Hypotheekadministratie argenta naar Quion

Logo Argenta

Argenta heeft de volledige administratie van ruim 250.000 Nederlandse hypotheekklanten ondergebracht bij Quion. Het centraliseren van de hypotheek servicing is volgens de Belgische bank een belangrijke stap om de klantgerichtheid te verhogen.

”De centralisatie van onze Nederlandse hypotheekportefeuille bij één servicer reduceert de proces- en systeemcomplexiteit. Deze vereenvoudiging is een opstap voor verdere digitalisering en een meer klantgerichte service. Quion heeft de ambitie om hier samen met ons invulling aan te geven", zegt Dietrich Heiser, chief operating officer Argenta Nederland. De succesvolle oplevering door Quion ziet Heiser als een "fundament voor de toekomst".

De verhuizing van de grote hypotheekportefeuille verliep soepel en volgens planning. Geen wonder, want Quion heeft dit al drie maal eerder gedaan (met andere portefeuilles). "Hoe minder zorgen we hebben over de technische migratie, hoe beter we ons kunnen richten op het verwelkomen van de nieuwe klanten. Want daar draait het uiteindelijk allemaal om“, zegt Bruno Oudega van Quion.

Reactie toevoegen

 
Bureau d & o en Argenta gaan gesprek aan

Bureau d & o en Argenta gaan gesprek aan

"Discussie Argenta loopt hoog op. Volgende week komt D&O met juridisch advies. Vrijdag bespreking met de heer De Moor in Hoevelaken", aldus een tweet...

Argenta-appel zuur voor intermediair

Argenta-appel zuur voor intermediair

Het verbreken door Argenta van de relatie met een groot deel van haar intermediair, omdat de bank spaargeld meer online wil aantrekken, is bij tussenpersonen in...

Argenta gaat direct

Argenta gaat direct

Argenta, dat in Nederland tot nu toe via het intermediair aan de weg heeft getimmerd, gaat direct aan klanten online spaarproducten verkopen. Argenta gaat zich in...