Nivre ontwikkelt consumentenfolder

LOGO NIVRE

Het Nivre heeft een consumentenfolder ontwikkeld waarin het schadeafwikkelingsproces en de rol van de schade-expert worden toegelicht.

Met de folder ‘Een schade-expert op bezoek’ beoogt het Nivre verzekerden, die na een brand, storm, inbraak of waterschade contact hebben met een schade-expert, te informeren over wat er gebeurt nadat zij een schadeclaim hebben ingediend bij hun adviseur en/of verzekeraar. De folder vloeit voort uit het beleidsplan van het Nivre, waarin een meer prominente profilering van de rol van deskundigen binnen het gehele schadeproces één van de onderdelen vormt.

De eerste consumentenfolder gaat over schades die worden gemeld op een brandpolis. Op termijn zullen ook over de schadeafwikkeling van andere branches consumentenfolders worden ontwikkeld.
 

Reactie toevoegen

 
Reis naar duurzaam schadeherstel nog maar net begonnen

Reis naar duurzaam schadeherstel nog maar net begonnen

"Willen wij die duurzaamheidsgedachte met z’n allen echt omarmen, dan zal er bij iedereen een knop om moeten. Uiteindelijk moet het immers om maatschappelijk...

Duurzaam schadeherstel moet de norm worden

Duurzaam schadeherstel moet de norm worden

Duurzaam herstel moet de norm worden bij het afhandelen van schade, in plaats van vervangen. Schoonmakend Nederland, Stichting Nederlands Instituut Van Register...

Contra-expertise: Achmea mag geen Nivre-expert eisen

Contra-expertise: Achmea mag geen Nivre-expert eisen

Het Gerechtshof Den Haag heeft in hoger beroep bepaald dat verzekerden van Achmea bij contra-expertise niet gehouden zijn aan een Nivre-expert, zoals door het concern...

Fröhlich terug in bestuur Nivre

Fröhlich terug in bestuur Nivre

Jeroen Fröhlich (directeur Sedgwick Nederland) is weer toegetreden tot het Nivre-bestuur. Francie Peters (directeur De Bureaus) heeft de portefeuille PE/Seminars...

Voorzitterswissel Nivre

Voorzitterswissel Nivre

Hans de Hoog, directievoorzitter Lengkeek, is George Oostrom opgevolgd als voorzitter van Nivre. De Hoog had al zitting in het bestuur, de afgelopen twee jaar als...

Aantal inschrijvingen in Nivre-Register licht toegenomen

Aantal inschrijvingen in Nivre-Register licht toegenomen

Het aantal ingeschrevenen in het Nivre-Register is in 2017 licht gegroeid. Per 31 december jl. telde het register in totaal 1.707 ingeschrevenen, 22 meer dan eind...

Nivre register-deskundige in de maak

Nivre register-deskundige in de maak

Het Nivre opent een register voor professionals die zich bezig houden met herstelgerelateerde dienstverlening in de letselschade.  De eerste groep van professionals...

Nivre-experts extra druk door onstuimig weer in 2016

Nivre-experts extra druk door onstuimig weer in 2016

 Wateroverlast, fikse hagelbuien en flinke stormen zorgden in 2016 voor meer dan 100.000 extra schadebehandelingen voor NIVRE Register-Experts. Dat staat op...

AFM ziet alleen incidenten bij inzet contra-expertise

AFM ziet alleen incidenten bij inzet contra-expertise

Er zijn af en toe incidenten maar geen structurele problemen bij de inzet van contra-expertise bij woonverzekeringen. Dit constateert de AFM in een verkenning naar...

Miljoenenbranden 2015 zorgen voor hoogste schadebedrag ooit

Miljoenenbranden 2015 zorgen voor hoogste schadebedrag ooit

In 2015 zorgden 130 miljoenenbranden voor het hoogste schadebedrag sinds de start van de registratie van deze branden in 1998: 707,5 miljoen euro, aanmerkelijk meer...