Klantgerichtheid in een digitale samenleving

Klantfocus 2018 event

Financieel advies blijft belangrijk ook, of juist, in een samenleving die steeds verder gedigitaliseerd wordt. Voor het intermediair is het daarom ook belangrijk om de klant via de digitale weg goed te kunnen bereiken (en andersom natuurlijk ook). In het Trendonderzoek Klantgerichtheid wordt gevraagd naar de manier waarop het intermediair klantgericht is in een digitale omgeving. In hoeverre wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van social media om met klanten te communiceren. Doe mee aan het trendonderzoek 2018. Met jouw hulp wordt er beter inzicht verkregen in de betekenis van klantgerichtheid bij het intermediair. Wie mee doet,krijgt de onderzoeksresultaten toegestuurd.
 

Het duurt nog geen 10 minuten om de vragenlijst in te vullen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Adviesbureau Fred de Jong, in samenwerking met SparklingCRM en MCH Consultancy en de reacties worden anoniem verwerkt. Adviseurs kunnen na afloop van het onderzoek het rapport met de belangrijkste uitkomsten ontvangen als zij hun e-mail adres invullen.

Binnen de intermediaire markt wordt een cultuuromslag nagestreefd van productgedreven verkoop naar meer klantgerichte advisering. De wetgever heeft daartoe verschillende maatregelen getroffen. Binnen de financiële sector is het thema ‘Klantbelang centraal’ veel besproken. Om een beter beeld te krijgen van de mate van klantgerichtheid binnen het intermediaire kanaal, stellen de initiatiefnemers het intermediair een aantal vragen. Op deze manier wordt er beter inzicht verkregen in de betekenis van klantgerichtheid bij het intermediair en helpen adviseurs hun collega's door hen een spiegel voor te houden. De resultaten van dit onderzoek worden ter beschikking gesteld aan de markt en dragen hopelijk bij aan een nog klantgerichtere intermediaire markt.

Tevens organiseren Adviesbureau Fred de Jong, SparklingCRM, MCH Consultancy en vakblad VVP op 29 mei in Vergader- en Congrescentrum De Schakel in Nijkerk een congres over klantgerichtheid in de intermediaire markt. Tijdens dit congres zullen de resultaten worden gepresenteerd. De onderwerpen uit het trendonderzoek worden vervolgens nader belicht door verschillende sprekers, ieder vanuit hun eigen perspectief. Wie meedoet aan het onderzoek, kan zich met korting aanmelden.

Reactie toevoegen

 
Meer over
’Startende intermediairs tonen veel lef’

’Startende intermediairs tonen veel lef’

"Startende intermediairs hebben lef. Ze investeren duizenden euro’s in hun bedrijf, terwijl ze verwachten dat het aantal intermediairs verder daalt." Met...

Laatste inschrijfmogelijkheid Dag van het Topadvies

Laatste inschrijfmogelijkheid Dag van het Topadvies

Over een paar dagen vindt in Leusden de Dag van het Topadvies plaats, een intermediaire praktijkdag, puur gericht op adviseurs. Met intermediaire topsprekers en...

"klant centraal stellen nog ver weg"

"klant centraal stellen nog ver weg"

"Afgelopen week zag ik in de VVP nieuwsbrief de volgende stelling voorbij komen van Indra Frishert: 'Vraag je zelf af: wat vind ik zelf belangrijk, hoe zou...

"aantal financiële intermediairs zal halveren"

"aantal financiële intermediairs zal halveren"

In 2016 is het aantal financiële intermediairs met bijna de helft gedaald ten opzichte van 2006. Aldus een persbericht Baken Adviesgroep en Adviesbureau Fred...