DAS past werkwijze aan onder druk intermediair

Na druk vanuit het intermediair verwijst DAS klanten met vragen over de aanwending van een ontslagvergoeding voortaan nadrukkelijk naar de eigen financieel adviseur in plaats van naar Ohra.

 

DAS zegt vanuit service-overwegingen te hebben gehandeld door van klanten met vragen over hoe hun ontslagvergoeding het beste in te zetten de NAW-gegevens aan een derde partij (direct writer Ohra) te verstrekken. DAS: "Onze juridische specialisten staan klanten bij in de juridische afwikkeling van het ontslag maar niet in financiele zaken. Wij willen verzekerden echter wel verder op weg helpen en wijzen daarom vanuit die gedachte als service op de mogelijkheid van verdere ondersteuning. Wij hechten eraan te benadrukken dat dit een service is aan de klant en betreuren het dat er mogelijk verwarring is ontstaan over onze werkwijze op dit punt." DAS zegt haar werkwijze in de betreffende ontslagzaken inmiddels te hebben aangepast na signalen vanuit het intermediair. "Klanten die via het intermediair zijn verzekerd, verwijzen wij met betrekking tot advies over de aanwending van de beëindigingsvergoeding alleen naar de eigen tussenpersoon. Klanten die direct bij DAS of Ohra zijn verzekerd en een beëindigingsvergoeding hebben ontvangen, worden gewezen op de mogelijkheid zich tot Ohra te wenden. Wij blijven buiten deze beslissing van de klant. DAS ontvangt geen vergoeding, noch van de klant noch van Ohra, indien deze groep klanten besluit de aanwending van hun beëindigingsvergoeding via Ohra te regelen. In deze gevallen verstrekken wij, nadat de klant te kennen heeft gegeven benaderd te willen worden door Ohra, niet anders dan de contactgegevens." DAS ontvangt ook geen vergoeding in de gevallen waarin zij klanten die via het intermediair zijn verzekerd voor advies over de aanwending van hun beeindigingsvergoeding verwijst naar de eigen tussenpersoon.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Rb - 29 maart 2012

Binnen een huwelijk zou dit direkt leiden tot een echtscheiding, maar binnen een samenwerkings-verband tussen een assurantie advieseur en een verzekeraar is dit blijkbaar normaal! Ongelooflijk!!

Nico van Koesveld - 28 maart 2012

Blijft lastig voor juristen, luisteren en samenwerken. OHRA advies is zeker een gekleurd advies. Juist juristen zouden beter moeten weten en verwijzen naar het onafhankelijk intermediair om het beste bij de klant neer te kunnen leggen. We houden het in de gaten en zullen niet schromen om via de de social media te druk er op te houden. Het gaat ook hier om klantbelang en niet om eigen (OHRA) belang.

Rob van Sneladvies.nl - 28 maart 2012

Hoe dom kun je zijn? Sorry, de afgestudeerde juristen moeten werken aan hun empathisch vermogen. DAS werkt samen met onafhankelijk financieel adviseurs die als zelfstandig ondernemers hun dagelijks brood verdienen in financiële dienstverlening. Een Gouden Handdruk rekening, daar verdienen wij geld aan. Een samenwerking bestaat uit het afsluiten van verzekeringen waarmee u verzekerd bent van een vast inkomen. Indien zich een zaak voordoet waaraan wij weer iets kunnen verdienen, dan zou het fijn zijn als u direct aan ons denkt. Voor een betere samenwerking adviseren wij u ook gebruik te maken van onze diensten zodat u onze meerwaarde kunt ervaren!

MFA Machteloos Financieel Adviseur - 28 maart 2012

Verzekeraars dienen op basis van de samenwerkingsovereenkomst handen af te houden van de klant van het intermediair. Kan toch niet naar een autofabrikant een auto kopen, daarvoor moet ik bij de dealer zijn. Hoe moeilijk is dat nou? Verzekeraars adviseren en sluiten de verzekering niet en hebben de klant van het intermediair te leen. Ze ontvangen daar een premie voor. Dit is weer een teken aan de wand dat ze totaal niet betrokken zijn met de distributeur van hun verzekeringsproducten @ Nico van Koesveld: opvallend dat u kiest voor inzet van social media en niet kiest voor handen ineenslaan met vakgenoten om druk erop te houden. Dat is juist in het vaarwater van de aanbieders, die voelen die druk niet omdat we als branche niet sterk genoeg georganiseerd zijn

Ad Viseur - 28 maart 2012

Service-overwegingen ja ja … hoe praat je recht wat krom is … DAS voor alles waarom u niet hebt gevraagd

Peter - 28 maart 2012

Oversluiten naar ARAG lijkt me een nog beter drukmiddel

Aad Bleukens - 28 maart 2012

Rechtsbijstand verzekeraars en rechtsbijstand verleners werken op veel meer fronten niet samen maar juist tegen de adviseur die ervoor gezorgd heeft dat de verzekering überhaupt is afgesloten. Het is een kwestie van tijd. Dan zal een klant de extra kosten die het daardoor maakt willen verhalen via het Kifid. Verbazingwekkend dat verzekeraars de samenwerking met de adviseur in het belang van de klant voorop stellen en het gesprek aangaan sinds de veroordeling van het SRK door een kantonrechter. Het SRK (wel 300 juristen??) heeft een simpele kantonrechter procedure in 2008 verloren en heeft verzuimd in beroep te gaan. Alle rechtsbijstand klanten zijn hiervan zeker de dupe. Alle SRK verzekeraars hebben sindsdien helemaal niets gedaan. Gemiste kans dus!

Minder OHRA-klanten kiezen voor maximaal eigen risico

Minder OHRA-klanten kiezen voor maximaal eigen risico

"In vergelijking met vorig jaar zijn er minder nieuwe klanten die kiezen voor een maximaal eigen risico in ruil voor een lagere zorgpremie. In 2021 koos 12,7 procent...

Stijging zorgpremie OHRA 9,65 euro

Stijging zorgpremie OHRA 9,65 euro

De maandpremie van de basisverzekering van OHRA Zorg wordt 145,60 euro in 2024, een premiestijging van 9,65 euro per maand.  Volgens Maaike van Beijsterveldt,...

Duurzaam herstel wordt de norm bij Ohra

Duurzaam herstel wordt de norm bij Ohra

Reparatie in plaats van vervanging bij beschadigingen aan bezit of woning worden de norm bij Ohra. "We streven naar minimaal 65 procent duurzaam herstel van claims...

Bagage vaak verloren of beschadigd in zomermaanden 2022

Bagage vaak verloren of beschadigd in zomermaanden 2022

Uit analyse door Ohra blijkt dat klanten bij het indienen van een schadeclaim voor verloren bagage in 2022 veel vaker verwezen naar een luchthaven dan in de zomers...

Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar

Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar

In haar nieuwe campagneconcept verbeeldt Ohra positieve ervaringen van de klant met de verzekeraar. “Deze meer emotionele koers moet uiteindelijk zorgen voor...

Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Ohra neemt afscheid van het onhandige stel dat tien jaar de hoofdrol speelde in haar reclamecampagnes. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelden Ohra...

NN en OHRA stappen over naar een combinatiepolis

NN en OHRA stappen over naar een combinatiepolis

Nationale-Nederlanden en OHRA schrappen hun restitutiepolis en gaan verder met een combinatiepolis. Er volgen wel premieverhogingen, maar die zijn beperkt omdat...

Tim Schoonbergen (Nedasco): “Conglomeraatvorming gouden kans voor adviseur met écht klantcontact”

Tim Schoonbergen (Nedasco): “Conglomeraatvorming gouden kans voor adviseur met écht klantcontact”

(door redactie) “Ik moet nog zien”, zegt algemeen directeur Tim Schoonbergen van Nedasco, “dat de conglomeraten van financieel adviseurs die nu...

Onderzoek naar toekomst van intermediair

Onderzoek naar toekomst van intermediair

MCH Consultancy en Adviesbureau Fred de Jong zijn in samenwerking met VKG onderzoek gestart naar detoekomst van het intermediair. Zij roepen adviseurs op aan het...

Verzekeraars zetten reserves in om stijging zorgpremies te beperken

Verzekeraars zetten reserves in om stijging zorgpremies te beperken

Achmea, Ohra en Natiionale-Nederlanden zetten hun reserves in om de stijging van de zorgpremies te beperken. De maandpremie bij Ohra stijgt met 8,8 procent naar...