Marketingdirecteur stehmann vertrekt bij ASR

Bob Stehmann

Bob Stehmann, directeur Marketing en Ditzo, vertrekt per 1 maart bij ASR. Hij snijdt niet alle banden door met zijn werkgever maar blijft als extern adviseur betrokken bij ASR "om mede vorm te geven aan toekomstige campagnes".

Stehmann is sinds mei 2012 bij ASR verantwoordelijk voor Marketing en de online verzekeraar Ditzo. Onder zijn leiding werden onder meer enkele succesvolle campagnes voor ASR, Ditzo en De Amersfoortse gevoerd en werd crowdfundingplatform doorgaan.nl gelanceerd. Daarnaast droeg hij bij aan optimalisatie van de klantbediening van ASR en de groei van Ditzo.


Helpen door te doen

"Het was een unieke ervaring om de vrijheid en ruimte van het bestuur te krijgen om te werken aan de positionering van ASR", zegt Stehmann. "We hebben de afgelopen jaren met onze helpcampagnes laten zien dat een verzekeraar echt een andere rol in de samenleving heeft. We hebben zowel met ASR als met De Amersfoortse en Ditzo laten zien hoe je kunt helpen door te doen. En ik ben trots op de manier waarop Ditzo zich heeft ontwikkeld tot een echte digitale speler voor schade en zorg. Er is nu een volgende fase aangebroken, zowel voor ASR als voor mijzelf. Ik ben blij dat ik de komende tijd nog als adviseur betrokken blijf."

"Bob heeft ons gedurende een belangrijke fase in het bestaan van ASR enorm geholpen. Met de totstandkoming van onze huidige positionering heeft hij een bijdrage geleverd aan wat ASR nu is, en hoe wij ons presenteren", zegt ceo Jos Baeten.

 

Nieuwe marketingorganisatie

De marketingactiviteiten binnen ASR worden binnenkort anders georganiseerd. Activiteiten die rechtstreeks verband houden met de verschillende productlijnen worden daarnaartoe overgebracht en een deel van Marketing wordt ondergebracht in het nieuwe bedrijfsonderdeel Innovatie & Digitaal. Merk, positionering, campagnes, huisstijl en beleid voor klantcommunicatie gaan naar Corporate Communicatie. Voor Ditzo schade gaat ASR op zoek naar een nieuwe directeur.

Reactie toevoegen

 
Schaderesultaat stuwt winst ASR omhoog

Schaderesultaat stuwt winst ASR omhoog

ASR zag in het eerste halfjaar van 2019 het operationeel resultaat met 21 procent stijgen naar 459 miljoen. Dit voornamelijk als gevolg van een sterk toegenomen...

ASR lijft levenbedrijf VvAA in

ASR lijft levenbedrijf VvAA in

ASR neemt het levensverzekeringsbedrijf over van VvAA. Hiermee zegt VvAA de toegang voor haar ruim 120.000 leden te borgen tot levensverzekeringsproducten en zal...

Ingrid de Graaf van Aegon naar ASR

Ingrid de Graaf van Aegon naar ASR

De Raad van Commissarissen van ASR  wil Ingrid de Graaf-de Swart benoemen tot lid van de Raad van Bestuur. Zij vervult daarmee de vacature die is ontstaan met...

ASR stopt met bonussen

ASR stopt met bonussen

Vanaf 2020 wil ASR geen geldbonussen meer uitkeren aan de bestuurstop. Op 22 mei wordt een voorstel ingebracht tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering van...

Goed invullen 'Adfiz-formulier' zou enorm helpen

Goed invullen 'Adfiz-formulier' zou enorm helpen

Als er trage offertes WGA-ERD worden afgegeven, ligt dat soms ook aan de adviseurs. Bijvoorbeeld omdat ze het 'Adfiz-formulier' niet goed of niet volledig invullen....

Achmea lijft deel bancaire activiteiten ASR in

Achmea lijft deel bancaire activiteiten ASR in

Achmea neemt een deel van de bancaire activiteiten over van ASR bank. Het gaat om een spaarportefeuille met circa 125.000 klanten met een volume van 1,7 miljard...

Kifid: consument schendt meldingsplicht en moet AOV-uitkeringen terugbetalen

Kifid: consument schendt meldingsplicht en moet AOV-uitkeringen terugbetalen

Een consument moet AOV-uitkeringen terugbetalen die hij ontving van ASR en Zwitserleven. Dit omdat hij zich niet heeft gehouden aan de meldingsplicht. Aldus een...

Veertien financiële instellingen maken CO2-impact zichtbaar

Veertien financiële instellingen maken CO2-impact zichtbaar

Veertien financiële instellingen, verenigd in het Platform Carbon Accounting Financials (PCAF),hebben in een rapport de CO2-impact van hun beheerd vermogen...

Claimdrempel van 1.000 euro

Claimdrempel van 1.000 euro

Voormalig ceo Bob Stehmann van Ditzo is terug in de markt met Deck. De nieuwe verzekeraar belooft "een royale polis tegen een fors lagere premie. Deck breekt...

Adviseren gaat het beste met passie

Adviseren gaat het beste met passie

Neurensics, een onderzoeksbureau voor neuromarketing, bekeek voor ASR de effecten op het brein van het verkopen van een verzekering met een verkoopgesprek en pitches....