Diks bereikt 1,5 miljoen mensen met social media

Marc Diks

Diks Verzekeringen heeft ruim 1,5 miljoen Nederlanders bereikt met een eenvoudige social media actie 'Mijn Eerste Auto'. Via een speciale Facebook-pagina konden mensen de leukste herinnering aan hun eerste auto insturen, eventueel voorzien van een foto of video

Van 1 oktober tot en met 21 december werd wekelijks een prijs uitgereikt aan degene met de meest originele inzending en het hoogste aantal ‘likes’. De hoofdprijs ging naar een mevrouw uit Tienray: haar huidige auto wordt levenslang gratis verzekerd. “De inzendingen waren zeer divers”, aldus directeur Marc Diks: “van oldtimers uit de jaren dertig, koekblikken uit de jaren zeventig en tachtig en getunede snelheidsmonsters, tot replica’s van wereldberoemde auto’s uit televisieseries.” De weekprijzen bestonden onder meer uit e-readers, een slipcursus, een weekend hotelovernachting en een bakkersfiets. Bovendien werd een dag rijden in een Mini Cabrio weggegeven. De social media actie van Diks Verzekeringen is zelfs de ANWB niet ontgaan: ook zij vroeg haar volgers op Facebook naar hun eerste auto.

Reactie toevoegen

 
Social heeft eindelijk plek veroverd bij verzekeraars

Social heeft eindelijk plek veroverd bij verzekeraars

Verzekeraars beschouwen Social inmiddels als het belangrijkste communicatiekanaal voor de binding met de consumenten. Dat stelt Itds in haar nieuwste SoMe magazine. "Social...

Inhaalslag ouderen op social media

Inhaalslag ouderen op social media

Acht op de tien Nederlanders van 12 jaar of ouder maken gebruik van sociale netwerken als WhatsApp, Facebook of Twitter. De afgelopen jaren is het gebruik hiervan...

Slot op valse nieuwsberichten

Slot op valse nieuwsberichten

Veel mensen zien Facebook, Twitter en Google als een belangrijk nieuwskanalen. Toch is juist via deze kanalen veel valse nieuwsberichten in omloop. Deze valse berichten...

Blockchain

Blockchain

Moeten financieel adviseurs vrezen voor de opkomst van blockchain? Voorlopig lijkt dat wel mee te vallen. Toch zal de blockchain-technologie wel degelijk impact...

SoMe

SoMe

Social media zijn niet meer weg te denken in de financiële dienstverlening. VVP signaleert trends en hot items. Twitteren in de woestijn Tweets lijken...

Aegon nl beste Europese verzekeraar op Social Media

Aegon nl beste Europese verzekeraar op Social Media

Het Nederlandse Aegon heeft de hoogste score bereikt bij het eerste Europese onderzoek naar de inzet van Social Media in de verzekeringsbranche.   Aegon NL...

Kwart jongeren gebruikt smartphone achter stuur

Kwart jongeren gebruikt smartphone achter stuur

Twintig procent van de 65-plussers parkeert fout, 25 procent van de jongeren gebruikt smartphone achter het stuur, zo blijkt uit onderzoek van de ANWB.. Volgens...

Structurele inzet Social Media ontbreekt

Structurele inzet Social Media ontbreekt

Met ruime voorsprong heeft Aegon de ITDS Gouden Award gewonnen als de verzekeraar die in 2014 het meest actief heeft ingezet op Social Media. ITDS-directeur Arjen...

Nuvema verbetert Social Media Testament

Nuvema verbetert Social Media Testament

Met een zogenoemd Social Media Testament (ontwikkeld door uitvaartverzekeraar Nuvema) weten de nabestaanden wat er met een digitale nalatenschap moet gebeuren. Het...

Social media bij klacht effectiever dan telefoon

Social media bij klacht effectiever dan telefoon

"Wanneer je de macht van de sociale media slim inzet, heb je als consument beter contact met de klantenservice dan in het telefoontijdperk." Aldus de Consumentenbond...