Bovemij gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Per 1 september is Bovemij gestopt met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) voor haar Bovag Autoverzekering.
Het afgelopen jaar heeft Bovemij zijn business units Bedrijfsverzekeringen en Particuliere verzekeringen samengevoegd. Remi Viellevoye, directeur Operatie bij Bovemij: ‘Voor de business unit Bedrijfsverzekeringen beschikten we niet over het Keurmerk, dus hebben wij de samenwerking met het Keurmerk tegen het licht gehouden. We hebben ervoor gekozen om ons te gaan richten op directe klantfeedback." Viellevoye sluit niet uit dat het bedrijf in de toekomst terugkomt bij het Keurmerk. De consumententak van Bovemij was zes jaar geleden een van de eerste partijen die zich verbond aan het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.
Reactie toevoegen
Reacties
Peter Veldhuizen - 2 september 2016
als de klant centraal staat, hoef je je toch ook niet te profileren met een keurmerk klantgericht verzekeren. Eigenlijk zou een .verzekeraar een keurmerk moeten hebben voor Intermediair gerichte dienstverlening. Als je niet uitkijkt, sta je overal achter in de rij. Een (ex staats) verzekeraar maakt onderscheid in Zelf, via een Bank of een assurantieadviseur in premie (meer dan 100%) en voorwaarden. Eigenlijk is dat een foutje,.... Nee, bedankt. u bent niet geloofwaardig.(gelijk speelveld)
Stv onderzoekt informatieverstrekking verzekeraars
In 2019 start de Stichting toetsing verzekeraars twee nieuwe onderzoeken op. De stichting, uitvoerder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren: "Voor de zomer zullen...
Transparantie over afschrijving laat te wensen over
Slechts de helft van de keurmerkhouders die inboedel- of reisverzekeringen aanbieden, geeft duidelijke en goed vindbare informatie over afschrijvingslijsten. Dit...
FBTO meest klantgerichte verzekeraar
Elf keurmerkhouders zijn tijdens een bijeenkomst van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in het zonnetje gezet. Zij hebben de afgelopen drie jaar niet alleen bewezen...
"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"
Keurmerkhouders verbeteren de dienstverlening aan de klant continu, zo blijkt uit het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Directeur...
A.s.r. stapt uit Keurmerk Klantgericht Verzekeren
A.s.r. beëindigt per 1 januari 2018 de deelname aan het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. A.s.r. kiest voor eigen onderzoek. A.s.r. zegt ervoor te kiezen om...
Sommige verzekeraars kunnen meer doen om fraude te bestrijden
Zeven keurmerkhouders moeten meer doen om fraude te voorkomen en te bestrijden, aldus de Stiching toetsing verzekeraars. Uit het thema-onderzoek van het Keurmerk...
OOM en Befine stoppen als keurmerkhouder
OOM en Befine stoppen als houder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. De nieuwsbrief van de Stichting toetsing verzekeraars leest: "OOM heeft aangegeven dat...
Bovemij profiteert van herverzekering
Bovemij kreeg in 2016 te maken met zowel de grootste brandschade als de grootste stormschade uit haar historie. De nettoschadelast en daarmee het effect op het resultaat...
Bovemij blijkt de overname van de portefeuille garageverzekeringen van Delta Lloyd te hebben afgeblazen. Dat melden verschillende partijen naar aanleiding van het...
Ced voldoet aan normen Keurmerk Klantgericht Verzekeren
CED heeft zich laten toetsen door de Stichting toetsing verzekeraars die het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uitgeeft. Dit met positief resultaat. Ron van Kesteren,...