"Vraag naar cyberpolis stijgt explosief"

Yasin Chalabi Hiscox 2016

De belangstelling onder het Nederlandse bedrijfsleven voor cyber- en dataverzekeringen neemt explosief toe. Dat blijkt onder meer uit de groei die specialist Hiscox in het eerste kwartaal van 2016 doormaakt met haar product Cyber & Data Risks.

Van deze bedrijfsverzekering tegen de risico’s van data-diefstal en inbreuken door hackers sloot Hiscox in drie maanden tijd meer polissen af dan in de vier jaar ervoor. "Dit overtreft al onze verwachtingen", vertelt Yasin Chalabi, manager Professional Insurance & Cyber and Data Risks van Hiscox. "Hiermee is 80 procent van ons jaartarget al in het eerste kwartaal gerealiseerd."
Toch heeft Chalabi wel een verklaring voor de explosief toegenomen vraag vanuit de markt. "Het is een samenspel van factoren. We hebben de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in het product. En Hiscox heeft er veel aan gedaan om bewustzijn te creëren - zowel bij onze klanten als onze partners - voor de cyber- en datarisico's die bedrijven lopen. Door workshops en seminars te organiseren, door als sparringpartner voor bedrijven en instanties te fungeren en door kennis te vergaren en te delen."
Ook het momentum speelt een rol. "Vanaf dit jaar gelden er veel strengere regels voor het melden van datalekken en kunnen boetes oplopen tot honderdduizenden euro's. Veel ondernemers die de beslissing hebben uitgesteld, willen nu niet langer zelf de risico's lopen."

Reactie toevoegen

 
Bewustzijn adviseur over cyberrisico's groeit

Bewustzijn adviseur over cyberrisico's groeit

Tijdens een recente bijeenkomst van Turien & College in Breda bleek dat assurantieadviseurs zich steeds meer bewust zijn van de impact van cyberrisico's. De...

Hiscox lanceert verzekering kunstverzameling

Hiscox lanceert verzekering kunstverzameling

Tijdens de jaarlijkse kunst- en antiekbeurs Tefaf in Maastricht heeft Hiscox een verzekering gelanceerd voor kunstverzamelingen met een waarde tot 150.000 euro....

Hiscox legt zichzelf harde service afspraken op

Hiscox legt zichzelf harde service afspraken op

Hiscox heeft de Correctieservice geïntroduceerd, harde service level afspraken waar het intermediair de verzekeraar aan kan houden. Adviseurs kunnen direct...

Hiscox: "mkb optimistischer"

Hiscox: "mkb optimistischer"

De omzet van mkb-ers zit in de lift. Ruim de helft van de mkb-ers is positief gesetmd over het bedrijf en de economie, zo blijkt uit onderzoek van Hiscox. In het...

Aon lanceert online cyberpolis

Aon lanceert online cyberpolis

Aon zet een verzekering tegen cyberrisico’s in de markt. De online cyberpolis biedt standaard dekking voor: aansprakelijkheid (schadevergoeding en juridische...