OOM en Befine stoppen als keurmerkhouder

KKV logo 2017

OOM en Befine stoppen als houder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

De nieuwsbrief van de Stichting toetsing verzekeraars leest: "OOM heeft aangegeven dat het veel van het Keurmerk heeft geleerd om de organisatie klantgerichter te maken. Het resultaat is dat OOM nog beter op processen let. Ook heeft het besef dat communiceren in heldere taal belangrijk is, zich goed in de organisatie genesteld. Vanwege de bijzondere klantenkring en de omvang van de organisatie, vindt OOM echter dat het de ingezette koers zelf kan voortzetten.
"Befine was als eerste (onderdeel van een) gevolmachtigde (Nedasco, red.), deelnemer aan het Keurmerk. Befine heeft met het handboek van het Keurmerk zijn organisatie opgezet, maar laat het daarbij, voor wat betreft het Keurmerk. Uiteraard blijft het Keurmerk zich met 39 verzekeraars inzetten voor meer klantgerichtheid in de verzekeringsbranche."

Reactie toevoegen

 
Keurmerk Klantgericht Verzekeren zoekt consument

Keurmerk Klantgericht Verzekeren zoekt consument

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren heeft deze week advertenties geplaatst in het Vereniging Eigen Huis Magazine en in het blad Onze Taal om deelnemers te werven...

Verzekeraars lang niet vlekkeloos door keuring

Verzekeraars lang niet vlekkeloos door keuring

Uit het jaarverslag van de stichting Keurmerk Klantgericht Verzekeren blijkt dat niet alle verzekeraars vlekkeloos de keuringen doorlopen. Vooral de eerste periodieke...

Cardif ontvangt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Cardif ontvangt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

BNP Paribas Cardif heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) ontvangen. Hiermee voldoet het bedrijf aan de zestien normen voor klantgerichtheid. “Dit...

Zes Achmea-labels prolongeren Keurmerk

Zes Achmea-labels prolongeren Keurmerk

De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor zes Achmea-labels geprolongeerd. Het gaat om Avéro Achmea, Centraal...

Kkv: helft verzekeraars zakt bij herbeoordeling

Kkv: helft verzekeraars zakt bij herbeoordeling

Meer dan de helft van de verzekeraars die in 2010 het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) ontvingen, komt niet in één keer door de periodieke beoordeling....

Verbond wil dat publiek Keurmerk leert kennen

Verbond wil dat publiek Keurmerk leert kennen

Het Verbond van Verzekeraars wil dat de Stichting het Keurmerk klantgericht verzekeren ook bij het publiek onder de aandacht gaat brengen. Het Verbond reageert hiermee...

Unigarant behaalt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Unigarant behaalt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Unigarant heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren berhaald. Dit keurmerk, uitgegeven door de Stichting toetsing verzekeraars, stelt volgens Unigarant strenge...

Consument kritisch over naleven Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Consument kritisch over naleven Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Driekwart van de consumenten heeft er niet veel vertrouwen in dat verzekeraars oprecht hun best doen om de normen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV)...