"hypotheekadviseurs laten klant links liggen"
Bijna twee derde van de consumenten die een hypotheek hebben gesloten via een onafhankelijk adviseur, is het afgelopen jaar niet actief benaderd, aldus een nieuwsbrief van Allesoverhypotheken.nl.
Ook blijkt uit het onderzoek, dat is gehouden door GfK onder 1.090 huizenbezitters dat ruim een op de drie klanten nog nooit actief is benaderd door zijn hypotheekadviseur, terwijl er wel behoefte is aan een proactieve benadering. Bijna zeventig procent van de klanten vindt het zelfs fijn als ze actief benaderd worden. Consumenten willen vooral meer informatie over renteontwikkelingen, wetswijzigingen, het aflopen van de rentevaste periode, nieuwe hypotheekvormen en extra aflossen.
Reactie toevoegen
Reacties
Ane Duijff - 8 april 2013
Zwetsverhaal en preken voor eigen parochie van Allesoverhypotheken.nl? Hoe zou je het überhaupt voor elkaar moeten krijgen al je klanten 1x per jaar uitgebreid te bezoeken en te informeren? Dat lukt me alleen als ik een beperkt aantal klanten heb die wel de hoofdprijs voor het onderhoud betalen.
Albert van der Poll - 8 april 2013
@ Ane Duijff, er wordt ook geen kostprijs aan gehangen. Wanneer de vraagstelling bijvoorbeeld zou worden gecombineerd met de vraag: wilt u daar 10-15 euro per maand voor betalen zou het al een stuk realistischer zijn. Deze vraag is de bekende weg naar de open deur. Er zijn collega's die bij de KEW operatie al een (beperkte) vergoeding hebben gevraagd, die hebben misschien wel een idee wat een consument bereid is te betalen voor nazorg, als die niet kosteloos wordt aangeboden.
Nederlanders vallen massaal voor cryptobeleggen
Cryptobeleggers hebben over het algemeen gemeen veel geld verdiend, zo blijkt uit onderzoek van GfK onder meer dan 50.000 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Slechts...
Gfk voorspelt forse toename rijgedragpolissen
GfK verwacht een zeer sterke groei in ‘rijgedragpolissen’ binnen de markt voor autoverzekeringen. Bij een rijgedragverzekering worden via een app...
Switchen naar andere autopolis kost weinig moeite
Overstappen naar een andere autoverzekeraar is gemakkelijk. Dat vindt een meerderheid van de consumenten met een autoverzekering, zo blijkt uit onderzoek van GfK...
Weinig animo voor ruilen data voor polissen
Slechts 12 procent van de Nederlanders is bereid om persoonlijke gegevens over o.a. hun gezondheid, financiën en energieverbruik te delen in ruil voor een beloning...
Monuta beste uitvaartverzekeraar volgens intermediair
Intermediairs vinden Montua opnieuw de beste uitvaartverzekeraar, zo blijkt uit onderzoek van GfK. GfK voerde in november 2016 een enquête uit onder intermediairs...
Adviestraject verandert door opmars hybride klantbediening
“De combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en nieuwe commerciële partijen zal het traditionele traject van de totstandkoming van een verzekering...
Liever nu genieten dan sparen voor later
Ruim één op de drie Nederlanders geniet liever vandaag en maakt zich later wel zorgen over sparen. Dit blijkt uit GfK-onderzoek onder 27.000 respondenten,...
"communicatie van belang om pensioenvertrouwen op peil te houden"
Ondanks het geroemde Nederlandse pensioensysteem, is Nederland een middenmoter als het gaat om het percentage mensen (16 procent) dat vertrouwen heeft in voldoende...
Klant blijft passief na \'gratis\' orientatiegesprek
Van de consumenten die een oriënterend gesprek voeren met een financieel dienstverlener geeft, afhankelijk van het type product, 22 tot 47 procent aan na dit...
Klant wil van adviseur duidelijke tarieven
De advieskantoor dat lang onduidelijk blijft over de adviestarieven wordt door de klant als niet transparant en onbetrouwbaar gezien, aldus onderzoek van GfK in...