Business Support

Laat de voorhoede in actie komen

Laat de voorhoede in actie komen

De afgelopen periode heb ik onze branche met iets meer afstand bekeken. Ik had geen ‘broodheer’ die mijn beeld kon vertroebelen. Bovendien had ik weer...

Persoonlijke aandacht voor de klant

Persoonlijke aandacht voor de klant

In het digitale tijdperk willen klanten hun verzekeringszaken zelf kunnen regelen. Logisch dus dat verzekeraars inzetten op online gebruiksgemak. Maar dat mag...

Local hero... Gijs Ubels

Local hero... Gijs Ubels

In de rubriek Local Hero stelt VVP samen met NH1816 het lokale advieskantoor centraal. Het belang van deze lokale helden voor de samenleving kan niet genoeg worden...

MijnOverheid.nl is verder dan u denkt

MijnOverheid.nl is verder dan u denkt

De cartoon bij dit artikel illustreert treffend de situatie waarin veel financieel adviseurs op dit moment werken: iedereen heeft het druk, druk, druk. In die...

Wat weet je van jouw klant?

Wat weet je van jouw klant?

De woorden ‘klantgericht’ en ‘de klant centraal’ komen al veel meer voor in de bedrijfsplannen van de financieel adviseurs. In de vorige...

Nieuwe business modellen vragen andere mindset

Nieuwe business modellen vragen andere mindset

Financieel adviseurs varen wel bij de nieuwe business modellen die ze hebben ontwikkeld. Dat blijkt uit een ronde tafel met vier adviseurs die armand baas becking,...

Samen ondernemen werkt het best

Samen ondernemen werkt het best

Voor de adviseur liggen er kansen in de zakelijke markt. De succesfactoren om te ondernemen in deze markt zijn volgens Tim Schoonbergen, directeur van Nedasco:...

Klant en adviseur zijn leidend in digitalisering

Klant en adviseur zijn leidend in digitalisering

Dat het gedrag van klanten sterk wijzigt, ervaren we dagelijks. Ook de wensen van de adviseur wijzigen mee. Thom Mallant, directeur Intermediaire Distributie van...

Digitalisering versterkt onze rol met adviseur

Digitalisering versterkt onze rol met adviseur

Hij is sinds 2004 commercieel directeur van Legal & General (sinds 1 juli: Scildon) en verantwoordelijk voor de Sales en Marketing binnen het bedrijf. In de...

Wezenlijke antwoorden voor adviseurs

Wezenlijke antwoorden voor adviseurs

Een relevanter vak als 'financieel adviseur' is er nauwelijks. Adviseurs helpen schade voorkomen, schades herstellen en maken dromen waar. Dichter bij de klant...

We gaan iets  nieuws doen!

We gaan iets nieuws doen!

Ondernemers die ‘iets nieuws’ willen zijn vaak volledig gefocust op één element van hun idee: hoe zal dit worden ontvangen door de consument?...

Zorg voor betere toegevoegde waarde

Zorg voor betere toegevoegde waarde

Als je niet in staat bent de ‘Betere Toegevoegde Waarde’ (BTW) van jouw product of dienst zichtbaar te maken, kiest de klant al snel voor de prijs....

Wennen aan  tijdschrijven

Wennen aan tijdschrijven

Voor accountants en advocaten is het de gewoonste zaak van de wereld, maar in de financiële dienstverlening willen we er nog niet echt aan: tijdschrijven....

Marketing is overal,  behalve waar het moet zijn

Marketing is overal, behalve waar het moet zijn

Vroeger had ik best wel moeite met het vak dat ik uitoefen. Marketing werd niet direct als het meest nobele vak gezien. Nog steeds krijgen veel mensen een beetje...

Afspraken goed vastleggen

Afspraken goed vastleggen

In eerdere bijdragen in deze serie hebben we al onderstreept om met klanten tijdig afspraken over zorgplicht te maken en deze zorgvuldig vast te leggen. Deze keer...

Sivi helpt ons vooruit

Sivi helpt ons vooruit

Weer een nieuwe wet die wordt uitgestort over de branche. Weer meer regels die niets te maken lijken te hebben met het helpen van klanten. Weer meer werkzaamheden...

Dat kan toch niet  waar zijn...

Dat kan toch niet waar zijn...

“Hier snap ik echt niets van”, hoor ik mijn collega zeggen. “Hoe kun je nu een assurantieportefeuille kopen, zonder er goed onderzoek naar te...

Kleur geven aan verzekeren

Kleur geven aan verzekeren

Professioneel, betrouwbaar, loyaal, effectief, klantbelang centraal, kwaliteit, duidelijk, betrokken, innovatief, integer, gemak, service, efficiënt, klantvriendelijk,...

Verkoop van een  assurantiebedrijf

Verkoop van een assurantiebedrijf

Dga’s van een assurantiebedrijf staan voor een uitdaging: moeten ze blijven investeren in hun onderneming, samenwerken of fuseren? Of is verkoop de beste...

Maak kennis met  je klanten

Maak kennis met je klanten

Elke dag ga je in gesprek met klanten over een van de meest intieme zaken in hun leven: geld en hoe ze hiermee omgaan. In veel gevallen gaan we snel over tot de...

Keuzes maken gaat van au

Keuzes maken gaat van au

“Klantcontact verandert, de klant gaat meer zelf doen”. “Hoe zorg je er als adviseur voor dat je digitaal bij de tijd blijft en tegelijkertijd...

Eigen portefeuille is een goudmijn

Eigen portefeuille is een goudmijn

Waarom zijn mensen vaak geneigd om dingen buiten hun bereik meer te ambiëren? Persoonlijk herken ik dit maar al te goed. Afgelopen zomer wilde ik het liefst...

Verzekeraars denken nog   te veel als juristen

Verzekeraars denken nog te veel als juristen

Wat dacht u van een verzekering die wel dekking geeft voor een fiets van een verzekerde die door vandalen in elkaar is getrapt, maar geen dekking biedt als de...

In 2017 gaat u starten met brondata

In 2017 gaat u starten met brondata

De eerste aflevering van de serie ‘In tien stappen naar mee efficiency’ bevatte een oproep om vooral beter gebruik te maken van de vele mogelijkheden...

Laat als adviseur oude gewoonten en wetmatigheden los

Laat als adviseur oude gewoonten en wetmatigheden los

“In de markt zijn digitalisering, veranderend klantgedrag, wet- en regelgeving en herstel van vertrouwen belangrijke thema’s. Dat weten we inmiddels...

Quote van de dag
Feit blijft dat we ons moeten bezinnen op de rol van onafhankelijk adviseur in de toekomst

Feit blijft dat we ons moeten bezinnen op de rol van onafhankelijk adviseur in de toekomst

Sjaak Schouteren (manager cyber risk solution Aon) op Zakelijk Plaform Adfiz

Om de check-de-box-cultuur te doorbreken is inspanning en psychologisch inzicht nodig. De adviseur moet hierin de lead nemen

Recente editie
Recente editie

Deze maand in VVP: Cliff Hoffman als adviseur van de maand, de ondernemersvisie van Bob Klijn en nog veel meer.

Bekijk de inhoud
Event

VVP Event Inkomen

20 SEPTEMBER 2017 14:00-18:00

Meer info
Agenda

Maatschappelijke uitdagingen voor de verzekeringssector

22 september 2017 13:30

Meer info
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!