"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

Ron van Kesteren (portret)

Keurmerkhouders verbeteren de dienstverlening aan de klant continu, zo blijkt uit het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Directeur Ron van Kesteren: "De uitkomst van ons onderzoek is positief. Het geeft aan dat de keurmerkhouders er actief op sturen om de klant steeds beter te bedienen. We zien nog wel mogelijkheden voor verdere verbetering. Keurmerkhouders kunnen de klant op de website bijvoorbeeld beter informeren over wat andere klanten van de keurmerkhouder vinden."

In het thema-onderzoek naar kwaliteitsverbetering is het kwaliteitsbeleid en het verbetermanagement getoetst. Er is gekeken hoe keurmerkhouders de feedback van de klant en de resultaten van interne audits gebruiken. "We hebben een benchmark gemaakt en de keurmerkhouders scoren hierop goed met een gemiddelde score van 87%."

In de benchmark is Generali Nederland (overgenomen door ASR) op de eerste plaats geëindigd. Daarna volgen op een gedeelde tweede plaats ABN Amro Verzekeringen, Monuta en Ohra.

Reactie toevoegen

 
Duurzaam herstel wordt de norm bij Ohra

Duurzaam herstel wordt de norm bij Ohra

Reparatie in plaats van vervanging bij beschadigingen aan bezit of woning worden de norm bij Ohra. "We streven naar minimaal 65 procent duurzaam herstel van claims...

ABN Amro ziet einde prijscorrectie woningmarkt

ABN Amro ziet einde prijscorrectie woningmarkt

ABN Amro heeft haar prijsraming in de nieuwste editie van de Woningmarktmonitor naar boven bijgesteld: van min vijf naar min drie procent in 2023 en van min drie...

Do brengt nieuw lied uit geschreven voor de herinneringsavonden van Monuta

Do brengt nieuw lied uit geschreven voor de herinneringsavonden van Monuta

Zangeres DO heeft haar nieuwe nummer ‘Leef je in mij uitgebracht, speciaal geschreven voor November 2 Remember. Deze herinneringsavonden van Monuta vinden...

ABN Amro: ruim 100 Financiële zorgcoaches

ABN Amro: ruim 100 Financiële zorgcoaches

Het aantal Financiële zorgcoaches van ABN Amro is inmiddels de grens van 100 gepasseerd. Gudy van der Wal, Directeur Financiële zorgcoaches: “Het...

Kifid: terechte verwachting van consument is nog geen toezegging van de bank

Kifid: terechte verwachting van consument is nog geen toezegging van de bank

(Kifid-uitspraak GC 2023-0614) Consumenten doen bij ABN Amro een hypotheekaanvraag zonder advies. Ze hebben het idee dat de hypotheekaanvraag wordt toegewezen, maar...

Marktaandeel ABN Amro bij woonhypotheken daalt

Marktaandeel ABN Amro bij woonhypotheken daalt

ABN Amro noteerde in het tweede kwartaal een nieuwe woonhypotheekproductie van 2,8 miljard euro. Dat is vier procent minder dan in het eerste kwartaal en 59 procent...

ABN Amro geeft 'groen blaadje' aan duurzame adviseurs

ABN Amro geeft 'groen blaadje' aan duurzame adviseurs

ABN Amro toont alle duurzame adviseurs met een 'groen blaadje' in de eigen adviseurzoeker op de intermediaire website van ABN Amro. Vorig jaar introduceerde ABN...

ABN Amro: hypotheekrente zal licht dalen

ABN Amro: hypotheekrente zal licht dalen

ABN Amro houdt er rekening mee dat de hypotheekrente licht zal dalen. Dit ondersteunt het sentiment op de woningmarkt, omdat het de leencapaciteit van huizenkopers...

Monuta zet AI in om beeld te krijgen van eigen uitvaart

Monuta zet AI in om beeld te krijgen van eigen uitvaart

Monuta geeft met hulp van verschillende AI-technieken een beeld geven van de uitvaart van verzekerden. Onder de noemer Het Laatste Hoofdstuk helpt Monuta mensen...

ABN Amro lanceert Transitielening

ABN Amro lanceert Transitielening

ABN Amro biedt mkb-klanten de Transitielening aan. Bij deze nieuwe leenvorm voor financieringen van één miljoen tot 25 miljoen euro wordt het rentetarief...