Vier genomineerden Financial Marketing Award 2013

Kim Cramer Jurylid

De jury van de Financial Marketing Award heeft uit een shortlist van tien cases er vier genomineerd: Qoin, Dela, Kroodle en the Moneyer. De award wordt op 3 december uitgereikt tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing (NDFM) in Amsterdam.

Opdracht van de jury: zoek initiatieven binnen de financiële wereld waar de samenleving écht iets aan gehad heeft, waar mensen duurzaam mee geholpen zijn en waar de wereld mooier door is geworden. De initiatieven kunnen vallen in drie categorieën:1. het initiatief dat zich in de praktijk bewezen heeft; 2. het vooruitstrevende initiatief met een geweldige potentie; 3. de ridder of amazone die het afgelopen jaar hét verschil heeft gemaakt. De jury - bestaande uit voorzitter Kim Cramer, Cornelie van Bergenhenegouwen, Rens van Tilburg, Krijn Schuurman en Arjen Bijlsma - was verheugd en ook verrast dat er zoveel mooie en vernieuwende initiatieven in de financiële sector zijn die bijdragen aan een gezonde financiële sector. In eerste instantie stelde de jury een longlist samen van dertig cases, die werd teruggebracht tot een shortlist met tien cases. Voor de finaleronde tijdens de NDFM zijn uiteindelijk vier cases genomineerd. Hoewel volgens de jury deze vier cases stuk voor stuk al winnaars zijn op weg naar een duurzame en betere financiële wereld, bepalen jury én publiek op 3 december wie er met de Award naar huis gaat. Dit na korte kernpresentaties van Edgar Kampers (qoin), Martin Kersbergen (Dela), Erik Driessen (the Moneyer) en

Perry Koorevaar (Kroodle). De winnaar krijgt tevens een NIMA waardecheque van 1.000 euro cadeau.

De genomineerde ridders of amazones, die zich persoonlijk hebben ingezet voor een duurzame financiële sector, zijn: Dirk Bezemer, Redactie VPRO Tegenlicht en Joris Luyendijk. Op 3 december maakt de jury de winnaar bekend.

Bij de keuze voor longlist, shortlist en genomineerden is de jury geassisteerd door ‘FMA-spotters’: Marieke van Zuien, Marleen Janssen Groesbeek, Jelle Bartels, Ivo Valkenburg, Alexander Koene en Helen Toxopeus.

De NDFM 2013 vindt dit jaar in de CoWorking Building in Amsterdam plaats. De belangstelling is groot, er zijn nog maar een paar kaartjes beschikbaar. Wil je er ook bij zijn? Bezoek dan snel de website van de NDFM en meld je aan.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Martijn van Dommele - 26 november 2013

Hoe verwerft Kroodle zijn klanten? Door een aanbrengbonus te geven aan bestaande klanten. Ik zie het grote verschil niet met een omzetbonus van een aanbieder aan een financieel adviseur. Te zot voor woorden deze nominatie.

Achmea investeert in geluk medewerkers

Achmea investeert in geluk medewerkers

Steeds meer bedrijven beseffen dat gelukkige medewerkers cruciaal zijn om te kunnen floreren. Pas als medewerkers gelukkig de draaideur van je onderneming binnenstappen...

Knab houdt opgaande lijn vast in 2015

Knab houdt opgaande lijn vast in 2015

In 2015 zag Knab, onderdeel van Aegon Bank, het aantal klanten met 98 procent stijgen tot 81.394. Financiële jaarcijfers publiceert de bank niet. In november...

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab is door jury en publiek op de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de Financial Marketing Award 2015. Leslie Hogeveen  nam...

Ndfm 2015: Heartful Marketing in de praktijk

Ndfm 2015: Heartful Marketing in de praktijk

De 21ste editie van de Nationale Dag Financiële Marketing van VVP, NIMA en De Baak staat in het teken van Heartful Marketing ofwel impactvolle marketing met...

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

De jury van de Financial Marketing Award heeft vijf initiatieven genomineerd voor de Financial Marketing Award 2015. Dit zijn: de introductie van het klantjaarverlag...

"wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten kopen"

"wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten kopen"

"Wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten van ons kopen". Dat is het nieuwe credo van Obvion. Alles over het waarom en het hoe vertelt...

Jury fma zoekt marketinginitiatieven met impact

Jury fma zoekt marketinginitiatieven met impact

De nieuwe jury en de Spotters van de Financial Marketing Award 2015 zijn op zoek naar nieuwe marketinginitiatieven waar de samenleving en de sector duurzaam mee...

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Verandering komt altijd van binnenuit. Dat geldt ook voor financiële marketeers. Als je diep van binnen kijkt, wat wil je dan veranderen? Op welke daden zou...

Shortlist Financial Marketing Award 2014 bekend

Shortlist Financial Marketing Award 2014 bekend

De jury van de Financial Marketing Award heeft een voorlopige shortlist samengesteld van acht cases die meedingen naar de Financial Marketing Award 2014. Deze award...

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en de redactie van VPRO Tegenlicht zijn op de Nationale Dag Financiële Marketing in Amsterdam uitgeroepen tot winnaars van de Financial Marketing Award...