Win tijd met AI en Machine Learning

Partner in Kennis Inpact

(Partner in kennis Inpact in katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Dagelijks worden enorme hoeveelheden data gecreëerd. In de verzekeringsbranche is dat niet anders. De juiste informatie in deze enorme berg van data vinden, kan voelen als het zoeken naar een speld in een hooiberg.

...

Belangrijke data zit verstopt in verzekeringsdocumenten, overvolle e-mailboxen, binnenkomende fysieke post, in je eigen systemen en grote hoeveelheden aan digitale berichten. Terwijl het cruciaal is om belangrijke informatie beschikbaar te hebben, om bijvoorbeeld risico’s goed in kaart te brengen.

Met de lancering van het inpact. ai platform, wordt een belangrijke stap gezet in het automatiseren binnen de verzekeringsbranche. Het platform richt zich namelijk op het omzetten van ongestructureerde data naar gestructureerde data, met behulp van AI-modellen, Machine Learning, Deep Learning en NLP.

Door berichten via het inpact.ai platform te verwerken, komt er een grote hoeveelheid aan gestructureerde data beschikbaar. Aansluiten op inpact.ai gaat gemakkelijk via standaard beschikbare API’s en de gestructureerde data is ook direct te matchen aan systeemhuizen, zoals ANVA en CCS. Hierdoor kunnen verdere processen eenvoudiger en efficiënter worden in gericht. Zo ben je minder tijd kwijt aan het zoeken naar de juiste informatie en helpt inpact.ai bij het versnellen van werkprocessen en automatisering.

Op de schadeafdeling

Het zal geen verrassing zijn dat er op een schadeafdeling tientallen tot honderden mails per dag binnenkomen. Dit is een mooi voorbeeld van enorme hoeveelheden ongestructureerde data die dagelijks in de verzekeringsbranche rondgaan. Hier is het aan de schadebehandelaar de weinig verdienstelijke taak om de administratieve handelingen rondom iedere afzonderlijke claim te regelen. En voor iedere claim te bepalen bij welk relatie- of schadedossier deze hoort, wie inhoudelijk met deze claim aan de slag mag gaan en wat er precies mee dient te gebeuren.

Nu zijn er al veel eenvoudige technieken beschikbaar die kunnen ondersteunen. Bijvoorbeeld tools die gebruik maken van tekstherkenning, om te zoeken naar het schadenummer en zo te komen tot het juiste dossier. Wanneer er dan één unieke match gevonden wordt, die helemaal overeenkomt, heeft dit toegevoegde waarde. Maar de uitdaging wordt groter wanneer het schadenummer ontbreekt of wanneer er over verschillende kantooromgevingen heen moet worden gezocht naar de juiste relatie.

Inpact.ai heeft specifieke claims AI-modellen getraind, gebruik makend van onder andere Natural Language Processing (NLP), om precies deze uitdagingen bij de mens weg te nemen. Alle ongestructureerde data in het bericht (head, body en bijlagen van de mail) wordt van kop tot staart bestudeerd en omgezet naar gestructureerde data. Op basis van deze data kan heel gericht worden bepaald wat voor type werk is binnengekomen, bij welk dossier het bericht thuishoort, wat wel of niet moet worden opgeslagen en waar. Ook kan inpact.ai instructies meegeven wie het bericht in behandeling moet nemen en welke specifieke actie van de behandelaar wordt gevraagd. Zo kan de schadebehandelaar primair gefocust zijn op de inhoudelijke behandeling van de schade.

Op deze wijze biedt AI perfecte ondersteuning, zodat de medewerker meer tijd overhoudt voor inhoudelijke vraagstukken en het helpen van de eindklant.

...

Reactie toevoegen

 
Meer over
Kunstmatige intelligentie slim aanpakken

Kunstmatige intelligentie slim aanpakken

(Justin Schlee, ANVA, in katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Kunstmatige intelligentie is een interessante tool die het overwegen waard is, vooral als het...

Nadenken over keuzes

Nadenken over keuzes

(Lex de Bruijn, Insurance Data, in katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Voor een succesvolle implementatie van een Business Intelligence (BI) ofwel datastrategie...

Blijf heer en meester over data

Blijf heer en meester over data

(Uit katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Weet wat u wilt met data, dat is de vraag die vooraf gaat aan elke andere beslissing op gegevensvlak. Vervolgens...

Katern Haal meer uit data in nieuwe VVP

Katern Haal meer uit data in nieuwe VVP

Pak kunstmatige intelligentie slim aan, stelt Justin Schlee (ANVA) in het katern Haal meer uit data in de dinsdag verschenen nieuwe VVP 1-2024. Schlee: "Mijn advies...

Kracht en gevaar van algoritmes

Kracht en gevaar van algoritmes

(Maria Genova in VVP-special Digitale Innovatie 2023) Kunstmatige intelligentie wordt tegenwoordig in steeds meer sectoren ingezet. Het levert prachtige resultaten...

Benut de kracht van AI

Benut de kracht van AI

(Arno Groot Koerkamp, Finly, in VVP-special Digitale Innovatie 2023) De opkomst van denkende machines ter ondersteuning van adviseurs is momenteel een onderwerp...

Meer hybride vormen van advisering

Meer hybride vormen van advisering

(Bart Janknegt, voorzitter hoofddirectie VvAA Groep, in VVP-special Digitale Innovatie) Door inzet van een digitale collega hebben de adviseurs meer tijd (plus...

AI en ChatGPT: hype of radicale verandering voor advieskantoren?

AI en ChatGPT: hype of radicale verandering voor advieskantoren?

(Partner in kennis GetMore Systems in VVP-special Digitale Innovatie 2023) Zelfs als je geen interesse hebt in ICT kan het je bijna niet ontgaan: de opkomst van...

Maak gebruik van wat er al mogelijk is

Maak gebruik van wat er al mogelijk is

(Uit VVP-special Digitale Innovatie 2023) “Kunstmatige intelligentie, robotisering, big data, machine learning; het zijn stuk voor stuk innovatieve technologieën...

Achteruit digitaliseren

Achteruit digitaliseren

(Uit VVP-special Digitale Innovatie 2023) “Wat is het toch fijn als je zelf ook klant bent bij een verzekeraar. Gewoon omdat je dan ervaart wat je eigen...