Wezenlijke antwoorden voor adviseurs

Cover VVP 6-2017

Financieel adviseurs helpen schade voorkomen, schades herstellen en maken dromen waar. Dichter bij de klant kun je niet komen. Het vak zal de komende jaren alleen maar relevanter worden. Omdat er zo ongelooflijk veel aan de hand is, moet je af en toe uit de waan van de dag stappen en serieus nadenken over een aantal wezenlijke vragen: waarom doe ik het, waar sta ik, welke waarden voeg ik toe, met wie wil ik dat doen, voor wie en waar moet ik rekening mee houden? Zes sessies van de Dag van het Topadvies hielpen deze vragen te beantwoorden. Een verslag vindt u in VVP 6.

Het julinummer van VVP staat weer bol van de praktijkgerichte en inspirerende artikelen. 'Need to know' en 'nice to know' in hetzelfde magazine. Hieronder een ruime greep uit de inhoud van het nummer:

- Manifest, voorwoord van Willem Vreeswijk
- Adviseur van de maand Renee Lagerwaard (AdviesNet Noord-Nederland, Drachten)
- De column van Martin Koot (MoneyView)
- Zeven vragen aan hypotheekadviseur Erik Rebergen (Heilbron Groep)

- Dag van het Topadvies: Kijk hoe het anders kan, ga maximaliseren

- Scildon over inclusieve samenwerking
- Local Hero: Gijs Ubels (Ubels Assurantiën)

- Allianz over veranderend klantgedrag
- Het Vuur van: Jeanette Hadderingh (Nibe-SVV)

- Nedasco over het nut van samen ondernemen

- Drie Woonfonds-adviseurs over de zelfstandigenmarkt
- Een ronde tafel gesprek met Armand Baas Becking (Dela) en vier adviseurs over samenwerking
- Het praktijkgerichte katern 'Ken je vak!': need to know-informatie voor iedere adviseur
- Christel van Bommel over compliance

- Ralph van Dam: Agile transformatie

- De rubriek Love It: weetjes, wijsheden en bijkomstigheden

- Oordeel over advies: de klant beschikt
- Column Michel Behrens (MoneyView): Goede voornemers tussen hemel en hel

Meer lezen? Word abonnee!

Reactie toevoegen

 
Meer over
Dag van het Topadvies: financiële sector klaar voor nieuwe waarden

Dag van het Topadvies: financiële sector klaar voor nieuwe waarden

Als je adviseurs en verzekeraars vraagt welke persoonlijke waarden ze in de verzekeringssector belangrijk vinden, zijn dat hele andere, sterk mensgerichte waarden...

Mensgerichte waarden winnen terrein in financiële sector

Mensgerichte waarden winnen terrein in financiële sector

Als je adviseurs en verzekeraars vraagt welke persoonlijke waarden ze in de verzekeringssector belangrijk vinden, zijn dat hele andere, sterk mensgerichte waarden...

Als de PE-druk eraf is

Als de PE-druk eraf is

 Als de PE-druk eraf is, is het wijs om meer te investeren in nieuw gedrag en klantvaardigheden”, zegt Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), die over...

Praktijkcasus advieswaarde: hoe overtref je de verwachting van je klant

Praktijkcasus advieswaarde: hoe overtref je de verwachting van je klant

“Waarde zit niet in een mooi verhaal, maar in het overtreffen van verwachtingen”, aldus Herman Zondag van AFAS. Hij laat op de Dag van het Topadvies...

Investeren in social media levert adviseur winst op

Investeren in social media levert adviseur winst op

"Social media zijn hot, maar er wordt te weinig mee gedaan. De eerste 2.500 euro die ik investeerde was in een goede Facebook-cursus. Als ik daar één...

Persoonlijk geluk als businessmodel voor adviseurs

Persoonlijk geluk als businessmodel voor adviseurs

De bemiddelaar is dood, leve de geluksadviseur, zo betoogde adviseur Ozewald Wanrooij in VVP 5. Hij ontwikkelde samen met zijn compagnon de Gelukkig Leven Test,...

Bosma: "consolidatieslag intermediairmarkt begonnen"

Bosma: "consolidatieslag intermediairmarkt begonnen"

“Hoogtij overnames in verzekeringsbranche. De consolidatieslag is begonnen”, aldus Edwin Bosma van BHB Dullemond, vakspecialist in intermediaire fusies...

Mackaaij: "klant alleen geïnteresseerd in Herkenbare waarde"

Mackaaij: "klant alleen geïnteresseerd in Herkenbare waarde"

“Provisie, fee of abonnement... De klant is alleen geïnteresseerd in Herkenbare Waarde!", aldus ondernemer Michael Mackaaij van MultiSafe, trendsetter...

Ken je jouw klant goed genoeg om te adviseren

Ken je jouw klant goed genoeg om te adviseren

“Uit alle onderzoeken blijkt dat als je mensen vraagt hoe ze zich gedragen, ze gewenste antwoorden geven en dat dit geen representatief beeld geeft van hoe...

Dag van het topadvies: hoe kom je aan personeel dat past bij je advieskantoor

Dag van het topadvies: hoe kom je aan personeel dat past bij je advieskantoor

“Veel assurantie-ondernemers kijken naar hun personeelsbezetting en zien dat het niet meer past bij wat zij willen. Een veelgehoorde vraag is hoe krijg je...