Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Actief Klantbeheer Doe je mee...

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële adviessector, en daarmee ook uzelf, een grote dienst. Met de inzichten uit het onderzoek zijn de initiatiefnemers nog beter in staat tools en tips te ontwikkelen die het makkelijker maken om de relaties met uw klanten te onderhouden.

Klik HIER en ga direct naar het onderzoek.

In 2025 zal Actief Klantbeheer een logisch onderdeel moeten zijn in de bedrijfsvoering van alle onafhankelijke advieskantoren van Nederland. Het mes snijdt namelijk aan twee kanten. In deze onzekere tijden dienen adviseurs oog te hebben voor de belangen van bestaande klanten. En als de hypotheekhausse straks voorbij is, zullen advieskantoren zelf ook baat hebben bij een dienstverlening aan bestaande klanten. Goed voor de relatie met bestaande klanten en goed voor de eigen bedrijfscontinuïteit.

Op 1 juli 2021 ondertekenende een aantal branchepartijen het Manifest Actief Klantbeheer. De initiatiefnemers streven ernaar om in dialoog met de markt dit initiatief verder vorm te geven. Een van de vragen is in hoeverre financieel adviseurs op dit moment al aandacht besteden aan Actief Klantbeheer. De initiatiefnemers hebben hiervoor een onderzoek laten ontwikkelen door onafhankelijk onderzoeksbureau Blauw Reseach.

De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Arbeidspotentieel onder gepensioneerden grotendeels onbenut

Arbeidspotentieel onder gepensioneerden grotendeels onbenut

Hoewel steeds meer pensioengerechtigden in alle economische sectoren blijven doorwerken, blijft een groot deel van het arbeidspotentieel onder gepensioneerden onbenut....

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Voor het komende jaar 2024, aldus de Adfiz Nieuwjaarspeiling, verwachten zo’n 25 procentpunt meer kantoren een groei te noteren dan de realisatie over 2023....

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

De regels voor actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli 2024. De wetswijziging is gepubliceerd in de Staatscourant. Vanaf 1 juli dienen adviseurs de consument...

ABN Amro: huizenprijzen stijgen meer dan voorzien

ABN Amro: huizenprijzen stijgen meer dan voorzien

ABN Amro verwacht dat de huizenprijzen in 2024 stijgen met vier procent. Dit is meer dan de 2,5 procent die de bank eerder voorspelde. In 2025, denkt ABN Amro, stijgen...

5, 4, 3, 2, 1, go!

5, 4, 3, 2, 1, go!

Dit jaar ‘trakteerde’ Adfiz tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst de aanwezigen op een powerspeech van Ben 'Tyler' Tiggelaar, expert in leiderschap, verandering...

Verhogen uitkeringen beter dan afschaffen eigen risico basisverzekering

Verhogen uitkeringen beter dan afschaffen eigen risico basisverzekering

De lessen uit de WMO zijn een reden om anders te kijken naar de discussie rondom het afschaffen van het eigen risico in de zorgverzekeringswet, stelt ABN Amro. Andere...

Adviseurs minder tevreden over dienstverlening geldverstrekkers

Adviseurs minder tevreden over dienstverlening geldverstrekkers

De tevredenheid onder hypotheekadviseurs over de afwikkeling van de meeste hypotheekdossiers is in 2023 duidelijk afgenomen en die trend zet zich door in 2024, aldus...

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

De GoedIdee VoogdijVerzekerd, een nieuw product van Dazure dat er onder meer voor zorgt dat kinderen goed verzorgd achterblijven na het overlijden van de ouder(s),...

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Nationale-Nederlanden werd in alle vier categorieën (duurzame ontwikkeling, klantbelang, ketenefficiency en verzekerbaarheid) van het Adfiz Prestatie Onderzoek...

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...