Interpretatie bindend advies inzet Kifid-zaak
De Geschillencommissie (Kifid) deed onlangs uitspraak (2018-413) in een zaak waarin de klant meende dat zijn bank het eerder door de Commissie uitgesproken bindend advies onjuist had geïnterpreteerd. In principe neemt de Commissie reeds behandelde zaken niet opnieuw in behandeling. Maar zij kan dus wel worden gevraagd te oordelen over de uitvoering van het bindend advies.
Consument wendde zich eerder tot de Commissie met een klacht jegens zijn bank. Dit geschil is beslecht door een bindend advies van de Commissie in 2012. Consument wendde zich in 2017 wederom tot de Commissie omdat de bank het bindend advies van 23 juli 2012 niet op een juiste manier zou hebben geïnterpreteerd.
Dat laatste is volgens de Commissie niet het geval, de vordering van de consument wordt afgewezen.
Reactie toevoegen
Meer over
Bank niet verplicht tot ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid
De geldverstrekker is niet verplicht de ex-partner van de klagende consument uit de hoofdelijkheid te ontslaan, aldus de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening...
Verzekering liep langer door dan nodig
De Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) laat Aegon tweederde van de door de klant te veel betaalde ORV-premie (272 euro) terugstorten. De...
Geschillencommissie Kifid: drie nieuwe leden
Het bestuur van Kifid heeft per 1 april Thea van Bommel-Scheffer, Willeke Ong RA en Menno Schotel, arts RGA, benoemd tot leden van de Geschillencommissie. Zij zijn...
Meldplicht geldt ook niet meewerken aan schadebehandeling
Een consument moet bij de aanvraag van een verzekering ook melden dat hem in het verleden een verzekering is opgezegd wegens het niet meewerken aan een schadebehandeling...
Serviceverlening goed omschrijven
Financieel adviseurs dienen hun serviceverlening helder te omschrijven. Dat geeft de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening een adviseur mee in Uitspraak...
Revisie brengt geen verandering in ouderdom motor
Een revisie brengt geen verandering in de ouderdom van een motor, stelt de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) in Uitspraak 2019-130. De...
Zorgplicht: consument heeft ook verantwoordelijkheid
Een adviseur heeft zorgplicht, maar de polishouder moet de adviseur wel de benodigde informatie verschaffen om de zorgplicht te kunnen uitvoeren. Aldus de Geschillencommissie...
Een klant met autoschade die niet meer kan worden hersteld, heeft dubbel pech. Hij moet toch het eigen risico voldoen, aldus de Geschillencommissie Financiële...
Dat er ook wel eens een duik in de waterbak werd genomen, maakt niet dat de waterbak niet in de eerste plaats als vijver dienst doet en ook als zodanig gekwalificeerd...
Adviseur hoeft 30 mille provisie niet terug te storten
Een consument die 30 mille provisie terug wilde van zijn adviseur krijgt nul op het rekest bij de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid). Anders...