Bovemij gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Bovemij logo nieuw

Per 1 september is Bovemij gestopt met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) voor haar Bovag Autoverzekering.

Het afgelopen jaar heeft Bovemij zijn business units Bedrijfsverzekeringen en Particuliere verzekeringen samengevoegd. Remi Viellevoye, directeur Operatie bij Bovemij: ‘Voor de business unit Bedrijfsverzekeringen beschikten we niet over het Keurmerk, dus hebben wij de samenwerking met het Keurmerk tegen het licht gehouden. We hebben ervoor gekozen om ons te gaan richten op directe klantfeedback." Viellevoye sluit niet uit dat het bedrijf in de toekomst terugkomt bij het Keurmerk. De consumententak van Bovemij was zes jaar geleden een van de eerste partijen die zich verbond aan het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Veldhuizen - 2 september 2016

als de klant centraal staat, hoef je je toch ook niet te profileren met een keurmerk klantgericht verzekeren. Eigenlijk zou een .verzekeraar een keurmerk moeten hebben voor Intermediair gerichte dienstverlening. Als je niet uitkijkt, sta je overal achter in de rij. Een (ex staats) verzekeraar maakt onderscheid in Zelf, via een Bank of een assurantieadviseur in premie (meer dan 100%) en voorwaarden. Eigenlijk is dat een foutje,.... Nee, bedankt. u bent niet geloofwaardig.(gelijk speelveld)

Delta Lloyd verkoopt garageportefeuille

Delta Lloyd verkoopt garageportefeuille

Delta Lloyd Schade heeft een intentieverklaring getekend met Bovemij voor het overdragen van het risicodragerschap van de garageportefeuille aan Bovemij.  ...

Consumentenlabel ensupport behoudt kkv

Consumentenlabel ensupport behoudt kkv

Ensupport, een volle dochter van Nedasco, heeft opnieuw aangetoond dat het voldoet aan alle eisen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Ensupport voert het keurmerk...

"Meer focus op werking klachtafhandeling"

"Meer focus op werking klachtafhandeling"

Volgens recent onderzoek van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) is er een gat tussen het klachtenbeleid van verzekeraars en de uitvoering. "Het wordt...

Kkv: kloof tussen klachtenbeleid en praktijk

Kkv: kloof tussen klachtenbeleid en praktijk

Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren hebben de klachtbehandeling op papier goed in orde. Maar in veel gevallen is er een kloof tussen hun klachtenbeleid...

Bovemij: kosten in keten te hoog

Bovemij: kosten in keten te hoog

De kosten in de distributieketen blijven te hoog, vindt Bovemij. De verzekeraar in zijn jaarverslag 2015: "De totale kostenratio steeg in 2015 desondanks met...

Keurmerk Klantgericht Verzekeren wil consumentenpanel uitbreiden

Keurmerk Klantgericht Verzekeren wil consumentenpanel uitbreiden

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is op zoek naar nieuwe leden van het consumentenpanel. Het panel helpt het keurmerk om de begrijpelijkheid en vindbaarheid van...

Turien koopt portefeuille Verzuim Services

Turien koopt portefeuille Verzuim Services

Turien & Co. koopt per 1 januari 2016 de portefeuille van volmachtbedrijf Verzuim Services (ZVVZ) in Capelle a/d IJssel. In overleg met risicodrager Bovemij...

Polman weg bij Bovemij

Polman weg bij Bovemij

Rob Polman, directeur bij Bovemij Financiële Diensten, heeft na een dienstverband van zeven jaar zijn vertrek aangekondigd bij de Bovemij Verzekeringsgroep....

Bovemij: meer E-bikes gestolen

Bovemij: meer E-bikes gestolen

"De netto schadelast is in 2014 met 68 procent beduidend hoger dan in 2013 (64 procent). De grootste oorzaak voor de gestegen schadelast is het gestegen aantal...

Keurmerk: communicatie-uitingen verzekeraars kunnen beter

Keurmerk: communicatie-uitingen verzekeraars kunnen beter

Verzekeraars hebben nog een inhaalslag te maken als het gaat om hun communicatie-uitingen richting klant. Dit blijkt uit het halfjaarsoverzicht van het Keurmerk...