Reaal combineert online en advies

Bart Janknegt 2014

Reaall introduceert een nieuw bedieningsconcept dat naar eigen zeggen het "beste van onlinebediening en bediening via de adviseur combineert".

Reaal gaat consumenten actief wijzen op zowel de toegevoegde waarde van onafhankelijk advies als op de mogelijkheden van direct afsluiten. Daarnaast is Reaal.nl vernieuwd. Marcel van der Meulen, directievoorzitter van Reaal: “Wij bieden onze klanten een weloverwogen keuze. Daarbij hebben ze in elke fase van het proces de optie voor een goede adviseur. De verzekerde die weet wat hij wil kan nu zijn of haar verzekeringsproduct via Reaal.nl afsluiten. Deze stap past bij het nieuwe Reaal. Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.”

Reaal.nl faciliteert de route, indien de klant voor een adviseur ofwel voor direct kiest. De nieuwe website is daarnaast ontwikkeld op begrijpelijkheid en eenvoud. Bart Janknegt, directeur marketing en distributie: “Onze klanten geven duidelijk aan dat ze graag zelf achter het stuur willen zitten. De oriëntatie voor het afsluiten van een verzekering begint vaak online. Onze nieuwe website helpt klanten in deze behoefte, en laat transparant de verschillende opties zien. Reaal laat dus ook zien waar je wel of juist niet voor verzekerd bent. En geeft aan wanneer onafhankelijk advies voor jou wellicht handiger is dan direct afsluiten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Rob Goedhart - 26 september 2014

Ik begrijp dit al vele decennia niet: hoe geloofwaardig is het richting consument dat een fabriek er op wijst dat je naar iemand toe moet gaan die ook andere dingen kan aanbevelen dan de fabriek levert... ? Waarom die boodschap niet overgelaten aan die adviseur zelve?

Rob van Horssen - 26 september 2014

"Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.” Oh zo...Dacht even dat er wat anders achter zat. Pffff....is me dat even schrikken. Gelukkig maar dat het anders is....

Chris de Bruin - 26 september 2014

@Rob, Redenerend vanuit Reaal zit er wel wat in de redenering dat die klant eerst op een website (in dit geval van Reaal) komt en daar wordt gewezen op de alternatieve mogelijkheden. De adviseur die alternatieven biedt (zoals door jou gesuggereerd), komt tot dan toe in het zoektraject van die klant nog niet voor en kan dus ook niks roepen. Overigens zou je jouw redenering ook kunnen toepassen op die adviseur: waarom zou een adviseur een klant die bij hem komt wijzen op de mogelijkheden van direct gaan? Overigens is het in beide gevallen goed dat de klant op alternatieven wordt gewezen, de vraag is alleen of dat de rol is van een aanbieder/adviseur, of van een geheel "onverdachte" hoek. Je kunt in elk geval niet van Reaal zeggen dat ze met dit initiatief de klant tekort doen. gr cdb.

Reaal: pilot om containerbranden te voorkomen

Reaal: pilot om containerbranden te voorkomen

Reaal is een pilot gestart om containerbranden te voorkomen. Reaal en Gemba IoT hebben een oplossing ontwikkeld die containers monitort op onder andere locatie en...

Rondvliegende trampolines...

Rondvliegende trampolines...

Reaal ziet dat Nederlanders onvoldoende preventieve maatregelen om stormschade te voorkomen. Aldus de verzekeraar aan de vooravond van de eerste grote storm van...

Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55 procent) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden...

Nationale-Nederlanden mag Reaal overnemen

Nationale-Nederlanden mag Reaal overnemen

Verzekeraar NN Group mag het schade- en inkomensverzekeringsbedrijf van Vivat (Vivat Schadeverzekeringen N.V.) overnemen. Dat heeft de Autoriteit Consument &...

Reaal AOV start pilot HelloEnergy

Reaal AOV start pilot HelloEnergy

Reaal AOV is de pilot HelloEnergy gestart om de energiebalans van ondernemers te verbeteren. Het programma bestaat uit een persoonlijke energiecheck, coaching en...

Bijna helft ondernemers schatten AOV-premies te hoog in

Bijna helft ondernemers schatten AOV-premies te hoog in

Bijna de helft van de ondernemers schatten AOV-premies te hoog in. Dat is vaak de reden waarom ze geen AOV afsluiten. Ten onrechte concludeert Reaal naar aanleiding...

Reaal lanceert preventieplatform

Reaal lanceert preventieplatform

Reaal heeft een online preventieplatform Bedrijfswacht opgericht met daarop tips om zelf maatregelen te nemen tegen bijvoorbeeld extreem weer, inbraak of waterschade....

Oudere zelfstandige wil minder werken

Oudere zelfstandige wil minder werken

Oudere zelfstandigen willen graag minder werken. Reaal trekt deze conclusie op basis van de eerste resultaten van de onlangs gelanceerde ‘Quickscan: Ben ik...

Kifid: klacht autoschade door broer niet-ontvankekelijk

Kifid: klacht autoschade door broer niet-ontvankekelijk

Volgens de Geschillencommissie Kifid (niet-bindende uitspraak 2019-454) kan een consument geen beroep doen op de aansprakelijkheidsverzekering van zijn broer, nadat...

Freek Vonk promoot dierverzekering Reaal

Freek Vonk promoot dierverzekering Reaal

Bioloog Freek Vonk speelt ook in de nieuwe commercial van Reaal de hoofdrol. Dit keer laat hij zien waarom het belangrijk is je dieren goed te verzekeren, uiteraard...