Business Support

Uw human touch is van  toegevoegde waarde

Uw human touch is van toegevoegde waarde

Termen als big data, artificial intelligence, roboadvies en chatbots worden de laatste tijd in één adem genoemd. Het verder digitaliseren van uw...

Gekozen   voor de klant

Gekozen voor de klant

Welke rol speelt business support in het advieskantoor? VVP vraagt het een aantal financieel adviseurs. René Niesten is mede-eigenaar van Niesten Adviesgroep...

Chatbots voor adviseurs: vier  tips en één waarschuwing

Chatbots voor adviseurs: vier tips en één waarschuwing

Veel advieskantoren hebben hun binnendienst nog traditioneel ingericht. Andere bedrijven uit de sector hebben een eigen app ontwikkeld voor klanten. Is dat laatste...

We gaan iets  nieuws doen!

We gaan iets nieuws doen!

Ondernemers die ‘iets nieuws’ willen zijn vaak volledig gefocust op één element van hun idee: hoe zal dit worden ontvangen door de consument?...

Zorg voor betere toegevoegde waarde

Zorg voor betere toegevoegde waarde

Als je niet in staat bent de ‘Betere Toegevoegde Waarde’ (BTW) van jouw product of dienst zichtbaar te maken, kiest de klant al snel voor de prijs....

Wennen aan  tijdschrijven

Wennen aan tijdschrijven

Voor accountants en advocaten is het de gewoonste zaak van de wereld, maar in de financiële dienstverlening willen we er nog niet echt aan: tijdschrijven....

Marketing is overal,  behalve waar het moet zijn

Marketing is overal, behalve waar het moet zijn

Vroeger had ik best wel moeite met het vak dat ik uitoefen. Marketing werd niet direct als het meest nobele vak gezien. Nog steeds krijgen veel mensen een beetje...

Afspraken goed vastleggen

Afspraken goed vastleggen

In eerdere bijdragen in deze serie hebben we al onderstreept om met klanten tijdig afspraken over zorgplicht te maken en deze zorgvuldig vast te leggen. Deze keer...

Sivi helpt ons vooruit

Sivi helpt ons vooruit

Weer een nieuwe wet die wordt uitgestort over de branche. Weer meer regels die niets te maken lijken te hebben met het helpen van klanten. Weer meer werkzaamheden...

Dat kan toch niet  waar zijn...

Dat kan toch niet waar zijn...

“Hier snap ik echt niets van”, hoor ik mijn collega zeggen. “Hoe kun je nu een assurantieportefeuille kopen, zonder er goed onderzoek naar te...

Kleur geven aan verzekeren

Kleur geven aan verzekeren

Professioneel, betrouwbaar, loyaal, effectief, klantbelang centraal, kwaliteit, duidelijk, betrokken, innovatief, integer, gemak, service, efficiënt, klantvriendelijk,...

Verkoop van een  assurantiebedrijf

Verkoop van een assurantiebedrijf

Dga’s van een assurantiebedrijf staan voor een uitdaging: moeten ze blijven investeren in hun onderneming, samenwerken of fuseren? Of is verkoop de beste...

Maak kennis met  je klanten

Maak kennis met je klanten

Elke dag ga je in gesprek met klanten over een van de meest intieme zaken in hun leven: geld en hoe ze hiermee omgaan. In veel gevallen gaan we snel over tot de...

Keuzes maken gaat van au

Keuzes maken gaat van au

“Klantcontact verandert, de klant gaat meer zelf doen”. “Hoe zorg je er als adviseur voor dat je digitaal bij de tijd blijft en tegelijkertijd...

Eigen portefeuille is een goudmijn

Eigen portefeuille is een goudmijn

Waarom zijn mensen vaak geneigd om dingen buiten hun bereik meer te ambiëren? Persoonlijk herken ik dit maar al te goed. Afgelopen zomer wilde ik het liefst...

Verzekeraars denken nog   te veel als juristen

Verzekeraars denken nog te veel als juristen

Wat dacht u van een verzekering die wel dekking geeft voor een fiets van een verzekerde die door vandalen in elkaar is getrapt, maar geen dekking biedt als de...

In 2017 gaat u starten met brondata

In 2017 gaat u starten met brondata

De eerste aflevering van de serie ‘In tien stappen naar mee efficiency’ bevatte een oproep om vooral beter gebruik te maken van de vele mogelijkheden...

Kies voor de klant

Kies voor de klant

“Ik geloof in verandering. Neem de Britse bevolking die niet meer bij de EU wil horen na een referendum. Of het de juiste weg is weet ik niet. Maar het zet...

Laat als adviseur oude gewoonten en wetmatigheden los

Laat als adviseur oude gewoonten en wetmatigheden los

“In de markt zijn digitalisering, veranderend klantgedrag, wet- en regelgeving en herstel van vertrouwen belangrijke thema’s. Dat weten we inmiddels...

Het kantoor van nu

Het kantoor van nu

Toen wij in 1998 de eerste ideeën op papier zetten, voor wat later Herenvest zou worden, was dat voor mij – begin dertiger – als de start van...

Here we come! 2017

Here we come! 2017

In 2017 gaat VVP haar 75 ste jaargang in. Een mijlpaal van jewelste waar we trots op zijn. Veel belangrijker is echter de toekomst. Wij zijn ongelooflijk blij dat...

Op het gebied van  bijzondere risico’s  en schades willen wij  autoriteit zijn

Op het gebied van bijzondere risico’s en schades willen wij autoriteit zijn

De Vereende is niet alleen een naamswijziging die de eenheid tussen de verschillende onderdelen benadrukt. “De markt krijgt meer van ons te zien”,...

Tussenpersoon blinkt uit in kennis  van de klant

Tussenpersoon blinkt uit in kennis van de klant

“Wij zien de meerwaarde van de tussenpersoon vooral in zijn kennis van de klant. De Vereende richt zich op vangnetverzekeringen en bijzondere risico’s....

Meer dan alleen  verzekeren

Meer dan alleen verzekeren

“Let er op dat dossiers compleet zijn. Zaken die zijn vastgelegd scheppen inzicht en duidelijkheid.” Die tip geven Anouk Janssens (acceptant) en Saskia...

Steeds grotere nadruk op naleven zorgplicht

Steeds grotere nadruk op naleven zorgplicht

In de afgelopen jaren hebben onze verzekerden te maken gehad met een steeds verdergaande zorgplicht, die niet alleen is ontwikkeld in de rechtspraak maar ook in...

Quote van de dag
Wat mij betreft mag bij reisverzekeringen de provisie ook actief transparant worden.

Wat mij betreft mag bij reisverzekeringen de provisie ook actief transparant worden.

Hendrik Noorderhaven (euclaim.nl) op www.verzekeraars.nl

Stelling

Wij vermelden al een tijd wat onze provisie is

Recente editie
Recente editie

In Vakblad VVP3 onder meer aandacht voor: Ondernemer en oud-eigenaar van Assurantiehuis Adviesgroep Berend Tooms die wijst op de noodzaak van samenwerking. "Kijk om je heen: andere adviseurs zijn niet je concurrenten, het zijn je collega’s." Fred de Jong, van het gelijknamig adviesbureau, vindt dat provisietransparantie juist kansen oplevert en Michaël Deinema (TPRA) legt uit waarom gepensioneerden unfair worden behandeld. Verder: een uitgebreid verslag van VVP Event Bijzondere Risico's.

Bekijk de inhoud
Events

Klantgerichtheid van het intermediair

29 mei 2018

Lees meer

Dag van het Topadvies 2018

20 juni 2018

Lees meer

VVP Event Inkomen 2018

19 september 2018

Lees meer
Agenda

Towards a Caring Economy

17 mei 2018 - 17 mei 2018

Lees meer

Duivelse dilemmatraining

14 juni 2018 - 14 juni 2018

Lees meer
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!