Shortlist Financial Marketing Award 2014 bekend

Kim Cramer Jurylid

De jury van de Financial Marketing Award heeft een voorlopige shortlist samengesteld van acht cases die meedingen naar de Financial Marketing Award 2014. Deze award wordt op 12 november uitgereikt tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing (NDFM), de vakdag voor financieel marketeers die wordt georganiseerd door VVP, NIMA en de Baak.

De acht geselecteerde cases zijn: Social Impact Bond van ABN Amro, ASN Klimaatneutraal 2030, Fairzekering, Monyq, BrightNL, Pensioenpod, Positoos en Naoberkrediet. De kandidaten krijgen de komende weken (aanvullende) vragen van de jury te beantwoorden en op basis daarvan worden de finalisten gekozen die een plek krijgen op het podium van de NDFM, de enige vakdag voor financieel marketeers (ndfm2014.nl). Tevens krijgt de winnaar een NIMA waardecheque cadeau.
Opdracht van jury en spotters: ga samen met de markt op zoek naar de parels in de financiële sector. Dat wil zeggen initiatieven en/of mensen die actief een bijdrage leveren om een verandering in de financiële sector te bewerkstelligen. 1. het gaat daarbij om drie categorieën: het initiatief dat zich in de praktijk bewezen heeft; 2. het vooruitstrevende initiatief met een geweldige potentie; 3.de ridder of amazone die het afgelopen jaar hét verschil heeft gemaakt.
Kim Cramer (BR-ND), voorzitter van de jury: "Het blijkt dit jaar nog niet zo gemakkelijk echte vernieuwing in de branche te vinden. Is alles al uitgevonden of wordt de jury strenger? De initiatieven op deze lijst stemmen ons hoopvol over een positieve transformatie van de sector. Maar de lijst mag langer!”
Tot 13 oktober kunnen nog cases worden aangemeld via vvp@nijgh.nl. De jury beoordeelt of nieuwe kandidaten aan de shortlist worden toegevoegd.

 

Jury en spotters
De jury bestaat uit: voorzitter Kim Cramer (BR-ND), Cornelie van Bergenhenegouwen (ex Reaal, ex STV), Rens van Tilburg (Sustainable Finance Lab en Universiteit Utrecht), Krijn Schuurman (InterimIC en IPAN) en Arjen Bijlsma (NIMA). De vijf juryleden hebben FMA-spotters ingeschakeld. Dit zijn professionals in verschillende disciplines die met de juryleden op zoek gaan naar de meest indrukwekkende initiatieven. De FMA-spotters zijn: Jelle Barters (Next Step Factory), Ivo Valkenburg, Helen Toxopeus (Economy Transformers), Lara de Vos (Millett Marketing), Alexander Koene (BR-ND), Michiel van der Linde (Lloyds Bank) en Erik Mauritz (RBS).


Nationale Dag Financiële Marketing 2014
VVP organiseert samen met de Baak en NIMA op 12 november 2014 de twintigste editie van de Nationale Dag Financiële Marketing, al twee decennia lang de enige vakdag voor financieel marketeers. Deze mijlpaal willen we graag met jou vieren. Hoe? Door jou te helpen je eigen ‘ja maars’ weg te strepen en aan het roer te gaan staan van een financiële sector die wel dienend is aan het klantbelang. Dit doen we onder meer met de know how van De Baak en NIMA, met de laatste inzichten op het gebied van Neuromarketing, een viertal excellente workshops, inspiratie, best practices van de parels uit de financiële sector en de mogelijkheid om een exclusieve Neuro Night onder begeleiding van neurowetenschappers bij te wonen. Dit onder het mom: ‘Het kan wel!’.
Dagvoorzitter Arko van Brakel (De Baak) legt in deze video uit wat je deze dag kunt verwachten en waarom jij als marketeer deze vakdag niet mag missen. Schrijf je hier in.
 

Reactie toevoegen

 
Baanbrekende social media innovaties in de Financiële sector

Baanbrekende social media innovaties in de Financiële sector

Drie baanbrekende social media innovaties staan op 1 december 2011 tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing in de spotlights van de 'pecha kucha' contest...