Nivre ontwikkelt consumentenfolder

LOGO NIVRE

Het Nivre heeft een consumentenfolder ontwikkeld waarin het schadeafwikkelingsproces en de rol van de schade-expert worden toegelicht.

Met de folder ‘Een schade-expert op bezoek’ beoogt het Nivre verzekerden, die na een brand, storm, inbraak of waterschade contact hebben met een schade-expert, te informeren over wat er gebeurt nadat zij een schadeclaim hebben ingediend bij hun adviseur en/of verzekeraar. De folder vloeit voort uit het beleidsplan van het Nivre, waarin een meer prominente profilering van de rol van deskundigen binnen het gehele schadeproces één van de onderdelen vormt.

De eerste consumentenfolder gaat over schades die worden gemeld op een brandpolis. Op termijn zullen ook over de schadeafwikkeling van andere branches consumentenfolders worden ontwikkeld.
 

Reactie toevoegen

 
Bijna record aantal miljoenbranden

Bijna record aantal miljoenbranden

In het tweede kwartaal van 2015 deden zich in ons land 37 grote branden voor waarbij de schade wordt geraamd op één miljoen euro of meer. Dat is na...

Radar: opnieuw aandacht voor contra-expertise

Radar: opnieuw aandacht voor contra-expertise

"Zowel in het statement van het Verbond van Verzekeraars als in het persbericht van het Nivre wordt ten onrechte gesuggereerd dat er ‘onduidelijkheid’...

Nivre valt meerkosten bij contra-expertise niet aan

Nivre valt meerkosten bij contra-expertise niet aan

Het Nivre vindt dat alle betrokken partijen tegenover de klant duidelijk moeten zijn over het recht op contra-expertise. Het Nivre valt echter de door verzekeraars...

Nivre: kwaliteit schaderegeling speelt te geringe rol bij aanschaf verzekering

Nivre: kwaliteit schaderegeling speelt te geringe rol bij aanschaf verzekering

“Het valt mij op dat verzekeringen gekocht worden op prijs en weinig op de kwaliteit van de schadeafwikkeling. Een rating van verzekeraars op dit punt zou...

Kockelkoren op Rendez Vous d'Expertise

Kockelkoren op Rendez Vous d'Expertise

Theodor Kockelkoren, bestuurder AFM, spreekt op het Nivre Rendez Vous d'Expertise op 31 maart. Kockelkoren zal het hebben over 'De betekenis van consumentenbelang...

Coolen Expertise kraakt "behoudend nivre"

Coolen Expertise kraakt "behoudend nivre"

  Coolen Expertise heeft het bestuur van het NIVRE verzocht om hem uit te schrijven als bureau in het register van de Kamer van het NIVRE. "De belangen...

Nivre: "ethiek moet op netvlies blijven staan"

Nivre: "ethiek moet op netvlies blijven staan"

“Het doel van ethiek in ons vakgebied is dat het een geïntegreerd onderdeel van ons handelen blijft en ethiek op het netvlies blijft staan van een ieder...

Nivre past gedragsregels aan

Nivre past gedragsregels aan

Het Nivre heeft nieuwe gedragsregels opgesteld ten behoeve van de ingeschreven Register-Experts.. Volgens het Nivre behoefden de oude regels aanpassing aan de eisen...

Narim, Nivre en Vnab samen op Emergency expo

Narim, Nivre en Vnab samen op Emergency expo

Tijdens de eerste Emergency Expo  in Rotterdam (platform voor alle betrokken partijen bij rampenbestrijding, risicomanagement en crisisbeheersing, organiseren...

Record aantal miljoenenbranden

Record aantal miljoenenbranden

In 2013 waren er in Nederland 148 grote branden met een geraamde schade van 1 miljoen euro of meer. Een recordaantal aldus het Nivre. Volgens het Nivre deden zich...