Bovemij gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Bovemij logo nieuw

Per 1 september is Bovemij gestopt met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) voor haar Bovag Autoverzekering.

Het afgelopen jaar heeft Bovemij zijn business units Bedrijfsverzekeringen en Particuliere verzekeringen samengevoegd. Remi Viellevoye, directeur Operatie bij Bovemij: ‘Voor de business unit Bedrijfsverzekeringen beschikten we niet over het Keurmerk, dus hebben wij de samenwerking met het Keurmerk tegen het licht gehouden. We hebben ervoor gekozen om ons te gaan richten op directe klantfeedback." Viellevoye sluit niet uit dat het bedrijf in de toekomst terugkomt bij het Keurmerk. De consumententak van Bovemij was zes jaar geleden een van de eerste partijen die zich verbond aan het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Veldhuizen - 2 september 2016

als de klant centraal staat, hoef je je toch ook niet te profileren met een keurmerk klantgericht verzekeren. Eigenlijk zou een .verzekeraar een keurmerk moeten hebben voor Intermediair gerichte dienstverlening. Als je niet uitkijkt, sta je overal achter in de rij. Een (ex staats) verzekeraar maakt onderscheid in Zelf, via een Bank of een assurantieadviseur in premie (meer dan 100%) en voorwaarden. Eigenlijk is dat een foutje,.... Nee, bedankt. u bent niet geloofwaardig.(gelijk speelveld)

Bovemij biedt coronakorting op premie

Bovemij biedt coronakorting op premie

Bovemij biedt klanten die in 2021 een zakelijk schadeverzekeringspakket (garagepolis of wagenparkverzekering) afnemen een eenmalige coronakorting op de jaarpremie. Al...

Bovemij zet hoger resultaat over eerste halfjaar in voor de branche

Bovemij zet hoger resultaat over eerste halfjaar in voor de branche

Bovemij wil het positieve resultaat in het eerste halfjaar inzetten voor een tweede steunpakket voor BOVAG-ondernemers. De verzekeraar: "Op dit moment denken we...

Pieter van der Burg directievoorzitter van Verzekeringsbedrijf Bovemij

Pieter van der Burg directievoorzitter van Verzekeringsbedrijf Bovemij

Pieter van der Burg, die al sinds 1990 werkzaam is bij Bovemij,  is benoemd tot directievoorzitter van het Verzekeringsbedrijf van Bovemij. Het directieteam...

Yvette de Roij benoemd tot directeur SRM Rechtsbijstand

Yvette de Roij benoemd tot directeur SRM Rechtsbijstand

Yvette de Roij is benoemd tot directeur van de Stichting Rechtsbijstand Mobiliteitsbranche (SRM Rechtsbijstand). In die rol is ze ook eindverantwoordelijk voor Bovemij...

Twee verzekeraars krijgen herbeoordeling Incassobeleid

Twee verzekeraars krijgen herbeoordeling Incassobeleid

Uit de Themarapportage Incassobeleid en betalingsachterstanden van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren blijkt dat keurmerkhouders gemiddeld 3,4 van de maximale...

Bovemij: "Gevolgen coronacrisis zullen in alle sectoren door dreunen"

Bovemij: "Gevolgen coronacrisis zullen in alle sectoren door dreunen"

De gevolgen van de crisis zullen in alle sectoren door dreunen. Aldus Bovemij bij de publicatie van haar jaarbericht 2019. Bovemij: "Een bericht over het boekjaar...

Samenwerking VKG Inkomen en Bovemij stopt

Samenwerking VKG Inkomen en Bovemij stopt

VKG Inkomen en Bovemij stoppen de samenwerking per 1 januari 2020. "Relaties met een Bovemij-verzekering ontvangen bij verlenging van de verzekering een voorstel...

Sanering volmacht- en inkomensportefeuille legt Bovemij geen windeieren

Sanering volmacht- en inkomensportefeuille legt Bovemij geen windeieren

Bovemij zag in het eerste kwartaal van 2019 het resultaat voor belastingen stijgen van 4,8 naar 15,3 miljoen euro. De forse stijging wordt veroorzaakt door een 4,4...

Bovemij laat melding compliance-issue onderzoeken

Bovemij laat melding compliance-issue onderzoeken

De Raden van Commissarissen van Bovemij kregen een interne melding dat Bovemij de complianceregels zou hebben overtreden. Onderzoek door een extern, onafhankelijk...

Klanttevredenheid klachtafhandeling zelden onderzocht

Klanttevredenheid klachtafhandeling zelden onderzocht

"Wij zijn nog niet vaak tegengekomen dat keurmerkhouders klanttevredenheid over de klachtafhandeling onderzoeken." Dat schrijft de Stichting toetsing verzekeraars...