Consumentenlabel ensupport behoudt kkv

Ensupport KKV 2016

Ensupport, een volle dochter van Nedasco, heeft opnieuw aangetoond dat het voldoet aan alle eisen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Ensupport voert het keurmerk voor haar consumentenlabel Befine.

"De klanttevredenheid voor Befine is na het behalen van het Keurmerk gestegen van een 8,4 naar een 9,1", zegt Ensupport-directeur Wilco Groot. "Dankzij het Keurmerk is de kwaliteit van de dienstverlening consistenter en betrouwbaarder geworden. Dat waarderen klanten. En tegelijkertijd verlagen we door een verbeterde efficiency onze kosten."

Vorig jaar was Ensupport de eerste gevolmachtigd agent (en tot nu toe de enige) die het Keurmerk verwierf. Groot vindt dat meer volmachten hiervoor zouden moeten kiezen. "Het lijkt erop dat veel gevolmachtigd agenten nog erg traditioneel naar het werkveld kijken en zich wel erg richten op het tevreden houden van de verzekeraars, in plaats van het tevreden stellen van consumenten. Hoewel de nadruk op de financiële aspecten begrijpelijk is vanuit alle recente wet- en regelgeving waarmee gevolmachtigd agenten geconfronteerd worden, kan het keurmerk er juist voor zorgen dat ook de klantaspecten onder de aandacht blijven." 

Stv-directeur Ron van Kesteren die het Keurmerk uitreikte, sluit zich hierbij aan. "Door de dienstverlening kritisch tegen het licht te houden, verbetert de positie van de klant. Als meer gevolmachtigden het Keurmerk zouden voeren, zou dat bijdragen aan een klantgerichtere en efficiëntere verzekeringsbranche."

Reactie toevoegen

 
Schadeportefeuille Hoekjan naar Ensupport

Schadeportefeuille Hoekjan naar Ensupport

Jos Hoekjan van Hoekjan Financieel Advies en Risicobeheer heeft zijn schadeverzekeringsportefeuille  overgedragen aan Ensupport. De portefeuille wordt toegevoegd...

DELA haalt niveau 2 van de Gouden Oor

DELA haalt niveau 2 van de Gouden Oor

DELA Verzekeringen heeft voor de derde keer de Gouden Oor Erkenning niveau 2 uitgereikt gekregen. Ron van Kesteren, directeur van Stichting toetsing verzekeraars:...

Helft verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor verzekeringskaart bedoeld is

Helft verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor verzekeringskaart bedoeld is

Ongeveer de helft van de verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor de verzekeringskaart bedoeld is en een derde van de keurmerkhouders kan de informatie...

Twee verzekeraars krijgen herbeoordeling Incassobeleid

Twee verzekeraars krijgen herbeoordeling Incassobeleid

Uit de Themarapportage Incassobeleid en betalingsachterstanden van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren blijkt dat keurmerkhouders gemiddeld 3,4 van de maximale...

Gouden Oor voor DAS

Gouden Oor voor DAS

DAS heeft de Gouden Oor Erkenning niveau 1 behaald van de Stichting toetsing verzekeraars.. Volgens directeur Ron van Kesteren heeft DAS dit onder meer te danken...

De Goudse heeft beste proces medische acceptatie

De Goudse heeft beste proces medische acceptatie

De Goudse heeft in het thema-onderzoek naar het proces van medische acceptatie van de stichting Toetsing Verzekeraars de maximale score van 5 punten behaald Op...

Klanttevredenheid klachtafhandeling zelden onderzocht

Klanttevredenheid klachtafhandeling zelden onderzocht

"Wij zijn nog niet vaak tegengekomen dat keurmerkhouders klanttevredenheid over de klachtafhandeling onderzoeken." Dat schrijft de Stichting toetsing verzekeraars...

Stv onderzoekt informatieverstrekking verzekeraars

Stv onderzoekt informatieverstrekking verzekeraars

In 2019 start de Stichting toetsing verzekeraars twee nieuwe onderzoeken op. De stichting, uitvoerder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren: "Voor de zomer zullen...

Transparantie over afschrijving laat te wensen over

Transparantie over afschrijving laat te wensen over

Slechts de helft van de keurmerkhouders die inboedel- of reisverzekeringen aanbieden, geeft duidelijke en goed vindbare informatie over afschrijvingslijsten. Dit...

FBTO meest klantgerichte verzekeraar

FBTO meest klantgerichte verzekeraar

Elf keurmerkhouders zijn tijdens een bijeenkomst van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in het zonnetje gezet. Zij hebben de afgelopen drie jaar niet alleen bewezen...