De Vereende start samenwerking met Nibud
De Vereende start samen met het Nibud het project 'Beter Beeld op Betalen' op. "Wij willen meer doen dan alleen een verzekeringsvangnet bieden. Wij willen ook actief klanten helpen om hun schadeverloop te verbeteren of hulp te bieden bij de persoonlijke financiële huishouding."
De Vereende wil onderzoeken of klanten oplossingen aangeboden kunnen worden om structurele financiële problemen te voorkomen. Zo kan voorkomen worden dat deze klanten door een betalingsachterstand toch nog onverzekerd rijden of dat door het verhalen van schade de financiële problemen elders worden vergroot.
De Vereende start het project met klanten die regelmatig te maken hebben met problemen bij het betalen van de premie aan de Vereende.
In samenwerking met het Nibud wordt de komende maanden met een groep klanten gesprekken gevoerd.
Doel hiervan is het zoeken naar het verbeteren van de financiële situatie van deze klanten. Het daadwerkelijk concreet aanbieden van een coachtraject door het Nibud is daarbij mogelijk. Daarnaast wil de Vereende leren hoe het incassoproces kan worden verbeterd, waardoor er in de toekomst minder problemen ontstaan.
Vanzelfsprekend worden de betrokken assurantieadviseurs op de hoogte gehouden.
“Wij vinden het belangrijk om op zoek te gaan naar de echte oorzaken om daardoor ook met oplossingen te komen waar onze klanten echt mee geholpen zijn. Liever helpen wij goed en structureel dan dat we alleen even een korte termijn oplossing bieden”, aldus Bert Sonneveld, verantwoordelijk voor Marketing & Acceptatie bij de Vereende.
Recent startte de Vereende ook het Rij Zeker-project ter verbetering van het rijgedrag en daarmee schadeverloop.
Reactie toevoegen
Taxichauffeurs krijgen bij Vereende premiekorting via RijBeterBox
Taxichauffeurs die gebruikmaken van de RijBeterBox kunnen bij een goede score een premiekorting 'verdienen' bij de Vereende. De RijBeterBox werd begin dit jaar gelanceerd....
Nibud: online tool voor mensen met pensioen in zicht
Het Nibud ontwikkelt een online tool die consumenten inzicht geeft in keuzes rondom het moment van pensionering en de financiële effecten daarvan. De tool,...
Premievolume de Vereende in coronajaar toegenomen
De Vereende zag in coronajaar 2021 het premievolume toenemen met 5 procent tot 55,6 miljoen euro. Het netto resultaat kwam uit op 2,8 miljoen euro. Volgens de Vereende...
Geldplannen Nibud in 2021 402.000 keer ingevuld
In 2021 zijn de geldplannen( anonieme online schuldpreventie) van het Nibud 402.000 keer ingevuld. Het meest (102.000 keer) werd het geldplan Sparen, aflossen of...
Nieuw risico pas onverzekerbaar als wij nee zeggen
(Partner in kennis de Vereende in katern Nieuwe Risico's in VVP 02-2022) Nieuwe risico’s: als er één verzekeraar is die weet hoe je daarmee...
DAP doneert resterende 60.000 dollar aan WWF
De Dutch Aviation Pool (DAP) is na bijna 80 jaar opgeheven. De pool voor luchtvaartverzekeringen heeft de afgelopen jaren de laatste schades afgewikkeld en het resterende...
Nibud wil laagdrempelig advies bij pensioenbedrag ineens
Het Nibud pleit ervoor dat als de regeling pensioenbedrag ineens ingaat, iedereen vooraf laagdrempelig de mogelijkheid krijgt onafhankelijke en deskundige begeleiding...
Vereende reikt eerste RijBeterBox uit
De Vereende heeft de eerste RijBeterBox uitgereikt aan taxichauffeur Roy Raghoenath. Met een RijBeterBox krijgt de chauffeur zijn rijgedrag inzichtelijk. Doel van...
Nibud ziet koopkrachtdalingen tot ruim 100 euro per maand
Het Nibud ziet dat alle voorbeeldhuishoudens dit jaar inleveren. De dalingen variëren van 0,5 tot 1,9 procent. In euro’s varieert het van negen euro tot...
Vereende gaat vragen stellen bij aanvraagproces
De Vereende start binnenkort met het stellen van vragen in het aanvraagproces over de reden waarom een (aspirant) klant een aanvraag voor een verzekering doet. Voor...