EyeOpen wint pecha kucha contest op ndfm

pecha kucha NDFM

Diederick van Thiel van EyeOpen is door het publiek van de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de ‘pecha kucha’ contest 2011.

In de contest (idee en begeleiding IG&H) stonden drie baanbrekende innovaties op het gebied van social media in de financiële sector centraal. Naast Van Thiel waren dat Christian Bouter (Bouter en De Boom) en Jan van Lierop (Figlo). Bouwe Kuik van IG&H reikte de prijs uit.
Pecha Kucha (letterlijk prietpraat) is een spectaculaire presentatietechniek, oorspronkelijk afkomstig uit Japan, maar inmiddels populair in de hele wereld: twintig slides zijn ieder precies twintig seconden in beeld. De totale presentatie duurt precies zes minuten en veertig seconden.
Winnaar Van Thiel wil met EyeOpen het financieel analfabetisme te lijf gaan. Dit door onder meer te vergelijken wat andere consumenten kiezen. Van Thiel maakte bekend dat zijn concept hoogstwaarschijnlijk ook in Amerika uitgerold zal worden. Amerikaanse investeerders zijn in ieder geval zeer onder de indruk. Tevens is op 1 december de automatcher gelanceerd, naar eigen zeggen de eerste vergelijkingssite van autoverzekeringen die rekening houdt met het bonus/malus systeem.
Christian Bouter had een primeur op de Nationale Dag Financiële Marketing. De betaversie van www.advieskeuze.nl ging namelijk live. Dit is een onafhankelijk adviesplatform. “Wij willen consumenten en bedrijven helpen bij het kiezen van een adviseur (financieel, advocaat, makelaar, accountant, notaris etc.) op basis van elkaars ervaringen. Consumenten moeten daarbij kunnen vertrouwen op betrouwbare en geloofwaardige reviews en scores.”
Jan van Lierop ging in op de toekomst van het adviesvak en de rol die de techniek kan spelen in een klantgericht bedieningsconcept.
 

Reactie toevoegen

 
Ig&h: herstel hypotheekmarkt zet door

Ig&h: herstel hypotheekmarkt zet door

"In het derde kwartaal zet het herstel van de hypotheekmarkt zich door; het herstel komt volledig door de positieve ontwikkelingen in de aankoopmarkt",...

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Verandering komt altijd van binnenuit. Dat geldt ook voor financiële marketeers. Als je diep van binnen kijkt, wat wil je dan veranderen? Op welke daden zou...

Matthijs Mons partner bij Yellowtail

Matthijs Mons partner bij Yellowtail

Matthijs Mons is in dienst getreden als partner bij Yellowtail. Mons werkte sinds 1998 bij IG&H, waar hij één van de gezichtsbepalers werd. Sinds...

Markt voor hypotheekadvies krimpt verder

Markt voor hypotheekadvies krimpt verder

De totale verdiensten in de markt voor hypotheekadvies zijn in zes jaar tijd gedaald tot minder dan 15 procent van het pré-crisis niveau. En de krimp is nog...

Sector focust nog te veel op zichzelf

Sector focust nog te veel op zichzelf

De dialoog tussen stakeholders in de financiële sector moet intensiveren, waarbij rekening wordt gehouden met wat wet- en regelgeving daadwerkelijk met de klant...

Inhoud nieuwe vvp: themanummer Hypotheken

Inhoud nieuwe vvp: themanummer Hypotheken

'Klant klaar voor online hypotheekadvies.' Dat zegt directeur Olivier Tardieu van eyeOpen in de nieuwe VVP, een themanummer over Hypotheken. De verdere inhoud:   -...

Marktaandeel hypotheken rabobank gekelderd

Marktaandeel hypotheken rabobank gekelderd

"Rabobank levert over heel 2013 4,4% marktaandeel in en is daarmee de grootste daler", aldus de IG&H Hypotheekupdate, vierde kwartaal 2013. Aegon is...

Matthijs mons vertrekt bij IG&H

Matthijs mons vertrekt bij IG&H

Een van de bekendste gezichten van IG&H, Matthijs Mons, heeft besloten per 1 januari 2014 te vertrekken. "Matthijs heeft er voor gekozen IG&H te verlaten...

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en de redactie van VPRO Tegenlicht zijn op de Nationale Dag Financiële Marketing in Amsterdam uitgeroepen tot winnaars van de Financial Marketing Award...

Vier genomineerden Financial Marketing Award 2013

Vier genomineerden Financial Marketing Award 2013

De jury van de Financial Marketing Award heeft uit een shortlist van tien cases er vier genomineerd: Qoin, Dela, Kroodle en the Moneyer. De award wordt op 3 december...