Fijn dat ik een financieel adviseur heb!

Fijn dat ik een financieel adviseur heb! (Logo)

'Fijn dat ik een financieel adviseur heb!' Met die slogan geeft Legal & General uitbreiding aan de vorige week gestarte Verbondscampagne 'Fijn dat we verzekerd zijn'.

 

Algemeen directeur Arno Dolders van de Hilversumse levensverzekeraar: "Met als centraal thema ‘Fijn dat we verzekerd zijn’, beoogt het Verbond de Nederlandse consument bewust te maken van het belang dat risico’s die te groot zijn om individueel te dragen, verzekerd moeten worden en dat verzekeringen onmisbare bouwstenen vormen voor de moderne maatschappij. Legal & General is er van overtuigd dat onafhankelijk financieel advies daarbij een noodzakelijke schakel in de keten is. Vorig jaar zijn wij gestart met het beschikbaar stellen van materiaal waarmee de financieel adviseur zijn onafhankelijkheid nadrukkelijker onder de aandacht van de consument kan brengen. Het beschikbare materiaal is neutraal, dat wil zeggen dat op geen enkele wijze onze naam of identiteit naar voren komt. Wij hebben nu op de Verbondscampagne ingehaakt met materiaal, waaronder stickers, met de slogan: ‘Fijn dat ik een financieel adviseur heb!’"

Het materiaal waarmee financieel dienstverlener zijn onafhankelijkheid extra kan profileren, is tegen kostprijs beschikbaar via de website: https://adviseur.landg.nl/support/marketingmateriaal.html

Reactie toevoegen

 
Richtlijn distributie vraagt om samenwerking

Richtlijn distributie vraagt om samenwerking

"De bepalingen zijn voor een deel nieuw voor distributeurs, maar ik hoop dat we niet gelijk met zijn allen in een kramp schieten. Europa wil de consumentenbescherming...

Adviseur hoeft gesprek niet woordelijk vast te leggen

Adviseur hoeft gesprek niet woordelijk vast te leggen

Van een redelijk handelend en redelijk bekwaam hypotheekadviseur kan niet worden verlangd dat ieder gesprek woordelijk wordt vastgelegd en woordelijk kan worden...

Klant eist vergeefs vergoeding advieskosten door geldverstrekker

Klant eist vergeefs vergoeding advieskosten door geldverstrekker

De hypotheeksom van een klant werd verlaagd. Niet de geldverstrekker maar zijn adviseur had hem moeten melden dat de verlaging was doorgevoerd, oordeelt de Geschillencommissie...

Adviseur moet 80% advieskosten terugbetalen

Adviseur moet 80% advieskosten terugbetalen

Hypotheek Visie moet van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) 80 procent van de advieskosten terugbetalen aan een klant. Het gaat om 80...

App mobielschademelden uit lucht wegens datalek

App mobielschademelden uit lucht wegens datalek

De MobielSchadeMelden-app is uit de lucht vanwege een datalek   Het Verbond van Verzekeraars: "Afgelopen maandag is een datalek geconstateerd bij de MobielSchademelden-app...

Valse claims bij reisverzekeringen verdubbeld

Valse claims bij reisverzekeringen verdubbeld

Het aantal valse claims bij reisverzekeringen is verdubbeld, aldus het Verbond van Verzekeraars donderdagochtend in het AD. "Jongeren tussen 25 en 35 jaar dienden...

"Adviseur vaak overbodig bij hypotheek"

"Adviseur vaak overbodig bij hypotheek"

Een hypotheek is tegenwoordig zo simpel dat dure adviseurs overbodig zijn. Dat stelt onafhankelijk financieel planner Paul van der Kwast in zijn column op www.businessinsider.nl....

Local hero... Gijs Ubels

Local hero... Gijs Ubels

In de rubriek Local Hero stelt VVP samen met NH1816 het lokale advieskantoor centraal. Het belang van deze lokale helden voor de samenleving kan niet genoeg worden...

Geen droeftoeters, maar bruisstabletten

Geen droeftoeters, maar bruisstabletten

Renee Lagerwaard:d: ‘Pluk de dag.’ “Onze klanten beschrijven ons kantoor als een warm bad en waarderen onze huiselijkheid. Grootste compliment...

Zeven vragen aan... Erik Rebergen

Zeven vragen aan... Erik Rebergen

1. Wat drijft je als adviseur? Wat maakt je vak uniek? Vanaf 1999 ben ik werkzaam in de sector en mag ik financieel advies geven aan consumenten, zowel particulier...