Diks bereikt 1,5 miljoen mensen met social media

Marc Diks

Diks Verzekeringen heeft ruim 1,5 miljoen Nederlanders bereikt met een eenvoudige social media actie 'Mijn Eerste Auto'. Via een speciale Facebook-pagina konden mensen de leukste herinnering aan hun eerste auto insturen, eventueel voorzien van een foto of video

Van 1 oktober tot en met 21 december werd wekelijks een prijs uitgereikt aan degene met de meest originele inzending en het hoogste aantal ‘likes’. De hoofdprijs ging naar een mevrouw uit Tienray: haar huidige auto wordt levenslang gratis verzekerd. “De inzendingen waren zeer divers”, aldus directeur Marc Diks: “van oldtimers uit de jaren dertig, koekblikken uit de jaren zeventig en tachtig en getunede snelheidsmonsters, tot replica’s van wereldberoemde auto’s uit televisieseries.” De weekprijzen bestonden onder meer uit e-readers, een slipcursus, een weekend hotelovernachting en een bakkersfiets. Bovendien werd een dag rijden in een Mini Cabrio weggegeven. De social media actie van Diks Verzekeringen is zelfs de ANWB niet ontgaan: ook zij vroeg haar volgers op Facebook naar hun eerste auto.

Reactie toevoegen

 
Centraal Beheer beste verzekeraar op Social Media

Centraal Beheer beste verzekeraar op Social Media

Centraal Beheer Achmea heeft de Gouden Award van de Social Media Insurance Monitor gewonnen als de verzekeraar die zich het afgelopen jaar het meest actief heeft...

Conservatrix ontwikkelt social media Summer Course

Conservatrix ontwikkelt social media Summer Course

Om intermediair te ondersteunen bij het inzetten van social media als communicatiemiddel heeft Conservatrix een Social Media Summer Course ontwikkeld. Via elf speciaal...

Winnaar 'Mijn Eerste Auto' levenslang verzekerd

Winnaar 'Mijn Eerste Auto' levenslang verzekerd

Afgelopen woensdag overhandigde Diks Verzekeringen een cheque aan mevrouw I. Willems uit Tienray. Zij won de hoofdprijs van de social media actie 'Mijn Eerste Auto'...

Oprichter Diks verzekeringen overleden

Oprichter Diks verzekeringen overleden

Paul Diks, in 1970 oprichter van Diks Verzekeringen, is overleden. Zijn zoon Mark en zijn dochter Ilse hebben de leiding over het bedrijf al jaren geleden overgenomen....

Klantcontact intermediair weinig via social media

Klantcontact intermediair weinig via social media

Uit een onderzoek van Anva blijkt dat het merendeel van de assurantiepersonen weliswaar actief is op social media, maar deze (nog) niet massaal inzet voor klantcontact....

Baanbrekende social media innovaties in de Financiële sector

Baanbrekende social media innovaties in de Financiële sector

Drie baanbrekende social media innovaties staan op 1 december 2011 tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing in de spotlights van de 'pecha kucha' contest...

Verzekeraars lopen achter met social media

Verzekeraars lopen achter met social media

Nederlandse verzekeraars lopen achter bij het inzetten van social media in vergelijking met andere bedrijven, banken en buitenlandse verzekeraars, aldus onderzoek...