OOM en Befine stoppen als keurmerkhouder

KKV logo 2017

OOM en Befine stoppen als houder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

De nieuwsbrief van de Stichting toetsing verzekeraars leest: "OOM heeft aangegeven dat het veel van het Keurmerk heeft geleerd om de organisatie klantgerichter te maken. Het resultaat is dat OOM nog beter op processen let. Ook heeft het besef dat communiceren in heldere taal belangrijk is, zich goed in de organisatie genesteld. Vanwege de bijzondere klantenkring en de omvang van de organisatie, vindt OOM echter dat het de ingezette koers zelf kan voortzetten.
"Befine was als eerste (onderdeel van een) gevolmachtigde (Nedasco, red.), deelnemer aan het Keurmerk. Befine heeft met het handboek van het Keurmerk zijn organisatie opgezet, maar laat het daarbij, voor wat betreft het Keurmerk. Uiteraard blijft het Keurmerk zich met 39 verzekeraars inzetten voor meer klantgerichtheid in de verzekeringsbranche."

Reactie toevoegen

 
Dela behoudt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Dela behoudt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Dela mag ook de komende twee jaar van de Stichting toetsing verzekeraars het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) voeren. Directeur Ron van Kesteren van de Stichting...

Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor nn

Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor nn

De Stichting Toetsing Verzekeraars heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren toegekend aan Nationale-Nederlanden. Sander Kernkamp, ceo Schade & Inkomen: “Wij...

Nv schade krijgt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Nv schade krijgt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

NV Schadeverzekering Metaal en Technische Bedrijfstakken heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren behaald. Deze arbeidsongeschiktheidsverzekeraar is voor werknemers...

Nieuwe mystery caller Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Nieuwe mystery caller Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Marktonderzoeksbureau Ipsos gaat vanaf 1 april de mystery calling en mailing verzorgen voor het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. "Omdat we niet tevreden waren...

Nuvema schrikt van \'peinlijke\' spelfout

Nuvema schrikt van \'peinlijke\' spelfout

Uitvaartverzekeraar Nuvema (onderdeel Conservatrix Groep) is geschrokken van de pijnlijke spelfout op de website UitvaartverzekeringUitleg.nl waar VVP vanmorgen...

Odin: aantal kifid-zaken explodeert

Odin: aantal kifid-zaken explodeert

Volgens Stichting Odin, die elk jaar een analyse maakt van alle klachtenraportages van een aantal verzekeraars, neemt het aantal klachten fors toe. De klachtenrapportage...

1000 dagen Keurmerk Klantgericht verzekeren

1000 dagen Keurmerk Klantgericht verzekeren

“Zorg ervoor dat het Keurmerk de komende jaren een heel belangrijke rol blijft spelen in het verbeterproces van de dienstverlening van verzekeraars en dus...

Nedasco op voor Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Nedasco op voor Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Nedasco ontwikkelt een nieuwe dienst die adviseurs werkzaamheden uit handen neemt en tegelijkertijd het rendement verhoogt. Om de kwaliteit van deze dienst te garanderen...

Keurmerk opnieuw verlengd voor zlm

Keurmerk opnieuw verlengd voor zlm

ZLM Verzekeringen is naar eigen zeggen als eerste verzekeraar in Nederland beoordeeld op basis van de aangescherpte keurmerknormen die gelden vanaf 2013. Uitkomst...

Asr-labels verliezen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Asr-labels verliezen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

De uitvaartlabels van ASR Levensverzekering (Ardanta en Onderlingehulp) mogen het Keurmerk Klantgericht Verzekeren niet meer voeren. Dit nadat de Stichting toetsing...