D&O bemiddelt bij klacht onverplicht schadeverhaal

Voor klanten die van hun adviseur een nota voor 'onverplicht schadeverhaal' hebben ontvangen van meer dan € 150, die voldoet aan de zogenoemde 'dubbele redelijkheidstoets' en waarbij de verzekeraar weigert deze te vergoeden, is Bureau D&O bereid de klacht te formuleren voor een klachtprocedure bij Kifid.

Dat schrijft Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur Bureau D&O, in een reactie naar aanleiding van het bericht 'D&O kaart onderwerp aan dat adviseur irriteert' op VVP Online van afgelopen maandag. "In afwachting van de uitkomst van het door Adfiz aangekondigde overleg met het Verbond van Verzekeraars over deze kwestie staat het elke klant natuurlijk vrij om zich tot Kifid te wenden", schrijft Oosterbaan, die meent dat dit probleem al veel te lang ettert in de verzekeringsbranche en "nu maar eens opgelost moet worden". Voor consumenten die van hun adviseur een nota voor 'onverplicht schadeverhaal' hebben ontvangen van meer dan € 150, die voldoet aan de dubbele redelijkheidstoets en waarvan de verzekeraar deze weigert te vergoeden, biedt Bureau D&O aan de klacht ten behoeve van Kifid te formuleren. "De communicatie tussen de klant en D&O moet verlopen via diens financieel adviseur. Indien er een adviseur is die voor zijn klant van dit aanbod gebruik wil maken dan kan deze contact met D&O opnemen", aldus Oosterbaan."Hoewel ik dit woord van collega Annette van de Wetering niet mag gebruiken: deze dienst is 'gratis'. Maar ik hoop dat dit al duidelijk is."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Leo Tol - 17 juli 2013

Uitstekende snelle extragratis service actie, respect.

Geschillencommissie schiet klacht af

Geschillencommissie schiet klacht af

(Kifid-uitspraak GC 2024-0375) De consument heeft de uitvoerder om rechtshulp verzocht in zijn bezwaarprocedure tegen de gemeente die zijn handhavingsverzoek met...

Verzuim gewenste orv te sluiten, kost adviseur meer dan 180 mille

Verzuim gewenste orv te sluiten, kost adviseur meer dan 180 mille

(Kifid einduitspraak GC 2024-0119B) De Geschillencommissie beslist, in de zaak van de hypotheekadviseur die naliet bij het oversluiten van de hypotheek de door de...

Verzekeraar schond wel degelijk informatieverplichting bij universal life polis

Verzekeraar schond wel degelijk informatieverplichting bij universal life polis

(Kifid-tussenuitspraak CvB 2024-0029) Anders dan de Geschillencommissie oordeelt de Commissie van Beroep dat Allianz Nederland Leven bij een universal life polis...

Klant vordert vergeefs 330.000 euro van hypotheekadviseur

Klant vordert vergeefs 330.000 euro van hypotheekadviseur

(Kifid-uitspraak GC 2024-0344) De consument verwijt de adviseur dat hij haar een overbruggingslening met een variabele rente heeft geadviseerd terwijl hij wist dat...

Adviseur moet alle relevante scenario's bespreken

Adviseur moet alle relevante scenario's bespreken

(Kifid-uitspraak GC 2024-0321) Rabobank heeft aangevoerd dat van haar niet verwacht kan worden dat zij alle toekomstige, soms zelfs onaannemelijke, scenario’s...

Kifid-directeur pleit voor meer financiële educatie op scholen

Kifid-directeur pleit voor meer financiële educatie op scholen

“In de klachten", aldus Kifid-directeur Eveline Ruinaard in het jaarverslag 2023, "gaat het vaak niet over de werking van producten maar veel meer over de...

Niet schuld adviseur dat geldverstrekker niet meewerkt

Niet schuld adviseur dat geldverstrekker niet meewerkt

(Kifid-uitspraak GC 2024-0302) De consument en haar (inmiddels overleden) echtgenoot hebben in het verleden via de adviseur een hypothecaire geldlening afgesloten....

Ken je vak! VVP 2-2024: leren van Kifid-uitspraken

Ken je vak! VVP 2-2024: leren van Kifid-uitspraken

(Uit Ken je vak! VVP 2-2024) Struikelen over eigen voeten niet onrechtmatig AVP – De Geschillencommissie overweegt dat een gedraging pas onrechtmatig...

Ken je vak! VVP 2-2024: leren van Kifid-uitspraken hypotheken

Ken je vak! VVP 2-2024: leren van Kifid-uitspraken hypotheken

(NVHP in Ken je vak! VVP 2-2024) Ingeschakelde buitenlandse adviseur is hulppersoon HYPOTHEKEN – Consumenten wensen in Duitsland een woning te kopen....

Kifid veegt vloer aan met klacht

Kifid veegt vloer aan met klacht

(Kifid-uitspraak GC 2024-0299) De consument is betrokken geweest bij een aanrijding met een veegmachine. Volgens de consument is de bestuurder van de veegmachine,...