D&o maakt beste serviceproviders van 2016 bekend

Koepelonderzoek winnaars 2016

De Financiële Makelaar, de Hypotheekadviseur, VCN, Connect de Krediet Makelaar zijn de beste koepelorganisaties van 2016, zo blijkt uit het Performance Onderzoek Koepelorganisaties 2016.

Sinds 2006 onderzoekt Bureau D & O hoe financieel adviseurs de kwaliteit van dienstverlening ervaren van de serviceproviders waar men gebruik van maakt. Het onderzoek richt zich dit jaar op 39 concrete aspecten van dienstverlening. Het intermediair beoordeelde dit jaar 22 serviceproviders.

De beste serviceproviders van 2016 zijn volgens het intermediair: de Financiële Makelaar in de categorie hypothecair krediet groot, de Hypotheekadviseur in de categorie hypothecair krediet klein, VCN Verzekeringen in de categorie schadeverzekeringen groot, Connect Assuradeuren in de categorie schadeverzekeringen klein en de Krediet Makelaar in de categorie consumptief krediet.

 

Trends in serviceproviding

Mede aan de hand van het rapport Performance onderzoek koepelorganisaties 2016 kan een aantal trends worden onderscheiden.
1. Behoefte aan de menselijke maat
Kleine serviceproviders worden beter gewaardeerd dan grote. Het is niet onwaarschijnlijk, dat door fusies, samenwerkingen en overnames er zich in de komende jaren een concentratiegolf zal voordoen. Uitdaging is dan het behouden van de menselijke maat, waar juist veel behoefte aan is.

2. Begeleiden digitale transformatie
Serviceproviders zullen een belangrijke meerwaarde kunnen hebben, indien zij hun deelnemers duurzaam begeleiden bij het stapsgewijs gereedmaken voor de nieuwe digitale wereld en zij hun deelnemers daarbij collectief ontwikkelde en goedwerkende tools aanbieden.
3. Verschillen in kwaliteit
Gemiddeld gaat de kwaliteit van serviceproviders omhoog. Zorgelijk is echter, dat bij een enkele serviceprovider de kwaliteit sterk achteruitgaat of over meerdere jaren op een te laag niveau blijft. Naar mate serviceproviders hun diensten verbreden, wordt het voor financieel dienstverleners lastiger om van serviceprovider te switchen. Dit is geen goede ontwikkeling en kan kantoren in een moeilijke bedrijfseconomische positie brengen. Gelet op het belang dat serviceproviders inmiddels voor het goed functioneren van de financiële sector hebben, kan de vraag gerechtvaardigd zijn of de AFM niet scherper zou moeten toezien op het goed functioneren van dit deel van de financiële sector.
4. Versterking van rendement
Bij deelnemers van serviceproviders leeft breed, dat het gebruikmaken van de diensten van een serviceprovider een belangrijke bijdrage betekent voor het rendement van de onderneming. Bureau D & O verwacht dat dit belang in de komende jaren alleen maar zal toenemen.
 

Reactie toevoegen

 
ROMEO Groep neemt FlexFront over

ROMEO Groep neemt FlexFront over

Romeo Groep neemt alle aandelen van FlexFront B.V. over. Ook worden de daaraan gerelateerde midoffice activiteiten van BCMGlobal Nederland overgedragen. De komende...

Bureau DFO pleit voor intensievere samenwerking adviseurs en serviceproviders

Bureau DFO pleit voor intensievere samenwerking adviseurs en serviceproviders

"Wij zijn er sterk voorstander van dat financieel advieskantoren, serviceproviders en softwarebedrijven intensief met elkaar gaan samenwerken om de vele uitdagingen...

Hoogst gewaardeerde serviceproviders van 2022

Hoogst gewaardeerde serviceproviders van 2022

Bureau DFO heeft de in haar jaarlijkse onderzoek best gewaardeerde serviceproviders bekendgemaakt: Beste serviceprovider Hypotheken (>700 deelnemers): De Financiële...

Bureau DFO lanceert ‘Week van de Serviceproviders’

Bureau DFO lanceert ‘Week van de Serviceproviders’

Bureau DFO introduceert de ‘Week van de Serviceproviders’. De week wordt gehouden van 7 tot en met 11 november. Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur...

Serviceproviders met hoogste waardering in onderzoek 2021 Bureau DFO

Serviceproviders met hoogste waardering in onderzoek 2021 Bureau DFO

Bureau DFO heeft de hoogste gewaardeerde serviceproviders in zijn onderzoek 2021 bekendgemaakt. De uitkomsten zijn gebaseerd op 2.167 waarnemingen. Bij de grote...

DFO: "Samenwerking met serviceproviders wordt komende jaren belangrijker"

DFO: "Samenwerking met serviceproviders wordt komende jaren belangrijker"

In de komende jaren wordt voor meer financieel advieskantoren samenwerking met een serviceprovider belangrijker. Dat stelt Bureau DFO bij haar jongste onderzoeksrapport...

Winnaars 2020 DFO-onderzoek serviceproviders

Winnaars 2020 DFO-onderzoek serviceproviders

Bureau DFO heeft afgelopen week zijn jaarlijkse onderzoek naar serviceproviders afgerond en het rapport met resultaten uitgebracht. De winnaars 2020 per categorie: Kleine...

DFO: "Impact serviceproviders op advieskantoren neemt snel toe"

DFO: "Impact serviceproviders op advieskantoren neemt snel toe"

"Ik verwacht dat de impact die serviceproviders op de concurrentiekracht van hun deelnemers kunnen hebben in de komende tijd groter wordt", zegt Jurjen Oosterbaan...

DNB blijft hameren op beheersing uitbestedingsrisico's door verzekeraars

DNB blijft hameren op beheersing uitbestedingsrisico's door verzekeraars

Alhoewel DNB constateert dat naar aanleiding van haar onderzoek in 2017 verzekeraars reeds verbeteringen doorvoeren, zal zij  de komende periode meer aandacht...

DFO licht serviceproviders door op eigen site

DFO licht serviceproviders door op eigen site

Op de vernieuwde site van Bureau DFO zijn de verschillen tussen de serviceproviders inzichtelijk gemaakt. Op de site worden de serviceproviders vergeleken op: kerngegevens,...