Wezenlijke antwoorden voor adviseurs

Cover VVP 6-2017

Financieel adviseurs helpen schade voorkomen, schades herstellen en maken dromen waar. Dichter bij de klant kun je niet komen. Het vak zal de komende jaren alleen maar relevanter worden. Omdat er zo ongelooflijk veel aan de hand is, moet je af en toe uit de waan van de dag stappen en serieus nadenken over een aantal wezenlijke vragen: waarom doe ik het, waar sta ik, welke waarden voeg ik toe, met wie wil ik dat doen, voor wie en waar moet ik rekening mee houden? Zes sessies van de Dag van het Topadvies hielpen deze vragen te beantwoorden. Een verslag vindt u in VVP 6.

Het julinummer van VVP staat weer bol van de praktijkgerichte en inspirerende artikelen. 'Need to know' en 'nice to know' in hetzelfde magazine. Hieronder een ruime greep uit de inhoud van het nummer:

- Manifest, voorwoord van Willem Vreeswijk
- Adviseur van de maand Renee Lagerwaard (AdviesNet Noord-Nederland, Drachten)
- De column van Martin Koot (MoneyView)
- Zeven vragen aan hypotheekadviseur Erik Rebergen (Heilbron Groep)

- Dag van het Topadvies: Kijk hoe het anders kan, ga maximaliseren

- Scildon over inclusieve samenwerking
- Local Hero: Gijs Ubels (Ubels Assurantiën)

- Allianz over veranderend klantgedrag
- Het Vuur van: Jeanette Hadderingh (Nibe-SVV)

- Nedasco over het nut van samen ondernemen

- Drie Woonfonds-adviseurs over de zelfstandigenmarkt
- Een ronde tafel gesprek met Armand Baas Becking (Dela) en vier adviseurs over samenwerking
- Het praktijkgerichte katern 'Ken je vak!': need to know-informatie voor iedere adviseur
- Christel van Bommel over compliance

- Ralph van Dam: Agile transformatie

- De rubriek Love It: weetjes, wijsheden en bijkomstigheden

- Oordeel over advies: de klant beschikt
- Column Michel Behrens (MoneyView): Goede voornemers tussen hemel en hel

Meer lezen? Word abonnee!

Reactie toevoegen

 
Meer over
Terug naar de kern van je ondernemerschap

Terug naar de kern van je ondernemerschap

“Wat betekent jouw bedrijf voor de maatschappij? En wat is je meerwaarde voor je medewerkers en klanten? Denk daar eerst goed over na. Ga dan morgen één...

"Intermediaire zoektocht kost tijd"

"Intermediaire zoektocht kost tijd"

"De veranderingen in de sector bieden kansen, maar dan moet je wel in beweging komen. Oude gewoontes en wetmatigheden loslaten en je volledig richten op meerwaarde...

Waarom klanten voor jouw advieskantoor gaan kiezen

Waarom klanten voor jouw advieskantoor gaan kiezen

"Als je als adviseur relevant wilt blijven voor je klant, zul je (blijvend) van betekenis willen zijn. In deze workshop gaan we niet alleen in dialoog over...

Wat betekenen de nieuwe spelregels voor uw adviespraktijk

Wat betekenen de nieuwe spelregels voor uw adviespraktijk

De wereld verandert snel. Daarmee ook de spelregels die gelden voor uw vak. En de risico's waar u uw klanten over adviseert. Wilt u weten wat dat betekent voor uw...

Bevrijd jezelf uit het woud van adviesregels

Bevrijd jezelf uit het woud van adviesregels

"Bevrijd jezelf uit het woud van regels. Silva Janssen (Oostdam & Partners) laat in haar workshop op de Dag van het Topadvies van 21 juni zien hoe dit moet....

Hoe krijg je je medewerkers mee op kantoor

Hoe krijg je je medewerkers mee op kantoor

Cultuurverbetering van advieskantoren. Dat is een van de workshops op de derde Dag van het Topadvies van 21 juni 2017 in Leusden. Ervaringsdeskundige Jack Vos (Luyten...

Hoe positioneer je je advieskantoor?

Hoe positioneer je je advieskantoor?

Welke rol kies je als adviseur en wat zijn de kritische succesfactoren? Kennis is het toverwoord. Niet de kennis die op de digitale straat ligt, maar de kennis die...

Er is altijd een oplossing

Er is altijd een oplossing

Er zijn altijd mogelijkheden en oplossingen. Alleen onze eigen gedachten en overtuigingen dat conventionele denkpatronen de waarheid zijn, weerhouden ons van een...

"Financieel dienstverleners willen het anders. en terecht"

"Financieel dienstverleners willen het anders. en terecht"

“Financieel dienstverleners willen het anders”, is de conclusie van het onderzoek van Luyten Adviesgroep en RedZebra Group op de VVP-Dag van het Topadvies...

‘Kwaliteit heeft een prijs’

‘Kwaliteit heeft een prijs’

Wat is het geheim van een klein, succesvol advieskantoor? Volgens Annemieke Postema van Maan Financieel Advies uit Utrecht de volgende ingrediënten: durf...