Adfiz ten strijde tegen direct writers

Adfiz

Adfiz wil tijdens informatiebijeenkomsten het groene licht krijgen van haar leden voor een voorstel tot oprichting van een klantenplatform. Dit om te voorkomen dat de adviseur steeds meer uit beeld verdwijnt.

Volgens Adfiz is het voor adviseurs een grote uitdaging om in beeld te komen bij consumenten en ondernemers die nog geen klant zijn. Adfiz: "Steeds vaker oriënteren klanten zich op internet. Voor verzekeringsproducten doen al meer dan 60 procent van de klanten dat. Maandelijks worden er ongeveer 115.000 complexe producten verkocht. Bij 70.000 van die producten heeft internet een grote rol gespeeld. In de meeste gevallen beslist zo’n klant ook op internet bij wij hij advies gaat inwinnen. En komt hij u dan tegen? Dat denk ik niet. Uw klanten komen dan uit bij direct writers en banken die de hoogste posities op Google kopen. Zij hebben daarvoor de middelen. Wat wij dus zien is dat de verzekeraars en banken steeds meer in beeld komen bij de klant. De adviseur raakt steeds meer uit beeld."

Adfiz wil daarom een online klantenplatform oprichten waardoor de leden ook bovenaan in de zoekmachines komen te staan. "Wij als bestuur van Adfiz vinden dat Adfiz de leden moet helpen om commercieel sterk in de markt te staan. Daarom is het voor ons als bestuur een topprioriteit dat u online te vinden en te bereiken bent. Adfiz kan een netwerk creëren dat u en uw klanten verbindt en daarmee uw commerciële kansen vergroot. Wij kunnen u nog dit jaar een geavanceerd internetplatform bieden. Exclusief voor Adfiz-leden. Dat platform moet het platform worden van de beste 1000 adviseurs van Nederland."

Om dit te kunnen realiseren, vraagt Adfiz ook een investering van ieder indivdidueel lid. Het groene licht voor de plannen moet op de Algemene Jaarvergadering van 12 juni gegeven worden. "Het belang en de impact van deze stap zijn groot. Daarom trekken wij voorafgaand aan de ledenvergadering het land in. Ik roep u op één van de speciale ledenbijeenkomsten bij u in de regio te bezoeken. Bij deze bijeenkomsten willen we met u bespreken welke kansen dit online platform kan en moet bieden. Zo kunnen we in kleiner gezelschap met elkaar van gedachten wisselen over onze uitdagingen en slagvaardig de volgende fase ingaan."
 

Lees meer over

Reacties

Jeffrey Leichel 21 mei 2013

recht zo die gaat

Rob Bastian 21 mei 2013

Prima initiatief.

Albert van der Poll 21 mei 2013

Ik ben wel benieuwd naar dit initiatief! Nu is het zo dat ik vrijwel altijd alle polissen kan overnemen van relaties die (deels) via internet/ bank verzekerd zijn, maar daarvoor moet je wel eerst met die mensen in contact komen, en het vooroordeel dat het allemaal veel duurder is wegnemen. Lukt dat, dan is niet zelden de opluchting de hele rimram te kunnen "uitbesteden" zeer groot. In het verleden ging dat makkelijk via de hypotheken, dat wordt nu stukken minder. Wel denk ik dat we dan ook zullen moeten besluiten tot een cooperatieve (volmacht) verzekeraar voor alle leden. Of een eigen verzekeraar oprichten, misschien nog wel beter, als zoiets tenminste kan.

Arjen Oeben Holla 21 mei 2013

Fase 1 is het verzamelen van de e-mailadressen van de bestaande klantenkring. Nog lang niet alle adviseurs hebben dit voor elkaar. Fase 2 is je bestaande klant omturnen tot jouw ambassadeur voor je eigen assurantiebedrijf. Mond-tot-mond reclame, al dan niet on-line, dat levert aanbevelingen van hoge kwaliteit op. Fase 3 is het implementeren van een marketingplan voor je onderneming waarin ook aandacht wordt gegeven aan internetmarketing. Wat wil ik met internet, hoe zet ik mijn website in, wat voor type(n) website(s) heb ik nodig. Hoe koppel ik commerciele acties met een goede landingspagina. Welke andere webdiensten zijn voor mij bruikbaar. En als je dan het klantbelang centraal stelt en de achterdeur gesloten weet te houden, dan is het wellicht tijd om een antwoord te geven op de vraag of eenAdfizplatform de moeite waard is.

Mark van de Stolpe 21 mei 2013

Prima initiatief, beetje laat alleen. Had veel eerder gemoeten. Nu moet je een inhaalslag zien te maken met het grote geld en dat is op zn zachts gezegd lastig..

Leo Tol 17 mei 2013

Goed plan, zeiden wij 2 jaar geleden al.

AFM in Adfiz Magazine: "Ideaal is én goedkoop én 24/7 toegankelijkheid én goed advies"

AFM in Adfiz Magazine: "Ideaal is én goedkoop én 24/7 toegankelijkheid én goed advies"

"Voor ons is de vraag: hoe kunnen we de regels zo interpreteren dat de markt voor online onafhankelijk advies zich goed ontwikkelt?" Dat zegt Reinier Pollmann (programma-manager...

Oproep Adfiz aan verzekeraars: blijf  breed pakket dekkingen bieden

Oproep Adfiz aan verzekeraars: blijf breed pakket dekkingen bieden

Adfiz-directeur Enno Wiertsema roept verzekeraars op een breed pakket te blijven aanbieden om zo de verzekerbaarheid van risico's te waarborgen. Wiertsema in zijn...

Klant krijgt gegevens  stevig in handen

Klant krijgt gegevens stevig in handen

Vanaf 25 mei 2018 gelden er nieuwe regels voor de bescherming van persoonsgegevens. Deze regels hebben een flinke impact op de bedrijfsvoering van financieel dienstverleners....

Zorgen om onverzekerbare risico's

Zorgen om onverzekerbare risico's

Steeds vaker bereiken mij signalen over de (praktische) onverzekerbaarheid van bepaalde risico’s. Bijvoorbeeld van taxi’s en recyclingbedrijven. En in...

Adviseur krijgt steun bij privacykwesties

Adviseur krijgt steun bij privacykwesties

Adfiz rolt een privacyprogramma voor leden uit. Dataverwerking moet vanaf medio volgend jaar aan strengere regels voldoen. Op 25 mei 2018 treedt de Algemene verordening...

Adfiz: "Zorgplicht biedt ook commerciële kansen"

Adfiz: "Zorgplicht biedt ook commerciële kansen"

Zorgplicht is niet alleen lastig maar biedt ook commerciële kansen, aldus Adfiz in de VVP-rubriek Ken je vak! Nazorg kun je als een last ervaren als adviseur...