"klanttevredenheid niet hetzelfde als klantbelang"

Paul Medendorp (Delta Lloyd Groep 2013)

"Klanttevredenheid is niet hetzelfde als klantbelang." Aldus Paul Medendorp, lid raad van bestuur Delta Lloyd Groep, in Delta Lloyd Magazine.

Medendorp: "Natuurlijk wil iedereen dat alles altijd voordelig voor hemzelf uitpakt. Maar zo werkt het niet, dat weet ook iedereen. Anders zou er bij elk claim worden uitgekeerd, alsof er zoiets bestaat als gratis geld. Dat zou de ultieme klanttevredenheid opleveren. Maar is dat ook in het belang van de klant? Want we zouden snel ophouden te bestaan als we alle claims kritiekloos uitkeren. Het belang van klanten is juist dat we eerlijk en rechtvaardig handelen in ieders belang."

Reactie toevoegen

 
Dat is persoonlijk!

Dat is persoonlijk!

(Sonja Stalfoort van Puur Klant in katern Ken je Vak! in VVP 4, 2023) De klant centraal, authentiek, betrokken, klantgericht, op maat. De kans is groot dat een...

EIOPA wijst verzekeraars en adviseurs op consumentenbelangen

EIOPA wijst verzekeraars en adviseurs op consumentenbelangen

De European Insurance and Occupational Pensions Authority (EIOPA) roept verzekeraars en intermediairs in een verklaring op een aantal principes te (blijven) hanteren...

Stichting toetsing verzekeraars toetst AFM-thema’s klantbelang

Stichting toetsing verzekeraars toetst AFM-thema’s klantbelang

De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) gaat drie AFM-onderzoeksthema’s toetsen bij verzekeraars: informatieverstrekking, claimafhandeling en klacht- en feedbackmanagement....

Adviseur spint garen bij veranderingen

Adviseur spint garen bij veranderingen

Henk Mulderij: ‘Nog veel te winnen op het gebied van performance.’ “We zijn van veel te weinig naar veel te veel regels gegaan. Ik zou pleiten...

Waarom onze keuze?

Waarom onze keuze?

Wat wij willen is voor onze relaties echt van betekenis zijn en onze tijd besteden aan de mens achter het BSN-nummer. Aldus licht mede-eigenaar Ozewald Wanrooij...

"Kopiëren handtekeningen schaadt altijd klantbelang"

"Kopiëren handtekeningen schaadt altijd klantbelang"

"Het kopiëren van handtekeningen en het gebruik daarvan is in strijd met de wet. In de regel zal dat ook in strijd met het klantbelang zijn. De klant moet...

Klantbelang centraal: verbetering zichtbaar maar niet op alle fronten

Klantbelang centraal: verbetering zichtbaar maar niet op alle fronten

De AFM meet jaarlijks met het Klantbelang Dashboard in welke mate de grote banken en verzekeraars het belang van de klant centraal stellen. In 2015-2016 heeft de...

Klantbelang waarborgen bij bankroet adviseur

Klantbelang waarborgen bij bankroet adviseur

"Een klant die te maken krijgt met een faillissement van zijn adviseur mag niet tussen wal en schip vallen." Dit zeggen Leo de Boer (Verbond van Verzekeraars),...

Delta Lloyd groep: minder premie-inkomen

Delta Lloyd groep: minder premie-inkomen

Delta Lloyd Groep zag het premie-inkomen vorig jaar met 16 procent teruglopen tot bijna 4 miljard euro. Het operationeel resultaat kwam uit op 377 miljoen (2013:...

Niek hoek: "doen wat je belooft"

Niek hoek: "doen wat je belooft"

"Herstel van vertrouwen vergt een lange adem, waarbij voor elke bank en verzekeraar geldt - en zeker ook voor pensioenfondsen- dat je moet doen wat je belooft....