Social Media is gewoon delen

Nico van Koesveld DvhT 2018

"Social Media helpen mij om beter voor mijn klanten te zorgen.” Aldus financieel adviseur Nico van Koesveld, al vele jaren actief als blogger, Twitteraar en wat dies meer zij, tijdens de kennissessie ‘De kracht van Social Media voor adviseurs’ op de VVP Dag van het Topadvies.

Van Koesveld, directeur-eigenaar van Van Koesveld Financiële Specialisten in Barneveld, gaf vanuit zijn inmiddels ervaring met Social Media praktijktips. 

Bijvoorbeeld: maak niet de fout om meteen met alles tegelijk te willen beginnen. Kies een of twee Social Media die bij jou passen en bekwaam je daar eerst in. Doe het om te beginnen niet op de smartphone, maar op PC of laptop. Gebruik een verzamelprogramma, zodat je het overzicht niet verliest. En besteed er niet te veel tijd aan. Uiteindelijk drie keer tien minuten per dag is volgens Van Koesveld meer dan voldoende. Die tijd moet je dan consequent wel steeds nemen. “Social Media moet echt onderdeel zijn van je strategie, anders werkt het niet.”

Van groot belang noemt Van Koesveld dat je weet wat je met Social Media wil. Bepaal je doel.

Van Koesveld wees op het belang om ook positieve ervaringen te delen via de Social Media. “Als je alleen maar negatief schrijft, word je gezien als zeurpiet.”

Een uitgebreid verslag van de sessie verschijnt in VVP 05- 2018.

 

 

Reactie toevoegen

 
Uitwisselen tekstberichten meest gebruikte vorm van sociale media

Uitwisselen tekstberichten meest gebruikte vorm van sociale media

Het uitwisselen van tekstberichten via onder meer WhatsApp is volgens CBS-onderzoek momenteel de meest gebruikte vorm van sociale media: 84 procent van de Nederlanders...

Social heeft eindelijk plek veroverd bij verzekeraars

Social heeft eindelijk plek veroverd bij verzekeraars

Verzekeraars beschouwen Social inmiddels als het belangrijkste communicatiekanaal voor de binding met de consumenten. Dat stelt Itds in haar nieuwste SoMe magazine. "Social...

Inhaalslag ouderen op social media

Inhaalslag ouderen op social media

Acht op de tien Nederlanders van 12 jaar of ouder maken gebruik van sociale netwerken als WhatsApp, Facebook of Twitter. De afgelopen jaren is het gebruik hiervan...

Slot op valse nieuwsberichten

Slot op valse nieuwsberichten

Veel mensen zien Facebook, Twitter en Google als een belangrijk nieuwskanalen. Toch is juist via deze kanalen veel valse nieuwsberichten in omloop. Deze valse berichten...

Blockchain

Blockchain

Moeten financieel adviseurs vrezen voor de opkomst van blockchain? Voorlopig lijkt dat wel mee te vallen. Toch zal de blockchain-technologie wel degelijk impact...

SoMe

SoMe

Social media zijn niet meer weg te denken in de financiële dienstverlening. VVP signaleert trends en hot items. Twitteren in de woestijn Tweets lijken...

Aegon nl beste Europese verzekeraar op Social Media

Aegon nl beste Europese verzekeraar op Social Media

Het Nederlandse Aegon heeft de hoogste score bereikt bij het eerste Europese onderzoek naar de inzet van Social Media in de verzekeringsbranche.   Aegon NL...

Kwart jongeren gebruikt smartphone achter stuur

Kwart jongeren gebruikt smartphone achter stuur

Twintig procent van de 65-plussers parkeert fout, 25 procent van de jongeren gebruikt smartphone achter het stuur, zo blijkt uit onderzoek van de ANWB.. Volgens...

Structurele inzet Social Media ontbreekt

Structurele inzet Social Media ontbreekt

Met ruime voorsprong heeft Aegon de ITDS Gouden Award gewonnen als de verzekeraar die in 2014 het meest actief heeft ingezet op Social Media. ITDS-directeur Arjen...

Nuvema verbetert Social Media Testament

Nuvema verbetert Social Media Testament

Met een zogenoemd Social Media Testament (ontwikkeld door uitvaartverzekeraar Nuvema) weten de nabestaanden wat er met een digitale nalatenschap moet gebeuren. Het...