Odin oppert 'De financieel appviseur'

Voorzitter René Graafsma van Stichting Odin roept op toit de ontwikkeling van 'De financieel appviseur' voor het geven van algemeen advies aan de consument. Dit nadat bekend is geworden dat er geen Geldloketten komen.

Graafsma: "Tot 1 januari konden mensen met een kleine beurs nog 'gratis' advies krijgen via het intermediair. Nu resteert alleen nog internet en 'de oom die alles weet'. De proef met Geldloket is mislukt en het probleem is groter geworden. Dat kunnen wij als branche toch niet zomaar laten gebeuren? Een spreekwoord luidt: 'Of je nu een uitkering hebt of arbeidsloon, iedereen heeft de nieuwste smartphone'. Laten we daar op inspelen en met elkaar een nieuwe app ontwikkelen. De financieel appviseur (c). Waar iedere consument gratis algemeen advies kan vragen. Beantwoord door onafhankelijke adviseurs. Die ook echt verder kunnen helpen als dat nodig is."

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Rien Eyzenga - 12 juni 2013

Afgelopen maand mei hebben wij vanuit DossierNet (www.dossiernet.nl) voor de adviseur de 'Serviceapp' geintroduceerd. Een mobiele website die speciaal is gebouwd om de adviseur in staat te stellen zijn (a.s.) klanten ook via de kleine schermpjes van de moderne smartphone van dienst te kunnen zijn. Ik vermoed dat het voor ons relatief eenvoudig zal kunnen zijn op basis van deze Serviceapp de nieuwe door Odin gewenste Appviseur te ontwikkelen. En voor consumenten te lanceren. Maar dan is een interessante vraag wat de App moet doen en kunnen. Ik nodig alle collega's uit hun wensen aan Rene Graafsma bekend te maken (aan mij mag natuurlijk ook...). Ik zal dan nagaan wat wij kunnen doen. Rien Eyzenga

Open brief CFD en Odin aan Dela, Monuta en Yarden

Open brief CFD en Odin aan Dela, Monuta en Yarden

"Wij denken dat de voorlichting aan consumenten veel beter kan en dat de samenwerking met het onafhankelijke intermediair een betere plek verdient op jullie...

Drost fileert boek 'Provisie 2.0'

Drost fileert boek 'Provisie 2.0'

'Het boek ‘Provisie 2.0’ doet geen recht aan de vele ondernemers in deze bedrijfstak die het vak van financieel adviseur uiterst serieus nemen en al...

"Pas op bij direct advies bank of verzekeraar"

"Pas op bij direct advies bank of verzekeraar"

Stichting ODIN waarschuwt consumenten extra voorzichtig te zijn bij het kopen of omzetten van financiële producten bij banken en verzekeraars, zonder tussenkomst...

CFD en Odin brengen schadehulp onder één dak

CFD en Odin brengen schadehulp onder één dak

Met de oprichting van het Nationaal Schadeloket Intermediairs (NSI) brengen CFD en stichting Odin alle vormen van schadehulp onder één dak. Het loket...

Odin start met second opinion services

Odin start met second opinion services

Stichting Odin start "na aanhoudende klachten over verkeerde financiële producten en te lage letsel- en schadeuitkeringen"  een second opinion...

Gratis quickscan woekerpolis bij Odin

Gratis quickscan woekerpolis bij Odin

Ondanks een enorm offensief van verzekeraars en toezichthouder om zoveel mogelijk woekerpolishouders te bereiken, is de eerste fase van het woekerpolisherstel volgens...

CFD en odin: intermediair betaalt te veel voor Kifid

CFD en odin: intermediair betaalt te veel voor Kifid

Uit onderzoek van CFD en Stichting Odin blijkt dat het intermediair te veel betaalt voor aansluiting bij Kifid. "Uitgaande van het principe 'de vervuiler betaalt...

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

De hersteloperatie woekerpolis is mislukt. Dat zegt Stichting Odin na analyse van de AFM-rapportages nazorg beleggingsverzekeringen van de afgelopen jaren. "Volgens...

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten die woekerpolissen kochten via grote verkooporganisaties zijn veel slechter uit dan klanten die hun woekerpolis bij een lokale tussenpersoon afsloten. Verzekeraars...

Stichting Odin lanceert ClaimPakket

Stichting Odin lanceert ClaimPakket

Stichting Odin heeft het ClaimPakket gelanceerd, waarmee adviseurs "eenvoudig zelf kunnen berekenen of un klant recht heeft op extra compensatie in zijn of...