Odin start crowdfunding voor mediacampagne

Logo Odin

Stichting Odin start met een crowdfunding project om een landelijke mediacampagne te bekostigen en aandacht te vragen voor onafhankelijke financieel advieskantoren."Deze kantoren dreigen door wetgeving en oneerlijke concurrentie uit de markt te worden gedrukt", aldus Odin-secretaris Jeffrey Leichel.

 

De oproep van Rien Eyzinga (Dossiernet) die deze week verscheen op VVP Online inspireerde ODIN om een actie op te zetten ter financiering van mediacampagnes om een eigen geluid te laten horen. "Uit steeds meer onderzoek blijkt dat consumenten beter en goedkoper uit zijn door samenwerking met een professioneel onafhankelijk advieskantoor", aldus Leichel. ODIN heeft een speciale webpagina geopend, waar belangstellenden uit de branche kunnen aangeven via crowdfunding mee te willen investeren in landelijke campagnes voor onafhankelijk financieel advies in een nieuw op te richten stichting PROFI (Promotie en Reclame Onafhankelijk Financieel Intermediair). Naast het toezeggen van een bijdrage per campagne (twee campagnes per jaar) kan men ook kandidaten voordragen voor het bestuur van deze stichting. Bij voldoende belangstelling zal ODIN de meest genomineerde bestuurders aanschrijven.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Arjan Lubbe - 28 juni 2013

Bijzonder onsympathieke en oncollegiale actie van Odin richting Eyzinga. Samenwerken maar wel op Stalinistische wijze. Als je zo weinig inlevingsvermogen hebt, moet je je afvragen of je wel de juiste persoon bent om met een dergelijke stichting PROFI(teurs) aan de slag te gaan. Jammer dit.

Jeffrey Leichel - 28 juni 2013

Beste Rien, Ik begrijp je bovenstaande reactie niet aangezien je in het andere artikel juist spontaan reageert op ons idee en letterlijk zegt "prima dat je er vol voor wilt gaan, jij begrijpt dus waar het om gaat". Omdat je in diezelfde reactie aangeeft niets te zien in reclamecampagnes, was dat voor ons juist inspiratie om dit onderdeel er uit te lichten om te ontdekken hoe de andere collega's hier tegen aan kijken (zie ook onze mailwisseling hierover). Onze actie richt zich dus primair op de vraag "is er draagvlak voor collectieve mediacampagnes" en staat los van jouw verdere ideeën. De resultaten delen wij met iedereen in de branche en ik hoop dat daar mooie resultaten uitkomen die we met elkaar kunnen delen. Stop dus vooral niet met wat je doet, want het inspireert.

Albert van der Poll - 28 juni 2013

Jeffrey en Rien: koffie! Even bijpraten is beter dan soc.media gedoe. De neuzen moeten dezelfde kant op.

Rien Eyzenga - 27 juni 2013

@Jeffrey Uit jouw artikel maak ik op, dat je in mijn berichtje van gisteren nu ook aanleiding hebt gevonden een oplossing te bedenken over de negatieve beeldvorming die over ons vak ligt. Ik waardeer dat jij je er nu ook druk over maakt. Maar het moment waarop je daarmee naar buiten komt vind ik echter wel wat ongelukkig gekozen. En waar ik heb opgeroepen tot samenwerking is dit er dus geen gelukkig voorbeeld van. Ik begrijp dat jij de oplossing ziet in de oprichting van een stichting die tot doel heeft halfjaarlijks reclame te gaan maken voor onze collega's. Hoezeer ik jouw initiatief ook waardeer heb ik mijn ernstige twijfels over de impact daarvan. Los nog van de kosten daarvan. Reclame is zodanig overal in aanwezig, dat er een grote en snelle regelmaat van herhalingen moet zijn wil sprake kunnen zijn van enig meetbaar effect. Ook Adfiz heeft dat eerder al eens geprobeerd met overigens twijfelachtig succes. In mijn beleving zullen we het echt moeten hebben van een nieuwe en nog niet eerder vertoonde manier van samenwerken. Ik gaf daareerder al voorbeelden van. Projectmatig overleg. Groepen collega's die zich bezig houden met verschillende onderwerpen, conclusies trekken en publiekelijk aanbevelingen doen. Dat kan snel en uiterst effectief. Hoe mooi kan het zijn wanneer juist wij een haalbaar protocol bedenken over de hoeveelheid tijd die de afwikkeling van een 'gewone' schades met zich mee mag brengen. We bieden dat aan verzekeraars aan en maken bekend wie zich daaraan wil conformeren. Hoeveel impact zal het hebben wanneer juist wij een blauwdruk schrijven voor leesbare polisvoorwaarden. Een groep collega's biedt dat aan aan de voorzitter van het verbond. Met de pers erbij. Wat denk je dat de publieke opinie zal doen wanneer wij als beroepsgroep publiekelijk stelling nemen tegen de trage afwikkeling van de woekerpolissen? Die samenwerking. Dat soort overleg. Wij. De onafhankelijke financieel adviseurs. Belangenbehartigers pur sang. Daar wil je graag je financiële zaken aan overlaten. Die rol kunnen de aanbieders nooit van ons overnemen. Alleen moet dat wel beter bekend zijn. En, dat lukt alleen wanneer we dat samen doen. Overigens acht ik de naam PROFI enigszins ongelukkig gekozen en bepaald niet in het belang van het Intermediair. Want er zullen heel wat kwaadwillenden zijn, die de naam PROFI zullen verbasteren tot PROFIteurs. En als er 1 associatie is die niet met meer onze beroepsgroep gemaakt moet worden is het die wel. En al helemaal niet wanneer je met die naam de hele beroepsgroep wilt vertegenwoordigen. Niettemin, hoe nu verder. Nu Odin zich spontaan op hetzelfde onderwerp heeft gestort lijkt het mij niet in het belang van de collega's wanneer ik dat ook blijf doen. Twee kapiteins op 1 schip zal de boot doen zinken. Op grond daarvan zal ik me nu even terugtrekken. Ik hoop dat je de collega;'s meekrijgt. Want wie de kar ook trekt, er moet echt iets gebeuren. Een collegiale groet Rien eyzenga www.eyzenga.nl

Jurjen Oosterbaan Martinius - 27 juni 2013

Nu hoop ik maar een ding. En dat is dat ODIN over dit initiatief eerst contact heeft gezocht met de heer Eyzinga. De heer Eyzinga is gekomen met een goed initiatief. Dan zou het wel weer heel erg te betreuren zijn wanneer anderen hem links of rechts gaan passeren en zelf aan de slag gaan. Het intermediair heeft fantastische kansen. Maar dan moet het wel samenwerken. Met elkaar en met aanbieders. Wanneer ODIN in zijn enthousiasme dit bericht heeft gemaakt zonder eerst met de heer Eyzinga contact op te nemen is dit niet netjes en verstandig. Mijn advies zou dan zijn: snel alsnog contact opnemen, sorry zeggen en dan samen de schouders eronder en verder gaan met dit initiatief. Jurjen Oosterbaan

Leo Tol - 27 juni 2013

Hear, hear .... http://www.vvponline.nl/nieuws/55161

Open brief CFD en Odin aan Dela, Monuta en Yarden

Open brief CFD en Odin aan Dela, Monuta en Yarden

"Wij denken dat de voorlichting aan consumenten veel beter kan en dat de samenwerking met het onafhankelijke intermediair een betere plek verdient op jullie...

Drost fileert boek 'Provisie 2.0'

Drost fileert boek 'Provisie 2.0'

'Het boek ‘Provisie 2.0’ doet geen recht aan de vele ondernemers in deze bedrijfstak die het vak van financieel adviseur uiterst serieus nemen en al...

"Pas op bij direct advies bank of verzekeraar"

"Pas op bij direct advies bank of verzekeraar"

Stichting ODIN waarschuwt consumenten extra voorzichtig te zijn bij het kopen of omzetten van financiële producten bij banken en verzekeraars, zonder tussenkomst...

CFD en Odin brengen schadehulp onder één dak

CFD en Odin brengen schadehulp onder één dak

Met de oprichting van het Nationaal Schadeloket Intermediairs (NSI) brengen CFD en stichting Odin alle vormen van schadehulp onder één dak. Het loket...

Odin start met second opinion services

Odin start met second opinion services

Stichting Odin start "na aanhoudende klachten over verkeerde financiële producten en te lage letsel- en schadeuitkeringen"  een second opinion...

Gratis quickscan woekerpolis bij Odin

Gratis quickscan woekerpolis bij Odin

Ondanks een enorm offensief van verzekeraars en toezichthouder om zoveel mogelijk woekerpolishouders te bereiken, is de eerste fase van het woekerpolisherstel volgens...

CFD en odin: intermediair betaalt te veel voor Kifid

CFD en odin: intermediair betaalt te veel voor Kifid

Uit onderzoek van CFD en Stichting Odin blijkt dat het intermediair te veel betaalt voor aansluiting bij Kifid. "Uitgaande van het principe 'de vervuiler betaalt...

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

De hersteloperatie woekerpolis is mislukt. Dat zegt Stichting Odin na analyse van de AFM-rapportages nazorg beleggingsverzekeringen van de afgelopen jaren. "Volgens...

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten die woekerpolissen kochten via grote verkooporganisaties zijn veel slechter uit dan klanten die hun woekerpolis bij een lokale tussenpersoon afsloten. Verzekeraars...

Stichting Odin lanceert ClaimPakket

Stichting Odin lanceert ClaimPakket

Stichting Odin heeft het ClaimPakket gelanceerd, waarmee adviseurs "eenvoudig zelf kunnen berekenen of un klant recht heeft op extra compensatie in zijn of...