verzekerbaarheid Adfiz-onderzoek

a.s.r., de Vereende en NN genomineerd in categorie Verzekerbaarheid Adfiz-onderzoek

a.s.r., de Vereende en NN zijn genomineerd in de categorie Verzekerbaarheid van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024. Adfiz: "De overstromingsdekking van a.s.r. op...

Dazure, NN en TAF genomineerd in categorie Ketenefficiency Adfiz-onderzoek

Dazure, NN en TAF genomineerd in categorie Ketenefficiency Adfiz-onderzoek

Dazure, NN en TAF zijn genomineerd in de categorie Ketenefficiency van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024. Adfiz: "Op basis van de data-analyse heeft Onesurance...

Eerste nominaties Adfiz Prestatie Onderzoek

Eerste nominaties Adfiz Prestatie Onderzoek

Florius, NN en NN/Ohra zijn genomineerd in de categorie Duurzame Ontwikkeling van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024, Dazure, NN en Summa Adviesgroep in de categorie...

Enno Wiertsema (Adfiz): "Start vandaag nog met ChatGPT"

Enno Wiertsema (Adfiz): "Start vandaag nog met ChatGPT"

"Mijn wens voor 2024 is dat we als sector met z’n allen aan de slag gaan met ChatGPT." Aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn. "Want", schrijft...

Schadeafhandeling watersnood deint na

Schadeafhandeling watersnood deint na

Burgemeester Daan Prevoo van Valkenburg a/d Geul schetst geen opwekkend beeld van de schadeafhandeling na de watersnood medio 2021. Prevoo is een van de personen...

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

"Actieve provisietransparantie is nog steeds nergens voor nodig, maar als het dan toch komt biedt het de financieel adviseur een uitgelezen kans om zijn waarde tegenover...