Marketingdirecteur stehmann vertrekt bij ASR

Bob Stehmann

Bob Stehmann, directeur Marketing en Ditzo, vertrekt per 1 maart bij ASR. Hij snijdt niet alle banden door met zijn werkgever maar blijft als extern adviseur betrokken bij ASR "om mede vorm te geven aan toekomstige campagnes".

Stehmann is sinds mei 2012 bij ASR verantwoordelijk voor Marketing en de online verzekeraar Ditzo. Onder zijn leiding werden onder meer enkele succesvolle campagnes voor ASR, Ditzo en De Amersfoortse gevoerd en werd crowdfundingplatform doorgaan.nl gelanceerd. Daarnaast droeg hij bij aan optimalisatie van de klantbediening van ASR en de groei van Ditzo.


Helpen door te doen

"Het was een unieke ervaring om de vrijheid en ruimte van het bestuur te krijgen om te werken aan de positionering van ASR", zegt Stehmann. "We hebben de afgelopen jaren met onze helpcampagnes laten zien dat een verzekeraar echt een andere rol in de samenleving heeft. We hebben zowel met ASR als met De Amersfoortse en Ditzo laten zien hoe je kunt helpen door te doen. En ik ben trots op de manier waarop Ditzo zich heeft ontwikkeld tot een echte digitale speler voor schade en zorg. Er is nu een volgende fase aangebroken, zowel voor ASR als voor mijzelf. Ik ben blij dat ik de komende tijd nog als adviseur betrokken blijf."

"Bob heeft ons gedurende een belangrijke fase in het bestaan van ASR enorm geholpen. Met de totstandkoming van onze huidige positionering heeft hij een bijdrage geleverd aan wat ASR nu is, en hoe wij ons presenteren", zegt ceo Jos Baeten.

 

Nieuwe marketingorganisatie

De marketingactiviteiten binnen ASR worden binnenkort anders georganiseerd. Activiteiten die rechtstreeks verband houden met de verschillende productlijnen worden daarnaartoe overgebracht en een deel van Marketing wordt ondergebracht in het nieuwe bedrijfsonderdeel Innovatie & Digitaal. Merk, positionering, campagnes, huisstijl en beleid voor klantcommunicatie gaan naar Corporate Communicatie. Voor Ditzo schade gaat ASR op zoek naar een nieuwe directeur.

Reactie toevoegen

 
Nieuwe holding ASR voor deelnemingen in distributie- en servicebedrijven

Nieuwe holding ASR voor deelnemingen in distributie- en servicebedrijven

ASR richt per 1 januari 2022 een nieuwe holding op voor de deelnemingen in distributie- en servicebedrijven (VKG, ANAC, Dutch ID, Supergarant en PoliService). Volgens...

Jos Baeten: “Watersnood Limburg toont noodzaak aan verzekeringsfonds”

Jos Baeten: “Watersnood Limburg toont noodzaak aan verzekeringsfonds”

Ook op beurspolissen hadden ondernemers de mogelijkheid om zich in te dekken tegen overstromingsschade. Die nuance wil CEO Jos Baeten van a.s.r. graag aangebracht...

ASR-medewerkers willen mensen in financiële nood helpen

ASR-medewerkers willen mensen in financiële nood helpen

"Binnen 24 uur waren er twintig collega's van ASR die zich hadden aangemeld voor de e-learning Budgetvaardig. Met deze e-learning kunnen collega's binnen hun eigen...

Jos Baeten: 'Durf op je gevoel te vertrouwen'

Jos Baeten: 'Durf op je gevoel te vertrouwen'

“We staan aan de vooravond van een grote transitie, die ook een zwaard beroep zal gaan doen op de leiderschapskwaliteiten en het morele kompas van bestuurders...

Jos Baeten (a.s.r.): “Nog geen structurele impact corona op cijfers”

Jos Baeten (a.s.r.): “Nog geen structurele impact corona op cijfers”

CEO Jos Baeten van a.s.r. ziet geen reden om de motorrijtuigenpremies structureel te verlagen. Baeten bij de presentatie woensdagochtend van de jaarcijfers 2020:...

De nieuwe werkelijkheid na corona

De nieuwe werkelijkheid na corona

"Uitdaging voor de sector is het betaalbaar houden en correct prijzen van risico’s, zoals een nieuwe pandemie of bijvoorbeeld het overstromingsrisico. We moeten...

‘Nooit meer normaal’ thema New Financial Magazine

‘Nooit meer normaal’ thema New Financial Magazine

Nooit meer normaal’ is het thema van de nieuwe editie van het New Financial Magazine, een uitgave van de stichting New Financial Forum. Een hele bijzondere...

Jos Baeten (ASR): “Zowel positieve als negatieve impact coronacrisis”

Jos Baeten (ASR): “Zowel positieve als negatieve impact coronacrisis”

ASR verwacht dat de coronacrisis zowel een positieve als een negatieve impact zal hebben op de activiteiten en financiële resultaten. Jos Baeten, woensdag...

ASR-topman Jos Baeten: “Ook voor adviseur groeikansen door uitbreiding dienstverlening”

ASR-topman Jos Baeten: “Ook voor adviseur groeikansen door uitbreiding dienstverlening”

ASR ziet groeikansen voor zowel zichzelf als de financieel adviseur door verbreding van de dienstverlening. Voorwaarde is wel, meent bestuursvoorzitter Jos Baeten...

Deck: verzekeren doe je samen

Deck: verzekeren doe je samen

(door Bob Stehmann, oprichter Deck) De nieuwe technologie, Big Data, de nieuwe kijk op klantgerichtheid. Het zijn uitdagingen die innovatieve partijen graag oppakken....