De Goudse trots op autonome groei
De Goudse heeft in 2017 in alle kernsegmenten groei geboekt. Het resultaat steeg van 33,3 naar 34,4 miljoen euro. De omzet steeg van 532 naar 571 miljoen euro en het premie-inkomen steeg van 430 naar 464 miljoen euro. Het resultaat van het schadebedrijf steeg van van 7,7 naar 11,8 miljoen euro. Het resultaat van het levenbedrijf daalde echter van 25,5 naar 19,5 miljoen euro.
Bestuursvoorzitter Geert Bouwmeester: "We zijn er vooral trots op dat we de onderliggende groei van ons premie-inkomen bijna volledig autonoom hebben gerealiseerd, vooral in onze strategische kernsegmenten, zoals schadeverzekeringen voor het mkb en inkomensverzekeringen. Daarnaast heeft onze particuliere schadeportefeuille zich in 2017 gestabiliseerd."
De Goudse richt zich primair op schade- en inkomensoplossingen voor ondernemers in het mkb. Daarbij is volgens Geert Bouwmeester opnieuw belangrijke vooruitgang geboekt. "‘Het aandeel zakelijke verzekeringen in onze portefeuille is verder toegenomen. In 2016 was dit al gegroeid naar 70% en in 2017 steeg dit door naar 73%. Wij zetten in op onderscheidend vermogen als antwoord op de volumespelers in de markt, met focus op risicomanagement, brancheoplossingen en samenwerking met Erkend MKB-adviseurs."
Reactie toevoegen
Goudse: "Ondernemers onwetend over hun risico's"
"Veel ondernemers zijn onwetend over hun risico’s. Er is een belangrijke rol weggelegd voor de adviseur om het risicobewustzijn te vergroten en zo te helpen...
Branchedebat Adfiz-jubileum: geen discussie meer over waarde van advies
"Kan de AFM ons misschien vertellen waarom de kosten van advies niet in de premie verdisconteerd mogen worden?", vroeg Jurjen Oosterbaan Martinius van Bureau DFO...
De Goudse volledig eigenaar Van Lanschot Chabot/Mandema
De Goudse wordt volledig eigenaar van Van Lanschot Chabot/Mandema (VLCMP). De Goudse had al een belang van 51 procent en neemt nu de resterende 49 procent over van...
De Goudse heeft beste proces medische acceptatie
De Goudse heeft in het thema-onderzoek naar het proces van medische acceptatie van de stichting Toetsing Verzekeraars de maximale score van 5 punten behaald Op...
Veel branden ontstaan door problemen met de elektrische installatie. Een goede inspectie hiervan kan onnodige problemen voorkomen. De nieuwe controlemethodiek...
VVP Event Communicatie: creëer verbinding
Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...
Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden
Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....
Kansen social media voor advieskantoren
Van social strategie naar een praktische (door)start van social media kanalen als twitter, facebook,linkedin en instagram. Karin van Geelen (oprichter Yellow Communications)...
Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning
Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....
Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen
Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...