Reaal combineert online en advies

Bart Janknegt 2014

Reaall introduceert een nieuw bedieningsconcept dat naar eigen zeggen het "beste van onlinebediening en bediening via de adviseur combineert".

Reaal gaat consumenten actief wijzen op zowel de toegevoegde waarde van onafhankelijk advies als op de mogelijkheden van direct afsluiten. Daarnaast is Reaal.nl vernieuwd. Marcel van der Meulen, directievoorzitter van Reaal: “Wij bieden onze klanten een weloverwogen keuze. Daarbij hebben ze in elke fase van het proces de optie voor een goede adviseur. De verzekerde die weet wat hij wil kan nu zijn of haar verzekeringsproduct via Reaal.nl afsluiten. Deze stap past bij het nieuwe Reaal. Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.”

Reaal.nl faciliteert de route, indien de klant voor een adviseur ofwel voor direct kiest. De nieuwe website is daarnaast ontwikkeld op begrijpelijkheid en eenvoud. Bart Janknegt, directeur marketing en distributie: “Onze klanten geven duidelijk aan dat ze graag zelf achter het stuur willen zitten. De oriëntatie voor het afsluiten van een verzekering begint vaak online. Onze nieuwe website helpt klanten in deze behoefte, en laat transparant de verschillende opties zien. Reaal laat dus ook zien waar je wel of juist niet voor verzekerd bent. En geeft aan wanneer onafhankelijk advies voor jou wellicht handiger is dan direct afsluiten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Rob Goedhart - 26 september 2014

Ik begrijp dit al vele decennia niet: hoe geloofwaardig is het richting consument dat een fabriek er op wijst dat je naar iemand toe moet gaan die ook andere dingen kan aanbevelen dan de fabriek levert... ? Waarom die boodschap niet overgelaten aan die adviseur zelve?

Rob van Horssen - 26 september 2014

"Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.” Oh zo...Dacht even dat er wat anders achter zat. Pffff....is me dat even schrikken. Gelukkig maar dat het anders is....

Chris de Bruin - 26 september 2014

@Rob, Redenerend vanuit Reaal zit er wel wat in de redenering dat die klant eerst op een website (in dit geval van Reaal) komt en daar wordt gewezen op de alternatieve mogelijkheden. De adviseur die alternatieven biedt (zoals door jou gesuggereerd), komt tot dan toe in het zoektraject van die klant nog niet voor en kan dus ook niks roepen. Overigens zou je jouw redenering ook kunnen toepassen op die adviseur: waarom zou een adviseur een klant die bij hem komt wijzen op de mogelijkheden van direct gaan? Overigens is het in beide gevallen goed dat de klant op alternatieven wordt gewezen, de vraag is alleen of dat de rol is van een aanbieder/adviseur, of van een geheel "onverdachte" hoek. Je kunt in elk geval niet van Reaal zeggen dat ze met dit initiatief de klant tekort doen. gr cdb.

Reaal AOV ontwikkelt quickscan ‘Ben ik vitaal?’ voor ondernemers

Reaal AOV ontwikkelt quickscan ‘Ben ik vitaal?’ voor ondernemers

Reaal AOV heeft samen met het Universitair Medisch Centrum Groningen en het Erasmus Universitair Medische Centrum Rotterdam een quickscan ontwikkeld speciaal voor...

Bij Reaal nu ook mutaties via MijnAOV

Bij Reaal nu ook mutaties via MijnAOV

Voortaan kunnen financieel adviseurs ook online mutaties doorgeven via MijnAOV. Daardoor zijn bij Reaal AOV aanvragen, claims èn mutaties nu geheel online...

Reaal deelt Slurpzakken uit na stormschade

Reaal deelt Slurpzakken uit na stormschade

Klanten van Reaal die vorige week schade hebben opgelopen door de extreme wind- en hoosbuien ontvangen een Slurpzak. Dit is een zak die binnenstromend water opneemt...

Reaal: overname Vivat geen consequenties voor samenwerking intermediair

Reaal: overname Vivat geen consequenties voor samenwerking intermediair

"Deze overeenstemming over de verkoop van Vivat heeft op dit moment geen consequenties voor onze samenwerking", zo schrijft Reaal aan het met haar samenwerkende...

Reaal biedt orv voor senioren

Reaal biedt orv voor senioren

Reaal heeft het orv-assortiment uitgebreid van één naar drie. Naast de bestaande orv (orv Plus), is er nu ook een basis orv voor starters (orv Start)...

Zakelijke BAV van Reaal

Zakelijke BAV van Reaal

Reaal heeft een Zakelijke Beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) gelanceerd. Ondernemers verzekeren met een BAV aansprakelijkheid voor de financiële schade...

Reaal wil bewustwording klimaatschades vergroten

Reaal wil bewustwording klimaatschades vergroten

Reaal gaat met adviseurs en klanten in gesprek om de bewustwording van klimaatschades te vergroten. Tijdens het Klimaatevent, in The Green Village van de TU Delft,...

Reaal waarschuwt ondernemers voor ‘herhaalinbraak’

Reaal waarschuwt ondernemers voor ‘herhaalinbraak’

Reaal waarschuwt ondernemers die recent slachtoffer zijn geworden van een inbraak voor de toegenomen kans op herhaling. Uit een analyse van de eigen inbraakcijfers...

Alex de Langen directeur intermediair Schade Vivat

Alex de Langen directeur intermediair Schade Vivat

Alex de Langen is met ingang van 1 maart 2019 benoemd tot directeur Intermediair bij de productlijn Schade van Vivat. Hij volgt Carola Wijkamp-Hermsen op die haar...

Ongevallen grootste veroorzaker arbeidsongeschiktheid in 2018

Ongevallen grootste veroorzaker arbeidsongeschiktheid in 2018

Uit een inventarisatie van Reaal blijkt dat vorig jaar de meeste arbeidsongeschiktheid op de AOV werd veroorzaakt door ‘Verwonding en Ongevalletsel’....