Koester de klant, maar digitaliseer waar mogelijk

Michel van Zessen

Michel van Zessen (Van Zessen Financiële Diensten) lanceert nog dit jaar Hypotheekplaza.nl en gaat daarmee de strijd aan met de Independers van deze wereld, vertelt hij in de nieuwste uitgave van vakblad VVP.

Hypotheekplaza.nl wordt een site voor klanten die zelf een aantal handelingen bij de hypotheekaanvraag willen verrichten. Zo kan Van Zessen starters een gereduceerd tarief aanbieden. De Dordtse adviseur digitaliseert waar hij kan. Met een slimme workflow bracht hij het gemiddeld aantal werkuren voor doorstromers al terug van 30 naar 19. Het persoonlijk contact met de klant blijft echter gevrijwaard van digitalisering, zegt Van Zessen. Dat is juist zijn grootste kracht.

Excellent klantcontact

Ook Milko Perdijk (Perdijk Advies) wil zich met excellent klantcontact onderscheiden. "Anno 2017 kun je niet meer zeggen dat je alleen op werkdagen van negen tot vijf bereikbaar bent”, geeft hij aan in rubriek Uit de Adviespraktijk in VVP 9. Een adviseur die het klantbelang werkelijk voorop stelt, is naar zijn mening niet te beroerd om ook ’s avonds laat appjes met vragen van klanten te beantwoorden. Een open, actieve houding betaalt zich volgens Perdijk uit.

Elke dag Positive Finance Day

We zijn te bescheiden, schrijft Ruud Dekker (Proof of the Pudding). Er gebeurt zoveel moois, adviseurs zijn betrokken bij mijlpalen in het leven van mensen, maar de sector weet niet hoe ze de prachtverhalen voor het voetlicht moet brengen. In VVP 9 geeft hij tips. ‘Een paar duizend adviseurs die regelmatig laten weten wat zij allemaal doen, kunnen in mijn ogen een enorme impact hebben op de beeldvorming over de financiële dienstverlening’. Elke dag Positive Finance Day, Ruud Dekker ziet dat wel zitten.

VVP 9, verschijningsdatum: 7 november.

 

 

Reactie toevoegen

 
a.s.r. versnelt en digitaliseert aanvraagproces met DigiThuis hypotheek

a.s.r. versnelt en digitaliseert aanvraagproces met DigiThuis hypotheek

a.s.r. hypotheken breidt haar productaanbod definitief uit met de DigiThuis hypotheek. Het voltooien van de hypotheekaanvraag verloopt snel en digitaal via een aparte...

Nieuwe stap in digitalisering hypotheekproces

Nieuwe stap in digitalisering hypotheekproces

Voor het eerst heeft een vestiging van De Hypotheker een hypotheekaanvraag voor acceptatie ingediend bij Aegon met gebruik van Basis Registratie Personen (BRP)....

Kleinere bedrijven minder gedigitaliseerd

Kleinere bedrijven minder gedigitaliseerd

Eén op de drie (32 procent) Nederlandse bedrijven zegt de bedrijfsvoering in hoge mate of bijna volledig gedigitaliseerd te hebben. Daarentegen geeft 36 procent...

"Kantoren zoeken passend verdienmodel bij onderhoud"

"Kantoren zoeken passend verdienmodel bij onderhoud"

Vrij algemeen leeft de visie dat een groter deel van de werkzaamheden van het advieskantoor in de komende jaren zal bestaan uit onderhoud van in het verleden afgesloten...

Ondernemersplein over naar website KvK

Ondernemersplein over naar website KvK

Omzetten van het Ondernemersplein naar de website van de KvK voor de zomer van 2019. Dat is een van de actiepunten in de eerder deze week gepubliceerde NL DIGIbeter...

Na zorgpolis straks ook andere polissen standaard digitaal?

Na zorgpolis straks ook andere polissen standaard digitaal?

Het kabinet wacht de ervaringen met de digitale zorgpolis af, alvorens te bezien of het principe van 'elektronische verstrekking, tenzij bezwaar van de verzekeringnemer'...

83% jongeren vindt digitale communicatie volwaardig alternatief

83% jongeren vindt digitale communicatie volwaardig alternatief

83 procent van de consumenten tussen de 18-35 jaar beschouwt digitale communicatie als een volwaardig alternatief. Bij 65+’ers ligt dat op 59 procent. Dit...

AFM komt met visie op robo-advies

AFM komt met visie op robo-advies

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) presenteert in de komende maanden een visiedocument over digitale klantadvisering. Dat schrijft Karina Raaijmakers, tot...

Bezwaar aanslag IB gedigitaliseerd

Bezwaar aanslag IB gedigitaliseerd

De Belastingdienst heeft bezwaar maken tegen een aanslag inkomstenbelasting daadwerkelijk makkelijker gemaakt met de online bezwaarvoorziening (OBV). Bijlagen kunnen...

Hoe digitaal toegankelijk bent u?

Hoe digitaal toegankelijk bent u?

Is uw website ook geschikt voor mensen met een visuele en/of auditieve beperking? De Wet gelijke behandeling op grond van handicap en chronische ziekte is ook...