Sticks rapt over wat verzekeraar zou moeten zijn

Rapper Sticks

Junte Uiterwijk, beter bekend als Sticks van rapformatie Opgezwolle, schreef een rapsong over wat Nederlanders van een verzekeraar zouden moeten kunnen verwachten. Hij schreef de rap omdat ASR iemand zocht die de in de maatschappij levende geluiden rond verzekeraars in toegankelijke, heldere taal kon gieten. Vanaf vandaag is de rap in commercials op radio, tv en online te beluisteren.

 

Sticks heeft van ASR de vrije hand gekregen bij het schrijven van zijn rap. Dat komt tot uiting in regels als:

"Ik heb weinig vertrouwen in al die mooi-praters in tv-reclames die polissen proberen te pushen alsof het gratis is
En allemaal even betrouwbaar, ja ja, ik ben kierewiet.
De meeste overleven de eerste de beste crisis niet." 

 

De rap is te beluisteren en te zien op de website Het Andere Verhaal van ASR.


Marketingcampagne

"De verwachtingen die Sticks benoemt, zijn verwachtingen die veel mensen in Nederland hebben", zegt Bob Stehmann, directeur Marketing van ASR. "We benoemen ze omdat we kenbaar willen maken dat we zien wat er leeft. Veel van de beloftes vullen we bij ASR al in en vinden we heel normaal. Denk bijvoorbeeld aan het niet beleggen in de wapenhandel. We realiseren ons heel goed dat we nog niet zijn waar we willen zijn. Maar we werken elke dag hard om te voldoen aan die wensen."

Stehmann: “De essentie van verzekeren voor ASR is om mensen te helpen in geval van nood of bij schade of ook bij mooie dingen zoals het starten van een bedrijf. Dat is wat we iedere dag doen. Maar het gaat om meer. We willen ‘helpen door te doen’. Dat willen we ook met onze campagnes verbeelden. Zo hebben we de afgelopen jaren allerlei mensen en organisaties een steuntje in de rug gegeven. Of dat nu was met Olli voor Blijdorp, de Andere Tour voor gepensioneerden of de Andere Spelen voor kinderen. Bij deze campagnes stond ASR bescheiden op de achtergrond. In deze campagne met Junte doen we dat anders. We laten duidelijk zien waar wij als ASR voor staan.”

“We ontvangen regelmatig signalen, zowel van collega’s als klanten, over wat wij zouden moeten betekenen als bedrijf en als sector. Daar wilden we iets mee doen. We zochten iemand die deze signalen in heldere taal kon gieten. Woordkunstenaar Junte Uiterwijk bleek daarvoor de ideale persoon. Gelukkig maken we al veel van de gevraagde beloftes waar, denk hierbij aan ons duurzame investeringsbeleid dat vorig jaar nog beloond werd met de hoogste marktscore. Wij realiseren ons echter dat we nog niet aan alle beloftes volledige invulling kunnen geven. Daarom werken we er elke dag hard aan om beter te worden en aan het gevraagde beeld van Nederland te voldoen.”

Reactie toevoegen

 
Verzekeraars moeten van DNB surfen op rente- en inflatiegolven

Verzekeraars moeten van DNB surfen op rente- en inflatiegolven

“De hogere inflatie en rente zorgen voor flink wat schuimkoppen, die van u de nodige navigatiekunst vergen.” Aldus DNB-president Klaas Knot op de Verzekeringsdag...

ING brengt emotie terug in merk

ING brengt emotie terug in merk

ING lanceerde maandag een nieuwe campagne waarmee de bank de emotionele connectie met het merk wil verstevigen. De campagne benadrukt dat mensen zelf het beste weten...

Uriël Ballast CMO Hypotheek Visie

Uriël Ballast CMO Hypotheek Visie

Met de benoeming van Uriël Ballast als Chief Marketing Officer, CMO, maakt franchiseorganisatie Hypotheek Visie "de strategische keuze om onze marketingactiviteiten...

NN: “Kom maar op met het leven”

NN: “Kom maar op met het leven”

Nationale-Nederlanden is maandag gestart met een nieuwe landelijke merkcampagne op tv, online en op grote billboards op straat en lanceert ook de vernieuwde positionering....

Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar

Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar

In haar nieuwe campagneconcept verbeeldt Ohra positieve ervaringen van de klant met de verzekeraar. “Deze meer emotionele koers moet uiteindelijk zorgen voor...

Webinar 'Vrouw, werk & levensfase'

Webinar 'Vrouw, werk & levensfase'

Speciaal voor verzekerden organiseert a.s.r. op Internationale Vrouwendag, 8 maart, om 15.00 uur het webinar ‘Vrouw, werk en levensfase’. In het webinar...

Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Ohra neemt afscheid van het onhandige stel dat tien jaar de hoofdrol speelde in haar reclamecampagnes. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelden Ohra...

ASR van start met gratis onlineprogramma Mentale Kracht

ASR van start met gratis onlineprogramma Mentale Kracht

ASR heeft het online-programma Mentale Kracht ontwikkeld voor iedereen die een aov bij de verzekeraar heeft afgesloten. Binnen het programma krijgen verzekerden...

ASR opnieuw meest sociale verzekeraar

ASR opnieuw meest sociale verzekeraar

Er werken gemiddeld bij ASR meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt dan bij organisaties in dezelfde orde van grootte. Ook stimuleert ASR leveranciers en...

Cruciale rol adviseurs bij vroegsignalering geldproblemen

Cruciale rol adviseurs bij vroegsignalering geldproblemen

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Steeds meer mensen en bedrijven raken in Nederland in geldproblemen en de coronacrisis heeft dit alleen nog maar onderstreept....