DFO licht serviceproviders door op eigen site

Puzzelstukjes

Op de vernieuwde site van Bureau DFO zijn de verschillen tussen de serviceproviders inzichtelijk gemaakt.

Op de site worden de serviceproviders vergeleken op: kerngegevens, primaire diensten (financiële producten, de softwarefaciliteiten rondom deze producten, de extranetvoorzieningen en de diensten op het gebied van front-, mid- en backoffice), aanvullende diensten zoals opleidingen, software en schadebehandeling en opvang bij calamiteiten, de voorwaarden voor deelnemerschap en de waardering door deelnemers.

Bureau DFO zegt te verwachten dat de rol van serviceproviders in de komende tijd belangrijker zal worden. Volgens DFO zal het belang van onafhankelijk financieel advies maatschappelijk meer waardering krijgen. "Nu al is te zien dat in Europese regelgeving gestimuleerd wordt om termen als ‘advies’ en ‘onafhankelijk’ wettelijke bescherming te geven. Voor financieel adviseurs zal het bij die ontwikkeling belangrijker worden hun klanten ook daadwerkelijk een brede toegang te bieden tot een toereikend aantal aanbieders."

Verder legt  de ontwikkeling van digitalisering en daarmee van transparantie een aanhoudende druk om te blijven investeren in efficiënte bedrijfsprocessen. "Nu al is te zien dat een ruime meerderheid van gebruikers van serviceproviders aangeven dat het gebruik van een of meer serviceproviders een relevante invloed heeft op hun bedrijfsrendement."

Tenslotte  zoeken steeds meer kantoren hun onderscheidende kracht in de kwaliteit van advies en intensiteit van het klantcontact en minder in hun backoffice. "Mits goed uitgevoerd kunnen veel administratieve handelingen ook via een serviceprovider plaatsvinden zonder dat hierdoor de waardering van de consument voor het kantoor minder wordt."

Reactie toevoegen

 
Adviseurs waarderen pakketten Faster Forward Elements, FinRust en My TP het meest

Adviseurs waarderen pakketten Faster Forward Elements, FinRust en My TP het meest

De financieel adviseurs heeft de meeste waardering voor de pakketten van Faster Forward Elements (administratiesoftware), FinRust (adviessoftware/financiële...

Stappenplan voor AOV-onderhoud

Stappenplan voor AOV-onderhoud

FinRust samen met Bureau DFO een stappenplan ontwikkeld voor AOV-onderhoud. Bij het stappenplan zitten ondersteunende materialen als voorbeeld e-mails, vragenlijsten...

Bureau DFO brengt Wft Jaarboek uit voor financieel adviseurs

Bureau DFO brengt Wft Jaarboek uit voor financieel adviseurs

Bureau DFO heeft het Wft Jaarboek 2021 uitgebracht. Het handboek richt zich specifiek op de vragen rondom Wft en privacywetgeving die in de dagelijkse praktijk van...

Schade door vorst en sneeuw

Schade door vorst en sneeuw

De afhandeling van schade door vorst en sneeuw is het thema van een speciale nieuwsbrief van docent en auteur Anita Hol-Bubeck en Bureau DFO. Er is bij particuliere...

Adviseurselasticiteit

Adviseurselasticiteit

De perceptie van de consument is dat het risico beperkt is of de premie te hoog. Dat is een van de oorzaken waarom veel consumenten die een hypothecair krediet...

Advies: waarschuw klanten voor risico’s illegaal vuurwerk

Advies: waarschuw klanten voor risico’s illegaal vuurwerk

Ontstaat schade en of letsel als gevolg ontploffing van illegaal vuurwerk, dan zal dit - aldus docent schadeverzekeringen Anita Hol-Bubeck - in veel gevallen niet...

Salaris op financieel advieskantoor met gemiddeld 1,90 procent omhoog in 2021

Salaris op financieel advieskantoor met gemiddeld 1,90 procent omhoog in 2021

De bruto salarissen van bestaande medewerkers van financieel advieskantoren worden per 1 januari 2021 met gemiddeld 1,90 procent verhoogd. Dit is vrijwel gelijk...

DFO: "Samenwerking met serviceproviders wordt komende jaren belangrijker"

DFO: "Samenwerking met serviceproviders wordt komende jaren belangrijker"

In de komende jaren wordt voor meer financieel advieskantoren samenwerking met een serviceprovider belangrijker. Dat stelt Bureau DFO bij haar jongste onderzoeksrapport...

Winnaars 2020 DFO-onderzoek serviceproviders

Winnaars 2020 DFO-onderzoek serviceproviders

Bureau DFO heeft afgelopen week zijn jaarlijkse onderzoek naar serviceproviders afgerond en het rapport met resultaten uitgebracht. De winnaars 2020 per categorie: Kleine...

Duurzaamheidsprofiel: keuze voor transactie of voor opbouw relatie

Duurzaamheidsprofiel: keuze voor transactie of voor opbouw relatie

(Partner in Kennis Duurzaamheidsprofiel in VVP-special Duurzaamheid & Innovatie) Elke adviseur kan voor de woning van een relatie gratis een overzicht van...