Online klant wil snelheid en gemak
Uit een analyse van 1.400 reviews van de winnaars van een Beste Service Award blijkt dat snelheid en het geboden gemak door technologie van groot belang is voor online consumenten momenteel.
Linda Schulte, medeoprichter van Opiness.nl: “Tijd is schaars en tijd besteden aan zaken als internet, telefonie, bankzaken, energie en verzekeringen is voor veel consumenten een noodzakelijk kwaad. Ook iets zoeken en boeken op internet moet soepel en snel gaan. Voor dienstverleners is hier de komende jaren veel terrein te winnen. Een goed online platform, of dat nu een app, een chat of social media is, waarmee je makkelijk in contact treedt met een bedrijf is essentieel en zorgt dat klanten voor je kiezen en bij je blijven.”
De Beste Service Award van Opiness is een consumentenprijs alleen bepaald door klantbeoordelingen. Er zijn 14 categorieën. Winnaar verzekeren algemeen is Ditzo 7,8 (686 reviews), winnaar zorgverzekeraars: UnitedConsumers 8,8 (322 reviews) en winnaar autoverzekeringen: Allsecur 8,0 (1.497 reviews).
Opvallende nieuwkomer is dit jaar Picnic die binnen het segment supermarkten de gevestigde orde flink achter zich te laat op klantbeleving.
Reactie toevoegen
Vooral jongere man wil hypotheek online kunnen afsluiten
Bijna één op de vijf Nederlandse consumenten sluit een hypotheek het liefst volledig online af, dus zonder tussenkomst van een intermediair. Dat blijkt...
Aov-aanvraag bij reaal kan nu volledig online
Reaal heeft MijnAOV gelanceerd, waarmee financieel adviseurs een aov van de verzekeraar geheel online kunnen aanvragen. Reaal heeft verschillende financieel...
Zzp\'er sluit verzekering liefst online af
De meerderheid van de zzp’ers (57 procent) sluit het liefst volledig online een verzekering af, zonder tussenkomst van een adviseur of tussenpersoon. Dat blijkt...
Online hypotheek afsluiten via independer
Het is nu ook mogelijk om zelf een hypotheek online af te sluiten via Independer, dat in dit verband samenwerkt met Hypotheek24. Independer: "Je kunt sinds...
"online samenwerken kan nog vele malen beter"
Een op de drie financiële professionals werkt weinig online samen met klanten. Daarnaast blijkt dat een steeds grotere groep online samenwerken met klanten...
Online hypotheek afsluiten kent geen leeftijdsgrens
Er is geen sprake van een leeftijdsgrens bij het online afsluiten van een hypotheek. Dit blijkt uit de ingediende hypotheekaanvragen van het afgelopen jaar bij Hypotiek.nl. ...
Maak het verschil in de wereld van online advies
Figlo en Moneyview organiseren drie workshoprondes 'Blijf het verschil maken in de wereld van online advies'. "Deze gratis interactieve workshops bieden adviseurs...
Een derde financials werkt veel online samen met klant
Bijna een derde van de financiële bedrijven werkt veel online samen met de klant (dat wil zeggen er wordt bijvoorbeeld een chatmogelijkheid geboden of een digitale...
Online distributie richt ravage aan
De Distributiemonitor 2014 van IG&H toont een verdere verschuiving naar online distributie. Volgens IG&H in het FD maandagochtend is de impact van de verschuiving...
Nog een aanbieder online self-service testamenten
Opnieuw is er een online self-service testamenten en samenlevingscontracten gelanceerd: NuTestament. De oprichters, Marieken Selderijk en Koen Schenau, schrijven:...