VVP heeft historie van 75 jaar

VVP 75 jaar logo Twitter

VVP, het vaktijdschrift voor financieel adviseurs dat wordt overgenomen door hoofdredacteur Willem Vreeswijk, heeft een lange historie. Trouwe lezers weten dat VVP dit jaar het 75-jarig bestaan viert. Dit met de actie 'VVP Doneert!', die ruim 17.000 euro opbracht voor het goede doel Kandoor.nl. 

De letters VVP staan voor Verenigde Verzekeringspers, de oorspronkelijke titel (in 1943 werd Verenigde overigens nog geschreven met twee e's). De volle titel wordt inmiddels niet meer gebruikt; VVP is de merknaam. 

Tijdens de oorlog wees de bezetter een beperkte hoeveelheid papier toe aan publicaties. Dit leidde ertoe dat drie verzekeringsvakbladen op gingen in de Vereenigde Verzekeringspers. Het eerste nummer verscheen op 6 augustus 1943.

Daarna is VVP altijd een trouwe metgezel geweest van assurantiebezorgers zoals dat toen nog heette en tegenwoordig financieel adviseurs. VVP volgt positief-kritisch het reilen en zeilen in de sector. Onder Willem Vreeswijk is daar ook veel aandacht bijgekomen voor vernieuwing. VVP wil de lezers zeker ook inspireren bij die vernieuwing, waarin alles draait om de klant.

 

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Ruud Horsten - Met pensioen 13 december 2018

Willem en jouw hele team gefeliciteerd met deze voor jullie belangrijke mijlpaal. Ben ervan overtuigd dat dit mooie blad nu nog beter wordt ! Veel succes met zijn allen.

HJ van Nunen - De Financiele Makelaar 13 december 2018

Proficiat Willem!

Verdieping

Verdieping

VVP staat voor Verhelderend, Verdiepend en Praktisch. Onder 'Verdieping' vindt u wisselende recente of relevante kennisartikelen van de redactie, externe deskundigen...

In de brand, uit de brand!

In de brand, uit de brand!

VVP-redacteur Toon Berendsen maakte het zelf mee: brand! Samen met July Schrama van Achmea kijkt hij terug op de afhandeling van de schade. Een praktijkverhaal...

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken...

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de vijfde VVP Dag van het Topadvies. Ook duidelijk...

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

De volgende nieuwsbrief van VVP verschijnt aanstaande dinsdag 11 juni. Dan organiseert VVP onder de titel 'How to be Wow' de vijfde Dag van het Topadvies. Thema...

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze...

VVP 2:  kijken in overnamekeuken Sucsez Groep

VVP 2: kijken in overnamekeuken Sucsez Groep

Sucsez Groep gunt de lezers in de nieuwe VVP (nummer 2, 19 maart) een exclusief kijkje in haar overnamekeuken. De groep is snel gegroeid, maar hoe komen deze overnames...

Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

De betrokkenheid van de sector bij de vakpers is groot. Dat bleek maar weer eens bij de officiële hergeboorte van uw vakblad, na de overname door hoofdredacteur...

VVP ondernemerspanel: vraagbaak voor adviseurs

VVP ondernemerspanel: vraagbaak voor adviseurs

Stel als financieel adviseur vragen aan het VVP Ondernemerspanel! Het panel bestaat uit zes topondernemers die gespecialiseerd zijn in HR en personeelsbeleid, financieel...