SNS: het maakt wél uit welke bank je kiest

Mariëlle Krouwel 2017 Juiste foto

In een nieuwe campagne stelt SNS dat het wél uitmaakt welke bank je kiest. In de campagne staat niet langer het product centraal, maar de relatie met de klant.

Volgens SNS zijn mensen niet geboeid door financiële producten, wel zijn ze bezig met belangrijke momenten in hun leven: het kopen van hun huis, groter gaan wonen bij gezinsuitbreiding, hoe ze hun kinderen later kunnen laten studeren en hoe hun pensioen eruitziet. "Opvallend is dat Nederlanders bij andere dienstverleners zoals telecom en energie wél kijken naar welke aanbieder de beste keuze voor hen is. Maar bij de keuze van een bank niet. SNS laat in haar nieuwe campagne zien dat het ook écht uitmaakt waar je je bankzaken doet."

SNS voert in de campagne een typische Nederlander op, Bart genaamd. De typische Nederlander zou vooral nuchter en no-nonsense zijn en goed op zijn geld letten. Daar speelt SNS op in. Mariëlle Krouwel, hoofd Merk & Communicatie bij SNS: "We zijn een bank die snapt waar Nederlanders op het gebied van hun financiële zaken behoefte aan hebben. Want dat typisch Nederlandse vinden we heel normaal bij SNS.”

Uit deze campagne blijkt dat de typische Nederlander vooral bezig is met zijn eigen zaken, graag voor gemak gaat en blijkbaar niet heel veel op heeft met de maatschappelijk impact die een bank kan hebben. Het is in ieder geval een andere invalshoek dan die van een Triodos Bank of ASN.

Reactie toevoegen

 
Meer over
SNS Bank gaat kapitaal versterken

SNS Bank gaat kapitaal versterken

Bankentoezichthouder EBA verplicht SNS Reaal om een extra kapitaalbuffer aan te leggen voor het bankbedrijf. Eind volgend jaar moet SNS Bank zijn core tier 1-kapitaal...

Sns-hypotheek niet meer via adviseur

Sns-hypotheek niet meer via adviseur

SNS Reaal stopt met de verkoop van SNS-hypotheken via het intermediair. Vanaf 15 december werkt het concern in het intermediaire kanaal alleen nog via het label...

SNS Bank winnaar Financial Marketing Award

SNS Bank winnaar Financial Marketing Award

SNS Bank is de winnaar van de Financial Marketing Award 2011. Dit maakte juryvoorzitter Roland van Kralingen bekend tijdens de zeventiende Nationale Dag Financiële...

Actie SNS Bank rond \'sns\'-kentekens

Actie SNS Bank rond \'sns\'-kentekens

SNS Bank organiseert een actie naar aanleiding van het verschijnen van de lettercombinatie ‘SNS’ bij kentekens. Automobilisten met deze lettercombinatie...

Sns Reaal houdt winst op peil

Sns Reaal houdt winst op peil

SNS Reaal heeft in het derde kwartaal van 2011 een netto resultaat geboekt van 42 miljoen euro. Een jaar eerder was dit 46 miljoen euro. De nettowinst van de kernactiviteiten...

SNS Bank werpt zich op als onafhankelijk adviseur

SNS Bank werpt zich op als onafhankelijk adviseur

Vooruitlopend op het provisieverbod bij hypotheken gaat SNS Bank klanten onafhankelijk advies bieden tegen een tarief van 2.950 euro. SNS Bank betrekt bij het advies...

Sns Bank blijft zoeken naar franchisenemers

Sns Bank blijft zoeken naar franchisenemers

SNS Bank organiseert dit jaar 6 nieuwe informatieavonden voor potentiële franchisenemers. Bij SNS Bank zijn op dit moment 40 franchisenemers actief, voor bijna...

Sns Bank gaat ook in gesprek met ovfd

Sns Bank gaat ook in gesprek met ovfd

SNS Bank gaat ook het gesprek aan met de OvFD, dat dinsdag in een persbericht in navolging van Adfiz kritiek uitte op de rechtstreekse benadering van klanten van...

OvFD laakt rechtstreekse benadering SNS Bank

OvFD laakt rechtstreekse benadering SNS Bank

In navolging van Adfiz heeft ook de OvFD bezwaar aangetekend tegen de rechtstreekse benadering van klanten van het intermediair door hypotheekaanbieders. Maakte...