DAS past werkwijze aan onder druk intermediair

Na druk vanuit het intermediair verwijst DAS klanten met vragen over de aanwending van een ontslagvergoeding voortaan nadrukkelijk naar de eigen financieel adviseur in plaats van naar Ohra.

 

DAS zegt vanuit service-overwegingen te hebben gehandeld door van klanten met vragen over hoe hun ontslagvergoeding het beste in te zetten de NAW-gegevens aan een derde partij (direct writer Ohra) te verstrekken. DAS: "Onze juridische specialisten staan klanten bij in de juridische afwikkeling van het ontslag maar niet in financiele zaken. Wij willen verzekerden echter wel verder op weg helpen en wijzen daarom vanuit die gedachte als service op de mogelijkheid van verdere ondersteuning. Wij hechten eraan te benadrukken dat dit een service is aan de klant en betreuren het dat er mogelijk verwarring is ontstaan over onze werkwijze op dit punt." DAS zegt haar werkwijze in de betreffende ontslagzaken inmiddels te hebben aangepast na signalen vanuit het intermediair. "Klanten die via het intermediair zijn verzekerd, verwijzen wij met betrekking tot advies over de aanwending van de beëindigingsvergoeding alleen naar de eigen tussenpersoon. Klanten die direct bij DAS of Ohra zijn verzekerd en een beëindigingsvergoeding hebben ontvangen, worden gewezen op de mogelijkheid zich tot Ohra te wenden. Wij blijven buiten deze beslissing van de klant. DAS ontvangt geen vergoeding, noch van de klant noch van Ohra, indien deze groep klanten besluit de aanwending van hun beëindigingsvergoeding via Ohra te regelen. In deze gevallen verstrekken wij, nadat de klant te kennen heeft gegeven benaderd te willen worden door Ohra, niet anders dan de contactgegevens." DAS ontvangt ook geen vergoeding in de gevallen waarin zij klanten die via het intermediair zijn verzekerd voor advies over de aanwending van hun beeindigingsvergoeding verwijst naar de eigen tussenpersoon.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Rb - 29 maart 2012

Binnen een huwelijk zou dit direkt leiden tot een echtscheiding, maar binnen een samenwerkings-verband tussen een assurantie advieseur en een verzekeraar is dit blijkbaar normaal! Ongelooflijk!!

Nico van Koesveld - 28 maart 2012

Blijft lastig voor juristen, luisteren en samenwerken. OHRA advies is zeker een gekleurd advies. Juist juristen zouden beter moeten weten en verwijzen naar het onafhankelijk intermediair om het beste bij de klant neer te kunnen leggen. We houden het in de gaten en zullen niet schromen om via de de social media te druk er op te houden. Het gaat ook hier om klantbelang en niet om eigen (OHRA) belang.

Rob van Sneladvies.nl - 28 maart 2012

Hoe dom kun je zijn? Sorry, de afgestudeerde juristen moeten werken aan hun empathisch vermogen. DAS werkt samen met onafhankelijk financieel adviseurs die als zelfstandig ondernemers hun dagelijks brood verdienen in financiële dienstverlening. Een Gouden Handdruk rekening, daar verdienen wij geld aan. Een samenwerking bestaat uit het afsluiten van verzekeringen waarmee u verzekerd bent van een vast inkomen. Indien zich een zaak voordoet waaraan wij weer iets kunnen verdienen, dan zou het fijn zijn als u direct aan ons denkt. Voor een betere samenwerking adviseren wij u ook gebruik te maken van onze diensten zodat u onze meerwaarde kunt ervaren!

MFA Machteloos Financieel Adviseur - 28 maart 2012

Verzekeraars dienen op basis van de samenwerkingsovereenkomst handen af te houden van de klant van het intermediair. Kan toch niet naar een autofabrikant een auto kopen, daarvoor moet ik bij de dealer zijn. Hoe moeilijk is dat nou? Verzekeraars adviseren en sluiten de verzekering niet en hebben de klant van het intermediair te leen. Ze ontvangen daar een premie voor. Dit is weer een teken aan de wand dat ze totaal niet betrokken zijn met de distributeur van hun verzekeringsproducten @ Nico van Koesveld: opvallend dat u kiest voor inzet van social media en niet kiest voor handen ineenslaan met vakgenoten om druk erop te houden. Dat is juist in het vaarwater van de aanbieders, die voelen die druk niet omdat we als branche niet sterk genoeg georganiseerd zijn

Ad Viseur - 28 maart 2012

Service-overwegingen ja ja … hoe praat je recht wat krom is … DAS voor alles waarom u niet hebt gevraagd

Peter - 28 maart 2012

Oversluiten naar ARAG lijkt me een nog beter drukmiddel

Aad Bleukens - 28 maart 2012

Rechtsbijstand verzekeraars en rechtsbijstand verleners werken op veel meer fronten niet samen maar juist tegen de adviseur die ervoor gezorgd heeft dat de verzekering überhaupt is afgesloten. Het is een kwestie van tijd. Dan zal een klant de extra kosten die het daardoor maakt willen verhalen via het Kifid. Verbazingwekkend dat verzekeraars de samenwerking met de adviseur in het belang van de klant voorop stellen en het gesprek aangaan sinds de veroordeling van het SRK door een kantonrechter. Het SRK (wel 300 juristen??) heeft een simpele kantonrechter procedure in 2008 verloren en heeft verzuimd in beroep te gaan. Alle rechtsbijstand klanten zijn hiervan zeker de dupe. Alle SRK verzekeraars hebben sindsdien helemaal niets gedaan. Gemiste kans dus!

Nn: "grootste shake-out intermediair achter rug"

Nn: "grootste shake-out intermediair achter rug"

"Hoewel we nog steeds een trend zien van opheffingen van financiële dienstverleners binnen de sector, lijken we de grootste shake-out nu achter de rug...

Intermediair blijft hopeloos verdeeld

Intermediair blijft hopeloos verdeeld

Discussie op VVP Online dinsdag heeft de verdeeldheid onder het intermediair weer eens genadeloos blootgelegd. "Om 1 voor 12 nog een intermediairplatform proberen...

Intermediair wil advies Onderwijsraad

Intermediair wil advies Onderwijsraad

"Minister Dijsselbloem gaat niet in op belangrijke openstaande vragen. Veel zorgvuldiger zou het zijn de Onderwijsraad alsnog om advies te vragen over het toekomstige...

D&o: "advieskracht intermediair beter benutten"

D&o: "advieskracht intermediair beter benutten"

De sector doet er verstandig aan om de advieskracht van het intermediair beter te benutten. Dat stelt Bureau D&O in zijn nieuwsbrief.   D&O: "In...

Ohra en delta lloyd verlagen zorgpremie

Ohra en delta lloyd verlagen zorgpremie

Ohra verlaagt de premie van de basisverzekering zorg met 2,7 procent naar 106,69 euro per maand.   Op jaarbasis komt de premie van de (restitutie)polis op...

Rutte 2 pakt ook intermediair

Rutte 2 pakt ook intermediair

Rutte 2 denkt op termijn structureel 150 miljoen euro te besparen door de aftrekbaarheid van de fee van financieel adviseurs bij lijfrente en aov te schrappen. Verder...

Afm: "kloof met intermediair onnodig groot"

Afm: "kloof met intermediair onnodig groot"

"De inzichten uit het rapport bieden nuttige aanknopingspunten voor de bijeenkomst die wij eind dit jaar organiseren om samen met financiële dienstverleners...

Vertrouwen in intermediair verder gedaald

Vertrouwen in intermediair verder gedaald

Het vertrouwen in assurantietussenpersonen daalde vorig jaar verder. Dit blijkt uit het jaarlijks onderzoek van Porter Novelli via het publiekspanel van Independer...

Specialistisch intermediair wint terrein

Specialistisch intermediair wint terrein

De concentratie binnen het advieskanaal zal verder toenemen. Het specialistische intermediair zal steeds meer terrein winnen. Aldus IG&H in de dinsdag verschenen...

"voorkomen hypotheekachterstand integraal benaderen"

"voorkomen hypotheekachterstand integraal benaderen"

Dick-Jan Abbringh en Thijs Bodmer (Purpose Management Consulting) bepleiten een integrale benadering voor het voorkomen en herstellen van hypothecaire betalingsachterstanden....