Koester de klant, maar digitaliseer waar mogelijk

Michel van Zessen

Michel van Zessen (Van Zessen Financiële Diensten) lanceert nog dit jaar Hypotheekplaza.nl en gaat daarmee de strijd aan met de Independers van deze wereld, vertelt hij in de nieuwste uitgave van vakblad VVP.

Hypotheekplaza.nl wordt een site voor klanten die zelf een aantal handelingen bij de hypotheekaanvraag willen verrichten. Zo kan Van Zessen starters een gereduceerd tarief aanbieden. De Dordtse adviseur digitaliseert waar hij kan. Met een slimme workflow bracht hij het gemiddeld aantal werkuren voor doorstromers al terug van 30 naar 19. Het persoonlijk contact met de klant blijft echter gevrijwaard van digitalisering, zegt Van Zessen. Dat is juist zijn grootste kracht.

Excellent klantcontact

Ook Milko Perdijk (Perdijk Advies) wil zich met excellent klantcontact onderscheiden. "Anno 2017 kun je niet meer zeggen dat je alleen op werkdagen van negen tot vijf bereikbaar bent”, geeft hij aan in rubriek Uit de Adviespraktijk in VVP 9. Een adviseur die het klantbelang werkelijk voorop stelt, is naar zijn mening niet te beroerd om ook ’s avonds laat appjes met vragen van klanten te beantwoorden. Een open, actieve houding betaalt zich volgens Perdijk uit.

Elke dag Positive Finance Day

We zijn te bescheiden, schrijft Ruud Dekker (Proof of the Pudding). Er gebeurt zoveel moois, adviseurs zijn betrokken bij mijlpalen in het leven van mensen, maar de sector weet niet hoe ze de prachtverhalen voor het voetlicht moet brengen. In VVP 9 geeft hij tips. ‘Een paar duizend adviseurs die regelmatig laten weten wat zij allemaal doen, kunnen in mijn ogen een enorme impact hebben op de beeldvorming over de financiële dienstverlening’. Elke dag Positive Finance Day, Ruud Dekker ziet dat wel zitten.

VVP 9, verschijningsdatum: 7 november.

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer regie gewenst bij digitalisering financieel adviseurs

Meer regie gewenst bij digitalisering financieel adviseurs

Jurjen Oosterbaan Martinius (directeur Bureau DFO) roept intermediairgeoriënteerde organisaties op samen een extra bijdrage te leveren aan de digitalisering...

ABN Amro beproeft Instant Expertise CED

ABN Amro beproeft Instant Expertise CED

ABN Amro Verzekeringen beproeft de komende zes maanden Instant Expertise, een door CED ontwikkelde vorm van schade-expertise waarbij de verzekerde een schade via...

Blockchain, was dat niet mislukt?

Blockchain, was dat niet mislukt?

(Justin Schlee, ANVA, in rubriek Digitaal in VVP 5-2021) Een complexe computertechniek die zelfs het jeugdjournaal haalde, Alexander Llöpping die een glazig...

Digitalisering financiële diensten blijft speerpunt DNB-toezicht

Digitalisering financiële diensten blijft speerpunt DNB-toezicht

DNB zal instellingen in 2022 blijven uitdagen op hun strategie en de houdbaarheid van hun bedrijfsmodel, gegeven de digitalisering van financiële diensten....

De Hypotheker breidt ontsluiting brondata uit naar alle klanten

De Hypotheker breidt ontsluiting brondata uit naar alle klanten

De Hypotheker biedt de Ockto-app vanaf nu aan al haar klanten aan. De Hypotheker bood een deel van haar klanten al sinds 2019 de mogelijkheid om documenten die nodig...

Aandacht voor uitzonderingen in tweede SIVI AFS Magazine

Aandacht voor uitzonderingen in tweede SIVI AFS Magazine

SIVI heft de tweede editie uitgebracht van het SIVI AFS (All Finance Standaard) Magazine. In deze uitgave veel aandacht voor de ‘uitzonderingen op de standaard’....

Meldingen fouten digitale aanlevering documenten nu ook via Adfiz

Meldingen fouten digitale aanlevering documenten nu ook via Adfiz

Het aantal meldingen fouten digitale aanlevering documenten dat SIVI ontvangt stagneert. Om het makkelijker te maken meldingen te doen, is het meldingsformulier...

Overnemen elders gegenereerde data niet zonder risico's

Overnemen elders gegenereerde data niet zonder risico's

CGA-voorzitter Michael Mackaaij wijst op nieuwe risico’s die het gebruik van data die elders zijn gegenereerd oplevert. Mackaaij: “Partijen in de markt...

DAK start samenwerking met Figlo.

DAK start samenwerking met Figlo.

DAK en Yellowtail breiden hun strategische samenwerking uit met softwareleverancier Figlo. Door het online platform Mijn Hypotheekdossier te koppelen aan het adviespakket...

Stel als geldverstrekker mijn-omgeving niet al open in voortraject

Stel als geldverstrekker mijn-omgeving niet al open in voortraject

Wees als geldverstrekker terughoudend met het openstellen van de mijn-omgeving in het voortraject. Aldus De Hypotheekshop bij de bekendmaking van de Beste Midoffice...