De Vereende start samenwerking met Nibud
De Vereende start samen met het Nibud het project 'Beter Beeld op Betalen' op. "Wij willen meer doen dan alleen een verzekeringsvangnet bieden. Wij willen ook actief klanten helpen om hun schadeverloop te verbeteren of hulp te bieden bij de persoonlijke financiële huishouding."
De Vereende wil onderzoeken of klanten oplossingen aangeboden kunnen worden om structurele financiële problemen te voorkomen. Zo kan voorkomen worden dat deze klanten door een betalingsachterstand toch nog onverzekerd rijden of dat door het verhalen van schade de financiële problemen elders worden vergroot.
De Vereende start het project met klanten die regelmatig te maken hebben met problemen bij het betalen van de premie aan de Vereende.
In samenwerking met het Nibud wordt de komende maanden met een groep klanten gesprekken gevoerd.
Doel hiervan is het zoeken naar het verbeteren van de financiële situatie van deze klanten. Het daadwerkelijk concreet aanbieden van een coachtraject door het Nibud is daarbij mogelijk. Daarnaast wil de Vereende leren hoe het incassoproces kan worden verbeterd, waardoor er in de toekomst minder problemen ontstaan.
Vanzelfsprekend worden de betrokken assurantieadviseurs op de hoogte gehouden.
“Wij vinden het belangrijk om op zoek te gaan naar de echte oorzaken om daardoor ook met oplossingen te komen waar onze klanten echt mee geholpen zijn. Liever helpen wij goed en structureel dan dat we alleen even een korte termijn oplossing bieden”, aldus Bert Sonneveld, verantwoordelijk voor Marketing & Acceptatie bij de Vereende.
Recent startte de Vereende ook het Rij Zeker-project ter verbetering van het rijgedrag en daarmee schadeverloop.
Reactie toevoegen
Kwart jongeren belegt in cryptovaluta
Van de jongvolwassenen tussen de achttien en 30 jaar belegt 42 procent. De voornaamste reden is vermogen opbouwen. Dat blijkt uit onderzoek van het Nibud en de Rabobank. Het...
Vereende introduceert RijBeterBox voor taxi's
De RijBeterBox introduceert per 1 februari 2022 de RijBeterBox voor taxi's. Deze tool moet het aantal schades verminderen en taxibedrijven weer aantrekkelijker maken...
Leennormen hypotheken ongewijzigd in 2022
Het kabinet zal voor de leennormen van 2022 geen wijzigingen in de leennormensystematiek doorvoeren. Ook komt er geen nieuwe verlaging van de wegingsfactor voor...
MijnGeldzaken.nl introduceert Nibud-vergelijking
MijnGeldzaken.nl heeft de Nibud-vergelijking geïntroduceerd als toevoeging op het online huishoudboekje. Alle transacties van de gebruiker bij verschillende...
"Oog blijven houden voor mensen met financiële problemen"
"Van maatschappelijke spelers zoals banken, verzekeraars en woningbouwcorporaties hopen we dat ze oog houden voor mensen die, juist door de naweeën van de coronacrisis,...
Nibud: "Altijd kijken of hypotheek past bij persoonlijke situatie"
Het Nibud adviseert altijd om te kijken of de hypotheek past bij de persoonlijke situatie. Dit naar aanleiding van AFM-onderzoek vorige week ('Zorgen over leengedrag...
Hypotheeksector wil klanten helpen met coronagerelateerde betalingsproblemen
Onder leiding van NHG en uitgevoerd door Purpose heeft de hypotheeksector het plan 'Krachten bundelen voor hypotheekklanten' opgesteld. Dit om gezamenlijk vooruit...
Nibud geeft persoonlijk financieel adviesgesprek op de werkvloer
Dakdekkers, chauffeurs en voormannen die eerder dan de AOW-leeftijd willen stoppen met werken, kunnen met hulp van het Nibud uit laten rekenen hoe dat voor het inkomen...
Impact zelfrijdende auto op verzekeraars nog altijd onduidelijk
De zelfrijdende auto is er nog niet zomaar en er is ook nog geen antwoord op de vraag wie aansprakelijk is bij schade. Aldus de verzekeringsbranche in de eerste...
Nibud wil normen voor private lease
Het Nibud pleit voor regels en normen voor leaseconstructies waar mensen lang aan vastzitten. Het Nibud: “Er zijn strenge regels en normen voor hypotheken...